شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر رضا شهابی، فعال کارگری: وضعيت رضا در زندان وخيم است؛ بايد جراحی شود

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران: برادر رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اظهار اينکه وضعيت او به شدت در زندان اوين وخيم است در گفتگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که نه تنها با مرخصی پزشکی او موافقت نشده بلکه حتی با شرکت چند ساعته در مراسم ختم مادرش نيز موافقت نشده است. حسن شهابی به کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت:« وضعيت جسمی او به شدت وخيم است، گردن و کمر درد شديد دارد و پزشک، پزشک قانونی که هفته گذشته او را در زندان معاينه کرده دستور انتقال سريع او را به بيمارستان برای عمل جراحی داده که تا الان منتقل نشده است.سال گذشته او مدتی در بيمارستان بستری بود. دکترش آن موقع گفته بود رضا از نظر فيزيکی آماده عمل نيست و برايش دو ماه استراحت مطلق و ۶۰ جلسه فيزيوتراپی زير نظر متخصص تجويز کرد که متاسفانه قاضی پرونده با مرخصيش قبول نکرد و فقط در همان بهداری زندان چند جلسه فيزيوتراپی شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی، فعال کارگری از ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و در زندان اوين به سر می برد. او بارها به دليل روشن نشدن وضعيتش و ادامه بازداشت های موقتش دست به اعتصاب غذا زد. او از ناحيه گردن و کمر نيز دچار مشکل است و سال گذشته مدتی را از زندان به بيمارستان برای مداوا منتقل شد. دهم اسفند سال گذشته پنجمين دادگاه اين فعال کارگری با حضور وکيلش برگزارشد.

حسن شهابی در خصوص آخرين دادگاه او در تاريخ ۱۰ اسفند سال گذشته به کمپين گفت:«نمی دانم اين آخرين دادگاهش بود و يا هنوز ادامه دارد. اما به گفته خود رضا و وکيلش دادگاه خيلی خوب برگزار شد و قاضی پرونده اش در همان جلسه اعلام کرده بود که چند روز بعد به او مرخصی داده می شود.اما نمی دانم چرا ايشان بالاخره به مرخصی نيامد. حتی بعد از فوت مادرش نيز که در دوم فروردين ماه اتفاق افتاد ما تمام مدارک فوت را به دفتر دادستانی فکس کرديم تا ايشان به رضا برای شرکت در مراسم ختم مادرش مرخصی بدهد که متاسفانه اين اتفاق هم نيفتاد.»

حسن شهابی گفت:« ما نمی دانيم چه دستی پشت پرده است که اجازه مرخصی به رضا را نمی دهد، چند بار به دادگاه انقلاب در اين مدت مراجعه کرديم اما گفتند که قاضی پرونده با مرخصی موافقت نکرده است اما خود قاضی اعلام کرده بوده که می خواهد به او مرخصی بدهد حالا چطور با مرخصی مخالفت کرده است! اگر قاضی نمی تواند چنين کاری را بکند اصلا حرفش را هم نزند. ما بعد از شنيدن اين خبر به مادر پيری که بيماری قلبی دارد خبر مرخصی رضا را داديم. و وقتی موافقت نشد دچار ايست قلبی شد و مرد. آن پيرزن ۲۳ ماه چشم هايش به در بود که پسرش را ببيند.»

برادر رضا شهابی با خطاب قرار دادن مسولان قضايی گفت:« می خواهم به آنهايی که صدای ما را می شنوند، بگويم آقای شهابی ۲۳ ماه در زندان بدون جرم نگه داشته شده است. هر بار به بهانه های دادگاه هايش چند ماه به تعويق می افتد و هر بار بازداشت موقتش ادامه پيدا می کند. هر در دادگاهيش اعلام کرده اند که به او حکم های آنچنانی داده می شود اما تنها کاری که کردند اين بود که عليه مادرش اين حکم آنچنانی را اعمال کردند و باعث فوتش شدند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016