شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد شريف: ادعای امارات در مورد ابوموسی ارزش حقوقی ندارد

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) بررسی وضعيت فعلی اين تصور را تقويت می‌کند که موضع‌گيری‌های به عمل آمده از سوی مقامات اماراتی، با آگاهی بر عدم پشتيبانی آن از طريق موازين حقوق بين‌الملل است.


ايلنا: يک حقوقدان ادعای امارات مبنی بر نقض حاکميت اين کشور در جزيره ابوموسی از سوی ايران را فاقد ارزش حقوقی دانست و گفت: حق عبور احتمالی هيچ‌گونه تاثيری در حاکميت ايران بر قلمرو سرزمين خود من جمله جزيره ابوموسی ندارد.‌



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در تحليل حقوقی خود از ادعای اخير امارات مبنی بر نقض حاکميت اين کشور با سفر رييس جمهور به جزيره ابوموسی گفت: در پيشينه موازين حقوق بين الملل و همچنين در قضيه حقو عبور در ديوان بين المللی دادگستری،‌وضعيت‌هايی يافت می‌شود که کشوری در قلمروی سرزمينی کشور ديگر از نوعی حق عبور برخوردار باشد.

اين حقوقدان ادامه داد: چنانچه بتوان برای امارات چنين حقی را در جزيره ابوموسی که جزء لاينفک قلمرو سرزمينی ايران است،‌قائل گرديد حتی در اين وضعيت محتمل موضع‌گيری‌های صورت گرفته فاقد حداقل ارزش حقوقی در نظام حقوق بين‌الملل شمرده می‌شود.

اين مدرس حقوق بين‌الملل با بيان اينکه اين قبيل موضع‌گيری‌ها روابط مسالمت آميز بين کشورها را در معرض تهديد قرار می‌دهند،‌اظهار کرد: بررسی وضعيت فعلی اين تصور را تقويت می‌کند که موضع‌گيری‌های به عمل آمده،با آگاهی بر عدم پشتيبانی آن از طريق موازين حقوق بين‌الملل است.

وی اينگونه ادعاها را نشات گرفته از اهداف سياسی نامعين عنوان کرد و افزود: وضوح و روشنی موازين حقوق بين‌الملل اقتضاء دارد که هر کشوری از حق حاکميت بر قلمروی سرزمينی خود برخوردار است و به اين لحاظ اين قبيل موضع‌گيری‌ها را نمی‌توان دارای ارزش حقوقی برشمرد.

شريف در پايان تاکيد کرد: حق عبور احتمالی هيچ‌گونه تاثيری در حاکميت ايران بر قلمرو سرزمين خود من جمله جزيره ابوموسی ندارد.‌


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016