سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر رضا شهابی: او به دليل حکم ناعادلانه اش دست به اعتصاب غذای خشک زده است

ربابه رضايی همسر رضا شهابی، فعال کارگری زندانی گفت او به دليل حکم ناعادلانه‌اش از روز شنبه ۲۶ فروردين‌ماه در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده است. شهابی به شش سال حبس محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ رضا شهابی ، فعال کارگری پس از با خبر شدن از حکم ۶ سال حبسش از روز شنبه ۲۶ فروردين ماه دست به اعتصاب غذای(خشک) زده است. ربابه رضايی همسر رضا شهابی با تاييد اين خبر به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« امروز (دوشنبه ۲۸ فروردين ماه) پس از دو روز که از اعتصاب رضا در اوين می گذرد او را ملاقات کردم. رضا گفت که اعتصابش را تا تغيير حکم و انتقالش به بيمارستان ادامه خواهد داد. گفت که من را ۲۳ ماه در زندان بلاتکليف نگه داشتند و حالا اين حکم سنگين و ناعادلانه را به من دادند. همسرم می گويد که من کاری نکردم، جرمی مرتکب نشدم که اين حکم سنگين را به من داده اند، من فقط از حقوق کارگريم دفاع کردم و همه حرکت های اعتراضيم در چارچوب قانون بوده است و هر حرفی هم که زده ام ناحق نبوده است.»

رضا شهابی، عضو هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پس از پشت سر گذاشتن ۵ جلسه دادگاه در طی نزديک به دو سال که از زمان بازداشتش می گذرد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به اتهام تبليغ عليه نظام به يکسال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی بر عليه امنيت ملی به ۵ سال حبس محکوم شده است. او همچنين بر اساس اين حکم به ۵ سال محروميت از فعاليت های اجتماعی نيز محکوم شده است. اين حکم روز شنبه ۲۶ فروردين ماه به وکيلش ابلاغ شده است.

رضا شهابی روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و براساس گزارش ها در طی دوران بازجويی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به آسيب های نخاعی شد که تا به حال نيز به طور کامل درمان نشده است. او پيش از اين يک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب تر در اعتراض به وضعيتش و عدم رسيدگی پزشکی داشته است.

ربابه رضايی با اظهار اينکه همسرش تنها راننده شرکت اتوبوسرانی بوده و فقط برای حق و حقوقش فعاليت داشته است، گفت:« همسرم دست به اعتصاب زده و حتی آب هم نمی خورد و من با توجه به بيماريش به شدت نگرانش هستم. قرار بود که قبل از عيد او را برای عمل جراحی به بيمارستان منتقل کنند اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است. رضا می گويد حداقل من را به بيمارستان برای درمان منتقل کنند. امروز که ديدمش اصلا نه از نظر روحی خوب بود و نه جسمی. دوم فروردين ماه مادرش فوت کرد و حتی به او اجازه شرکت در مراسم عزاداری مادرش هم داده نشد، هر کسی باشد ديگر از پا در می آيد.»

ربابه رضايی با اظهار اينکه هنوز به همسرش حکمش در زندان ابلاغ نشده است به کمپين گفت:« روز شنبه حکم به وکيلش ابلاغ شد. اما خودش در زندان از طريق های ديگری از حکمش با خبر شد و به همين دليل هم دست به اعتصاب غذا زد.»

همسررضا شهابی با اشاره به اينکه قاضی صلواتی در آخرين جلسه دادگاه همسرش در تاريخ ۱۰ اسفند ماه سال گذشته به او قول مرخصی ده روز داده است، گفت:« متاسفانه قاضی صلواتی حتی سر قول خودش هم نماند. او در همان روز دادگاه به همسرم گفته بود که به او ده روز مرخصی می دهد اما هی امروز و فردا شد تا اينکه عيد آمد و الان هم در جواب پيگيری ها به ما گفته شده که فعلا او اجازه مرخصی ندارد.»

همسر رضا شهابی که به شدت از حکم همسرش و عدم انتقال او به بيمارستان ناراحت بود به کمپين گفت:« از مسولان قضايی کشورم درخواست می کنم تا واقعا به پرونده او رسيدگی کنند. نه اينکه همين طور يک حکمی بدهند تا مثلا نشان داده شود که آنها رسيدگی کرده اند. اين رسيدگی واقعی نيست. حکمی که به همسرم داده شده نه خودش قبول دارد و نه من و نه هر کسی که بشنود باورش می کند. اين حکم اصلا برای کارگر اتوبوسرانی که فقط از حقوق کارگريش دفاع کرده است عادلانه نيست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016