چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: بازيکنان فوتبال نماز شب بخوانند، برزيل را هم شکست می‌دهيم

اگر روزی تيم فوتبالی داشته باشيم که بازيکنان آن نماز شب بخوانند و با وضو و به نيت برافراشتن پرچم اسلام به ميدان بروند، می‌توانيم تيم فوتبال برزيل را هم شکست دهيم.

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اساس فعاليت‌ها و برنامه‌های بسيج در عرصه ورزش بر مبنای فعاليت‌های آموزشی و تربيتی است.

به گزارش ايلنا، سردار محمدرضا نقدی در اولين جلسه شورای عالی بسيج ورزشکاران با اشاره به رسالت بسيج در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: طبق کلام ولايت، رسالت بسيج تحقق جامعه اسلامی است و تعريف بسيج در ورزش، تحقق جامعه ورزشی اسلامی به معنی واقعی کلمه است.

وی با تبيين مفهوم جامعه ورزشی ـ اسلامی گفت: موفقيت در بسيج ورزشکاران به ميزان حاکميت دين و معنويت در عرصه ورزش است و تحقق هدف فوق به معنی موفقيت ورزش در خود ورزش است که راه تسخير سطوح اول ورزش در دنيا را ميسر می‌کند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به عرصه‌های ورزشی موجود در کشور اظهار کرد: عرصه‌های امروزی ورزش در کشور بيشتر از الگوهای غربی الهام گرفته و نوعاً از غرب يا شرق آمده است که فرهنگ غير ارزشی آنها نيز با اين عرصه‌ها به کشور ما آمده و می‌توان آن را در روابط بين اجزاء آن رشته ورزشی مشاهده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقدی اضافه کرد: برخی ورزشکاران به خاطر تاثير از غرب، رسيدن به ايده‌آل را در پيمودن راه غربی‌ها می‌دانند و کاستی‌های ما در فتح قله‌های جهانی ورزش را متأثر از کاستی‌های ما نسبت به غرب می‌دانند حال آنکه ما مدعی يک تمدن غنی هستيم و می‌توانيم با تعريف اجزاء متناسب با فرهنگ خود، روابط سازگار را برای موفقيت تعريف و ترسيم کنيم.

وی ايستادگی ملت ايران در مقابل ابرقدرت‌های بزرگ دنيا را در دفاع مقدس و در تاريخ کشورمان بی‌نظير عنوان کرد و افزود: اگر بتوانيم عرصه ورزش را بر مبنای فرهنگ و ارزش‌های دينی خود پی‌ريزی کنيم، موفقيت‌های جهانی را کسب می‌کنيم چون مانند عرصه دفاعی، شالوده کارها بر مبنای ديانت و باورهای ما خواهد بود.

نقدی همچنين با اشاره به موفقيت‌های علمی کشور گفت: در عرصه سياست نيز تاکيد بر معنويت و ارزش‌ها سبب شد تا ۵+۱ در برابر ايران به زانو درآيد و هر روز بيشتر عقب‌نشينی کند تا آنجا که برای حل بحران سوريه از ايران راه حل می‌خواهند. بدانيد هر جا که کاستی داشتيم از ضعف ديانت و معنويت است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پيروزی اخير در تکواندو را کاری بزرگ دانست و در ادامه اظهار کرد: هرچه به ايمان نزديک شويم به موفقيت نزديک‌تر می‌شويم و اگر روزی تيم فوتبالی داشته باشيم که بازيکنان آن نماز شب بخوانند و با وضو و به نيت برافراشتن پرچم اسلام به ميدان بروند، می‌توانيم تيم فوتبال برزيل را هم شکست دهيم.

وی با تاکيد بر لزوم کاهش بداخلاقی‌ها، گزينش اصلح در رقابت‌ها، کنار رفتن روابط ناعادلانه و ... در ورزش تصريح کرد: اگر فرهنگ بسيج را در ورزش پياده کنيم، می‌توانيم در صدر رتبه‌های ورزش جهان قرار بگيريم و سکوهای قهرمانی را فتح کنيم؛ به همان دليل که در دفاع، سياست و علم نيز توانستيم موفق شويم.

نقدی با تاکيد بر لزوم بازتعريف و ايجاد مدل‌های اسلامی و تسليم نشدن در مقابل مدل‌های غربی مانند ورزش پهلوانی و باستانی که ريشه در فرهنگ اسلامی و ايرانی دارد، گفت: کليد اين فرهنگ‌سازی در دست مربيان ورزش است و اگر جامعه کوچک مربيان ورزش را درست بسازيم آنگاه تحول مورد نظر شکل می‌گيرد.

وی انجام کارهای سطحی در برنامه‌های صرفا تبليغی همچون توليدات فرهنگی و معرفی الگوها را خوب اما ناکافی دانست و افزود: اساس کار بسيج در ورزش يک کار آموزشی ـ تربيتی است و لازم است در ابتدا تحقيقات و پژوهش‌های علمی در موضوعاتی همچون ورزش اسلامی، فقه و ورزش، اخلاق ورزشی مبتنی بر اسلام و ... را انجام داد تا منشاء تحول در ورزش شويم که اين امر توسط بسيج ورزشکاران شروع شده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به وجود کانون‌های بسيج ورزشکاران در شهرها و استان‌ها، وظيفه شوارای عالی بسيج ورزشکاران را تبيين راهبردها و سياست‌های اصلی بر مبنای ورزش با ارزش دانست و تاکيد کرد: بايد با تشکيل مجمع عالی بسيج ورزشکاران از سراسر کشور اقدام به تهيه سند چشم‌انداز و اسناد راهبردی و اصلی در کميسيون‌های تخصصی شود تا با هدايت، دعوت و مطالبه از تمامی اجزای ورزش در دولت، ورزشکاران، باشگاه‌ها، سازمان بسيج و سپاه به سمت ورزش مطلوب پيش برويم.

نقدی در پايان با گرامی‌داشت ياد و نام شهيد محمد قورچانی ـ شهيد شاخص بسيج ورزشکاران در سال ۹۱ ـ گفت: ان‌شاء‌الله بتوانيم از مکتب اين شهيد که قرار است نقل محافل ورزشی در سال جاری باشد الهام بگيريم.

شهيد محمد قورچانی، مبتکر پومسه تکواندو در ايران بوده و در سال ۱۳۶۱ در منطقه عملياتی شوش به شهادت رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016