پنجشنبه 31 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلينتون: اسد آخرين فرصت را از دست ندهد

بی بی سی ـ هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا می گويد وضعيت سوريه به جايی رسيده که بايد خشونت را کنار بگذارد و در غير اين صورت آمريکا راههايی برای وارد کردن فشارهای بيشتر بر دولت بشار اسد پيدا خواهد کرد.

خانم کلينتون روز چهارشنبه (۱۸ آوريل - ۳۰ فروردين) گفت که "در اين راه يا موفق می شويم و صلح را در منطقه برقرار می سازيم" يا بشار اسد فرصت آخر خود را هم از دست خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او که در ملاقات با وزرای دفاع عضو کشورهای ناتو در بروکسل سخن می گفت تاکيد کرد که با همتايان متحد خود درباره وارد کردن فشارهای بيشتر بر سوريه صحبت کرده است اگر چه وی از جزئيات واکنش آمريکا و کشورهای ديگر نسبت به سوريه در صورت متوقف نکردن حملاتش صحبت نکرد.

'نيروهای بشار اسد آتش بس را ناديده می گيرد'

امروز همچنين کاخ سفيد نسبت به نقض آتش بس توسط نيروهای دولت بشاراسد اظهار نگرانی کرد.

مخالفان دولت سوريه به تازگی ويديويی منتشر کرده اند که نشان می دهد تک تيراندازان دولتی به سوی جمعيتی که در حوالی شهر دمشق و در اطراف ناظران صلح سازمان ملل گرد آمده اند شليک می کنند اگر چه رئيس گروه ناظران صلح سازمان ملل هر گونه شليک به سوی گروه تحت امر او را تکذيب کرده است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد به زودی درباره اعزام ۲۵۰ ناظر ديگر به سوريه تصميم گيری خواهد کرد.

همزمان جی کارنی سخنگوی کاخ سفيد هم که همراه با باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا به ايالت اوهايو سفر کرده است از دولت سوريه برای "بی صداقتی" و ادامه حملاتش انتقاد کرد. او از جامعه بين المللی خواست در صورتی که سوريه به خشونتهای خود خاتمه ندهد، قدمهای بعدی را عليه اين کشور بردارند.

'درخواست از مداخله اسما اسد'

در همين حال همسران سفيران آلمان و بريتانيا در سازمان ملل با تهيه يک نوار ويديويی چهار دقيقه ای که در يوتيوب منتشر شده، از اسما اسد، همسر رئيس جمهوری سوريه خواسته اند تا برای پايان دادن به "کشتار در کشورش" تلاش کند.

خانم فن فوس همسر نماينده آلمان در سازمان ملل گفته است: "ما فکر می کنيم که او به راحتی می تواند در عموم صحبت کند و بگويد گه خونريزی بايد متوقف و صلح برقرار شود. ما چيز زيادی نمی خواهيم. ممکن است که اين کار او را به دردسر بياندازد اما هزاران زن سوری هر روز زندگيشان را به خطر می اندازند."

در اين نوار ويديويی، تصاويری از نحوه زندگی تجملاتی اسما اسد در کنار تصاوير کودکان کشته و زخمی شده توسط نيروهای دولتی نشان می دهد و از خانم اسد درخواست شده است تا مانع از آن شود که همسرش به سرکوب خشونت آميز معترضان ادامه دهد.

شورای امنيت سازمان ملل هم خواستار دسترسی آزادانه ناظران اعزامی خود به سوريه شده اما دولت سوريه گفته که نمی تواند امنيت اين افراد را تضمين کند مگر اينکه ماموريت آنان با هماهنگی کامل با دستگاه های دولتی انجام شود.

مخالفان حکومت سوريه گفته اند که هدف دولت سوريه از طرح اين موضوع اين است که ناظران سازمان ملل مجبور شوند پيش از حرکت به مناطق مختلف برای نظارت بر آتش بس، مقصد و مسير خود را به آگاهی ماموران دولتی برسانند تا آنان بتوانند پيشاپيش با "صحنه سازی" ناظران را فريب دهند.

اما دولت بشار اسد می گويد که تنها در صورتی حملات خود را متوقف می کند که مخالفان هم به حملات خود پايان دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016