پنجشنبه 31 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سکوت مشايی شکست، عباس اميری‌فر "مشاور فرهنگی نهاد رياست‌جمهوری" شد

شرق: بعد از مدت‌ها بی‌خبری اسفنديار رحيم‌مشايی سکوتش را شکست. آنچنان که روزنامه دولتی ايران خبر داده رييس دفتر رييس‌جمهوری در سفر به مناطق عملياتی جنوب و ديدار از مناطق راهيان نور به سکوت حدود يک سال گذشته‌اش پايان داده است.

اين البته تنها تحول با محوريت مشايی نيست چرا که حميد بقايی نيز به عنوان سرپرست نهاد رياست‌جمهوری طی حکمی حجت‌الاسلام اميری‌فر را به عنوان «مشاور فرهنگی نهاد رياست‌جمهوری» منصوب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس اميری‌فر يکی از نزديکان اسفنديار رحيم‌مشايی محسوب می‌شود که سال گذشته برای مدتی بازداشت شد. علت بازداشت اميری‌فر اتهام او مبنی بر دخالت در تهيه و انتشار سی‌دی به‌نام «ظهور بسيار نزديک است» اعلام شد. در اين سی‌دی مشخصا محمود احمدی‌نژاد به شعيب‌صالح تشبيه شده بود. اين سی‌دی با اعتراض بسياری از مراجع مواجه شد.

شکستن سکوت اسفنديار رحيم‌مشايی طی گفت‌وگوی کوتاهی با روزنامه دولت صورت گرفته است. مشايی گفت: تحولات مهمی در منطقه جاری است و ما بايد هوشيارانه اين تحولات را تعقيب کرده و در رابطه با آنها تصميمات آگاهانه و همراه با تدبير، خرد، ايمان و شجاعت بگيريم.

وی افزود: صف‌آرايی دشمن در برابر اراده ملت، دولت و رهبر ايران ممکن است در سال‌جاری دشواری‌هايی را برای ما رقم بزند و اين ناشی از تفاوت ماهيتی نظام ما با ساير نظام‌های حاکم بر دنياست.

مشايی گفت: نظام جمهوری اسلامی با ساير نظام‌های دنيا متفاوت بوده زيرا اساس آن بر مبنای واقعی شعار نه شرقی نه غربی و وابسته نبودن به هيچ قدرت خارجی است. جمهوری اسلامی ايران با کوله‌باری از آموزه‌های مقاومت و ايثار راه آينده را بدون تکيه بر قدرت‌های خارجی طی می‌کند و در اين مسير ديپلماسی گسترده و فعال و ارتباط با دنيا تکليف شرعی دينی و ملی ماست.

رييس دفتر رييس‌جمهوری گفت: بايد با تمام توان برای برقراری ارزش‌های الهی بسيج شويم و تمام شکاف‌ها را در کشور پر کنيم زيرا شکاف امکان شکنندگی و پذيرش قدرت و زور و فشار از بيرون را به وجود می‌آورد.

رحيم‌مشايی خاطرنشان کرد: تنها راه برای طی اين مسير نورانی اتکای به حق، باور به وعده‌های الهی و شجاعت و ايثار و فداکاری و ثبات و پايداری در اين راه است که بارها مورد تاکيد مقام معظم رهبری نيز قرار گرفته است.

وی گفت: جمهوری اسلامی بيش از هر نظام سياسی ديگری پيوسته خود را در معرض قضاوت عمومی قرار می‌دهد در حالی که در دنيا هر حزب و جريانی که بر سر قدرت می‌آيد، تا پايان دوره حاکميتی خود، خود را از اين قضاوت بی‌نياز می‌بيند.

رحيم‌مشايی گفت: جمهوری اسلامی نظام ولايت و حکومت بر قلب‌هاست، يعنی تنها نظامی است که مقبوليت به اندازه مشروعيت برای آن مهم است، بنابراين بايد کاری کنيم که آحاد مردم چارچوب‌های فکری و رئوس اصلی نظام و تفکر ولايی آن را در جان خويش درک کرده و پذيرفته باشند.

وی ادامه داد: در اين سال‌ها اگر اين درک نبود، محبتی هم به نظام وجود نداشت و محبت در سايه معرفت و شناخت ارزش دارد. اگر امروز مردم نظام را از صميم قلب دوست دارند، به دليل همين معرفت نسبت به مبانی فکری نظام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016