یکشنبه 4 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش فعاليت‌های انتخاباتی مشايی؛ ماموريت انتخاباتی مشايی با چشم‌پوشی از مناصب دولتی، فارس

خبرگزاری فارس: اين روزها اسفنديار رحيم‌مشائی سرگرم واگذاری پی‌در‌پی مسئوليت‌های دولتی است که ارتباط مستقيمی با ماموريت وی برای ساماندهی فعاليت‌های انتخاباتی جريان انحرافی دارد.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، چندی پيش اخباری مبنی بر جايگزينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای اسفنديار رحيم‌مشائی به رياست کميسيون فرهنگی دولت منتشر شد که آغازی برای کناره‌گيری رئيس دفتر رئيس جمهور از مسئوليت‌های متعدد وی بود.

اگر چه برخی رسانه‌ها علت اين امر را "توصيه پزشکان" پس از انجام جراحی پلک رئيس دفتر رئيس جمهور و بيماری ديابت وی ذکر کرده بودند اما برخی مسئولين دولتی دليل اين مسأله را "کارهای زياد و عدم فرصت‌گذاری مشائی برای حضور در جلسات کميسيون فرهنگی" اعلام کردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به فاصله چند روز بعد گمانه‌‌زنی رسانه‌ها مبنی بر احتمال کناره‌گيری مشائی از ساير‌ مسئوليت‌های وقت‌گيری که دارد، به حقيقت پيوست و محمود احمدی‌نژاد با صدور حکمی علی‌اکبر جوانفکر را جايگزين رئيس دفتر خود در شورای نظارت بر صدا و سيما کرد.

تحليل‌ها و گمانه زنی‌ها به همين جا ختم نشد و برخی دليل کناره‌گيری مشائی از مسئوليت‌هايش در دولت را در راستای "فعاليت‌های انتخاباتی" وی ارزيابی کردند و اين تحليل با انتشار برخی اخبار در روزهای اخير، خيلی زود ردای واقعيت بر تن پوشيد.

چندی پيش رسانه‌ها از برگزاری نشست انتخاباتی هزار تن از حاميان دولت با محمود احمدی‌نژاد در سالن اجلاس سران خبر دادند و اگر چه اطرافيان رئيس جمهوری از جمله سيد مجتبی ثمره‌هاشمی مشاور و دستيار ارشد وی کوشيدند اين نشست را "غير انتخاباتی" جلوه دهند اما تاکيد رئيس دولت بر تداوم اين نشست‌ها در اين ايام، حکايت از انتخاباتی بودن اين جلسات داشت.

اخبار غير رسمی حکايت از برگزاری نشست ديگری با حاميان دولت، دو روز پس از نشست نخست آنها باز هم با حضور رئيس جمهوری و اين بار در نهاد رياست جمهوری و طرح برخی سخنان تامل برانگيز در اين جلسه داشت که البته هيچ‌گاه خبری نشد.

واگذاری مشاغل فرصت‌گير و البته قابل واگذاری به فرد معتمد رئيس جمهور از سوی مشائی در روزهای اخير همزمان با انتشار اخبار رسمی و غير رسمی از برگزاری نشست‌های متعدد و متنوع بين مسئولان دولت با حاميان دولت، بيانگر خيز وی به سوی تحرکات جدی انتخاباتی است.

از جديدترين اخباری که در اين زمينه منتشر شده، برگزاری جلسه انتخاباتی جريان انحرافی در روز پنجشنبه هفته جاری است که گفته شده برای ساماندهی فعاليت‌های انتخاباتی شورای راهبردی اين جريان است که گفته شده مشائی به شدت از وضعيت و عملکرد آنها ناراضی است.

در روزهای اخير جبهه‌ای تحت عنوان "جبهه حاميان دولت" اعلام موجوديت کرد که به اعتقاد ناظران سياسی همان جريان وابسته به جريان انحرافی است و جالب اينکه يکی از اعضای اين جبهه نيز، امروز به عنوان نخستين کانديدای تشکل مذکور برای مجلس نهم ثبت‌نام کرد.

از سوی ديگر برخی سايت‌ها خبر دادند که جريان انحرافی ۱۰۰۰ سايت و وبلاگ در راستای ترويج افکار اين جريان در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس و به منظور تخريب وجهه نيروهای انقلابی و اختلاف‌افکنی ميان جريان اصولگرا راه‌اندازی کرده است.

جالب اينست که در ميان اين سايت‌ها و وبلاگ‌ها سايتی تحت عنوان "جبهه حاميان مشايی" به چشم می‌خورد که احتمالا مسئوليت اصلی تبيين ديدگاه‌های جريان فکری متبوع وی را بر عهده خواهد داشت.

به نظر می رسد مشائی با واگذاری مسئوليت‌هايش در دولت، زمينه آغاز تحرکات انتخاباتی خود و ساماندهی فعاليت‌های جريان انحرافی را برای نفوذ کم‌ هزينه به مجلس آينده فراهم کرده است؛ ماموريتی که بر پايه تصور از دست‌دادن کرسی‌های سبز بهارستان در سايه وحدت اصولگرايان که خطرناک‌ترين تهديد برای منحرافان نفوذی در دولت به حساب می‌آيد، تعريف شده است.

رئيس دفتر رئيس جمهور که بر اساس برخی شنيده‌ها جريان تحت امر وی ائتلاف نانوشته‌ای با کارگزاران انجام داده، دنبال ايجاد سپر دفاعی در برابر شائبه دخالت دولت در انتخابات و استفاده از امکانات دولتی در اين عرصه است تا جام تهی جريان انحرافی را از تحرکات گروه‌های موسوم به حاميان دولت پر کند و از اين رو در روزهای آتی شاهد افزايش تحرکات و ترفندهای او و يارانش خواهيم بود که تنها پادزهر آن هو‌شياری مردم در برابر جريان بدلی خدمت و عدالت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016