چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از ماندنی شدن سعيد مرتضوی در تامين اجتماعی

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ به نظر می رسد کشتی طوفان‌زده تامين‌‌اجتماعی با حدود ۳۵ ميليون جمعيت تحت پوشش اين روزها به ساحل امن رسيده و ديگر جذرومدهای سياسی آن در حال فروکش است، اکثر کارشناسان حوزه تامين اجتماعی نيز بر لزوم ثبات مديريت بر صندوق تامين اجتماعی تاکيد می کنند.

به گزارش سرويس «اجتماعی» ايسنا، ۱۰ روز از استيضاح نافرجام شيخ الاسلامی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطرانتصاب مرتضوی به سمت مديرعاملی صندوق تامين اجتماعی می‌گذرد و پس از آن که استيضاح‌کنندگان مطمئن شدند استعفای مرتضوی عملی نمی‌شود بار ديگر بر تکرار استيضاح تاکيد کردند اما در ابتدای همين هفته باهنر، نايب رييس مجلس شورای اسلامی گفت: «استيضاح کنندگان تنها سه روز بيشتر برای پيگيری استيضاح فرصت ندارند.» فرصتی که عملا ديروز (سه‌شنبه) به پايان رسيد.

انتصاب "سعيد مرتضوی" به رياست سازمان تامين اجتماعی در ۲۷ اسفندماه سال گذشته با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و حتی پای شيخ الاسلامی را تا پای ميز استيضاح هم کشاند هرچند که با پس گرفتن امضای ۲۰ تن از استيضاح‌کنندگان و پادرميانی حدادعادل و عليرغم حضور رييس جمهور در مجلس، اين موضوع منتفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمايندگان پيگير استيضاح دليل انصراف از استيضاح خود را قول شرف مرتضوی برای استعفا عنوان کردند و از خانه نشينی مرتضوی خبر دادند و اين در حالی بود که مرتضوی ادای اين قول را تکذيب و از فردای استيضاح در محل کار خود حاضر و پيگير مسئوليت های مدير عاملی شد.

محمدقيوم دهقانی يکی از اعضای کميسيون اقتصادی مجلس از حضور شيخ الاسلامی در جلسه کميسيون متبوع خود خبر داد و گفت: از وزير در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کرديم، ايشان در اين زمينه صحبت‌های کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ اين است که مرتضوی در سازمان تامين اجتماعی ماندنی است.

وی تاکيد کرد: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامين اجتماعی مشغول به کار است معنايش اين است که خواست وزير کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ايشان در اين سازمان است».

به گزارش ايسنا، در همين حال خبر می‌رسد که برخی نمايندگان قصد آن دارند که از طريق ديوان عدالت اداری اعتراض خود را به انتخاب مرتضوی پيگيری کنند که اين خود دليل ديگری بر منتفی شدن موضوع استيضاح و نااميدی نمايندگان معترض به استعفای مرتضوی است.


تامين اجتماعی با امنيت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است

محسن ايزد خواه، معاون حقوقی و پارلمانی سابق سازمان تامين اجتماعی با اشاره به اثرت سوء تغيير مديريت‌ها بر بيمه شدگان گفت: مهمترين تاثير اين امر بی‌برنامگی است و نکته بعدی بی‌ثباتی و عدم پيگيری امور از سوی مديران است که منجر به آسيب ديدن يک ميليون و ۶۰۰ هزار مستعمری بگير و ۳۵ ميليون بيمه شده تحت پوشش صندوق تامين اجتماعی می شود. وی در ادامه با تاکيد بر اينکه تامين اجتماعی با امنيت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است گفت: هنگامی که تامين اجتماعی کارآمد باشد کشور از نظر امنيت ملی واجتماعی ايمن تر است.

عباس اورنگ، مديرعامل انجمن رفاه و تامين اجتماعی نيز در اين باره به ايسنا گفت: سازمان تامين اجتماعی سازمانی غير سياسی است وانتقادها به مديريت مرتضوی در راستای منافع سياسی است.

وی در ادامه پرداخت بدهی‌های نه ماهه اخير صندوق تامين اجتماعی به مرکز طرف قرارداد و دريافت بدهی ۳۵۰ هزار ميليارد ريالی دولت به صندوق تامين اجتماعی را از اقدامات بزرگ مرتضوی از ابتدای تکيه زدن بر مسند صندوق تامين اجتماعی دانست


در شش سال اخير شش مدير بر مسند صندوق تامين اجتماعی تکيه زدند

مديرعامل انجمن راه و تامين اجتماعی در ادامه تغيير پی در پی مديران و تبع آن بی‌ثباتی در صندوق تامين اجتماعی را مسبب بروز مشکلات برای ۳۵ ميليون بيمه شده و شرکای اجتماعی صندوق تامين اجتماعی دانست.

وی در پايان گفت‌: در شش سال اخير شش مديردر مسند صندوق تامين اجتماعی تکيه زدند و اين يعنی اين سازمان به صورت ساليانه شاهد تغيير مدير بوده است.


لزوم حراست از املاک و دارايی های صندوق تامين اجتماعی

سرپرست قبلی صندوق بيمارستان لبافی نژاد را تقديم وزارت بهداشت کرد

به گزارش‌ ايسنا، آنچه در اين ميان کمتر از آن سخن گفته شده است انتظارت و توقعات جامعه تحت پوشش مرتضوی از او به عنوان مديرعامل است و گويی در بحبوحه سوء تفاهم های قديمی مسولان فراموش شده است.

خبازها، مديرعامل کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگيران صندوق تامين اجتماعی با اشاره به انتظارات توقعات پيش روی مرتضوی گفت: دست اندازی برخی به املاک و اموال صندوق تامين اجتماعی را شاهد بوده و درخواست ما از مديرعامل صندوق تامين اجتماعی و وزير تعاون کار و رفاه اجتماعی حراست از املاک و دارايی‌های صندوق است.

وی افزود: سرپرست پيشين صندوق تامين اجتماعی بيمارستان ملکی لبافی‌نژاد صندوق را چوب حراج زد و به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تقديم کرد و اين اقدام به شدت توسط جامعه کارگری محکوم شده و جامعه تحت پوشش صندوق تامين اجتماعی پيگير حق خود در اين زمينه است چرا که اين بيمارستان بيمارستانی ملکی صندوق تامين اجتماعی و متعلق به بيمه شدگان است.

مديرعامل کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگيران صندوق تامين اجتماعی در ادامه با اشاره به ديگر درخواست‌ها از مرتضی خواست: درخواست داديم هرچه سريعتر با بازنگری در حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم و طبق ماده ۲۶ قانون تامين اجتماعی اتفاق بيافتد چرا که با توجه به تورم موجود بازنشستگان با حقوق دريافتی تنها قادر به گذران پنج روز از هر ماه هستند.

خبازها در ادامه با بيان اينکه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامين اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری از ديگر خواسته‌ها از مرتضوی است عنوان کرد: رئيس جمهور، وزير تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرتضوی در اين زمينه قول‌هايی داده‌اند وانتظار می رود با توجه به گشايشی در صندوق تامين اجتماعی رخ داده و بدهی ۳۵۰ هزار ميليارد ريالی دولت به اين صندوق تسويه شده است هرچه سريعتر در اين زمينه اقدام عملی صورت گيرد و سهام‌های لازم برای ا جرای همسان سازی و تحقق خواسته ۱/۵ بازنشسته تامين اجتماعی اختصاص يابد.

مديرعامل کانون بازنشستگان و مستمری بگيران صندوق تامين اجتماعی در ادامه گفت: درخواست ايجاد يک استراحتگاه در شمال و مشهد را از مرتضوی داريم. تا اين مکان از دوران رياست جمهوری احمدی‌نژاد برای جامعه کارگری بازنشسته به يادگار بماند و اين افراد پس از ساليان سال کار کردن مکانی برای استراحت و سفرداشته باشند.

وی در پايان با اشاره به تعلل در پرداخت مزايا به کارکنان تامين اجتماعی گفت: به عنوان يک سهامدار از مرتضوی تقاضا دارم مزايای انگيزشی پرسنل را به موقع پرداخت کنند.

به گزارش ايسنا، در بحبوحه خبرهای پيرامون استيضاح وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استعفای مرتضوی، شايعاتی هم درباره مديرعاملی شهاب الدين صدر رييس سازمان نظام پزشکی شنيده شد، شايعاتی که هيچ گاه قوت نگرفت.

در حال حاضرقريب به ۳۵ ميليون بيمه شده اصلی، مستمری بگير وخانواده های آنان و بسياری از بازنشستگان و حقوق بگيران سازمان تامين اجتماعی که تعدادشان کم هم نيست در انتظار تثبيت مديريت صندوق تامين اجتماعی هستند و دود اين کش و قوس‌های سياسی تنها به چشم آنها می‌رود.

اقدام مرتضوی در تامين اجتماعی در تسويه کامل بدهی ۳۵۰ هزار ميليارد ريالی دولت به تامين اجتماعی در ۲۹ فروردين ماه و تسويه بدهی‌های صندوق به مراکز طرف قرارداد از نخستين اقداماتی است که در کارنامه وی به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعی ثبت شده است و پيش از پيش اين ايده را در اذهان تقويت می‌کند که بايد صبر کرد تا براساس کارنامه مرتضوی در تامين اجتماعی و نه فعايت‌های سابق وی، به قضاوت درباره مديرعاملی وی در صندوق تامين اجتماعی پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016