چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ارتش اسراييل: ايران در پی ساخت سلاح هسته‌ای نيست

بی بی سی ـ ژنرال بنی کانتس، فرمانده ستاد مشتر ارتش اسراييل، در مصاحبه‌ای با روزنامه اسراييلی 'هاآرتص' گفته است که از نظر او ايران به فکر ساخت سلاح هسته‌ای نيست.

آقای کانتس با اين حال خود را فردی نظامی توصيف کرده که برای وقوع هر احتمالی آماده است.

او به هاآرتص گفته است که اگر ايران به بمب دست بيابد، اسراييل تنها کشوری است که کسی خواهان محو آن است و ضمنا ابزار اين عمل را هم ساخته است.

اما او افزوده است آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران، هنوز به تصميم نهايی قاطعی برای ساخت سلاح هسته‌ای نرسيده است. از نظر او آيت‌الله خامنه‌ای در چنين راهی "قدم آخر را برنخواهد داشت".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ژنرال کانتس دستگاه "رهبری ايران متشکل از افرادی بسيار عاقل و منطقی است".

روزنامه هاآرتص لحن ژنرال کانتس را بسيار متفاوت از ادبيات نمايشی بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل، خوانده است.

آقای نتانياهو در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان ضمن غيرمنطقی توصيف کردن رفتار ايران گفته بود که رژيم ايران "ايدئولوژی اش را به بقای خود ترجيح می‌دهد".

ژنرال کانتس ضمن اشاره به اين که ايران سال سختی را پشت سر گذاشته است، گفته است: "در مقطعی هستيم که بايد تغييری اتفاق بيفتد. يا ايران خود بايد برنامه اتميش را کاملا غيرنظامی کند، يا اين که دنيا، شايد به همراه ما، اين کار را خواهد کرد".

ايران نظامی بودن برنامه اتمی خود را رد می‌کند و تاکيد دارد که اين برنامه تنها برای توليد انرژی و مصارف پزشکی است.

آقای کانتس گفته است مشغول آماده‌سازی نيروهای دفاعی اسراييل است تا در صورت لزوم حداکثر توانايی‌هايشان به کار گرفته شود، اما اين رهبران سياسی هستند که "تصميامات شجاعانه و دردناک را خواهند گرفت".

به باور ژنرال کانتس برنامه اتمی ايران بسيار آسيب‌پذير است، چرا که تاسيسات اتمی اين کشور ضد بمب ساخته نشده‌اند.

هاآرتص در توصيف ژنرال کانتس می‌گويد که او اصراری ندارد در بحث خود از هولوکاست استفاده کند، کاری که به گفته اين روزنامه "سياستمداران اسراييلی بسيار مشتاق آن هستند".

زير سوال بردن هولوکاست توسط محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور ايران، از موارد مناقشه‌برانگيز در روابط ديپلماتيک ايران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016