سه شنبه 29 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس مجلس: مجلس صرفا از مذاکرات در چارچوب ان پی تی پشتيبانی ‌می‌کند

مجلس شورای اسلامی حمايت از هيات مذاکره کننده هسته‌ای را در نامه‌ای با امضای ۲۰۴ نماينده متذکر شده است و صرفا از مذاکرات در چارچوب ان پی تی و صيانت از ملت ايران پشتيبانی ‌می‌کند و اين مذاکرات را مورد رصد قرار ‌می‌دهد.


خبرگزاری کار ايران (ايلنا): علی لاريجانی گفت: گروه ۱+۵ به اين منطق عقلانی رسيدند که بايد برای تعامل مناسب با کشورمان، با ايران وارد گفت وگو شوند چراکه آنان دانستند زبان زور و تهديد راه به جايی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا،رييس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه(۲۹ فروردين) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فتوای تاريخی مقام معظم رهبری بيان کرد: سلاح‌های کشتار جمعی يک مبنای اساسی برای ايران نخواهد بود، بلکه تمام جهانی ‌می‌بايست در رسيدن به اين امر و دوری از سلاح‌های کشتار جمعی گام عملی بردارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی حمايت از هيات مذاکره کننده هسته‌ای را در نامه‌ای با امضای ۲۰۴ نماينده متذکر شده است و صرفا از مذاکرات در چارچوب ان پی تی و صيانت از ملت ايران پشتيبانی ‌می‌کند و اين مذاکرات را مورد رصد قرار ‌می‌دهد.

وی در ادامه در رابطه با مسايلی که امروزه در بحرين و فلسطين اتفاق ‌می‌افتد، گفت: امروزه ملت بحرين و فلسطين در آزمون جديدی در درگيری‌های ديکتاتوری‌های قرار گرفتند به گونه‌ای که ما اعتصاب غذای هشت نفر از مردم فلسطين به مدت بيش از يک ماه را داشتيم و مبارز بحرينی را داريم که بيش از دو ماه در اعتصاب غذا به سر ‌می‌برد و اين نشان از مجاهدت اين افراد است.

لاريجانی خطاب به رژيم صهيونيستی گفت: اگر رژيم صهيونيستی بخواهد اين رفتار خود را بيش از پيش ادامه دهد بداند که در جامعه جهانی منزوی‌تر خواهد شد.

لاريجانی بيان کرد: مجلس شورای اسلامی از حرکت مجاهدان و مبارزان فلسطينی و بحرينی حمايت ‌می‌کند و به حاکمان اين کشورها توسعه ‌می‌کند که تکيه قوای بيرونی را فراموش کرده و هرچه سريعتر به ملت خود تکيه کند چراکه حق ملت بحرين و فلسطين است که در کشور خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

لاريجانی همچنين خطاب به کشور امارات گفت:‌ به کشور امارات توصيه ‌می‌کنيم با توجه به اقتضای زمانی و مکانی خود خردمندانه عمل کند و به همکاری دو جانبه با ايران بيشتر انديشه کند.

لازم به ذکر است دقايقی پيش صحن علنی مجلس شورای اسلامی با قرائت قرآن و سخنرانی آقای لاريجانی رسما آغاز شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016