چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوفی عنان از شکنندگی اوضاع سوريه و عدم پايبندی اسد به آتش بس سخن گفت

دبی –العربيه .نت - کوفی عنان فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب برای بحران سوريه، روز چهارشنبه ۲۵-۴-۲۰۱۲ اوضاع اين کشور را "شکننده" توصيف کرد و از دولت سوريه خواست که به تعهدات خود به جامعه بين المللی پايبند باشد .

به گزارش تلويزيون العربيه نماينده سازمان ملل واتحاديه عرب از دمشق خواست به تعهدات خود نسبت به اجرای کامل آتش بس عمل کند.

در همين حال سوزان رايس، نماينده ايالات متحده آمريکا ضمن اعتراض شديد به عدم پايبندی رژيم سوريه به آتش بس گفت: "شورای امنيت برای پاسخ به نقض آشکار آتش بس همه گزينه ها را بررسی خواهد کرد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گزارش کوفی عنان به سازمان ملل آمده است که رژيم سوريه تاکنون آتش بس را رعايت نکرده اما از زمان حضور ناظران سازمان ملل در سوريه تعداد کشته شدگان کمتر شده است.

وی افزود برای انجام نظارت براجرای آتش بس در سوريه به ناظران بين المللی بيشتری نياز داريم و تعداد کنونی نمی تواند همه مناطق بحرانی در سوريه را پوشش دهد.

او همچنين از حملات مکرر رژيم سوريه به مناطق مسکونی که برخی رسانه های خبری از آن خبر داده اند و نيز عدم پايبندی به آتش بس از سوری دمشق ابراز نگرانی کرده است.

کوفی عنان با غير منطقی توصيف کردن برخورد رژيم اسد، از ادامه حضور ارتش سوريه در برخی مناطق و منع ناظران به آن مناطق ابراز نگرانی کرده است.

همچنين در گزارش کوفی عنان از گسترش دامنه تظاهرات در سوريه همزمان با آغاز فعاليت ناظران بين المللی سخن به ميان آمده است.

نماينده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب گفته است که دولت سوريه به او اطلاع داده که تعدادی از روزنامه نگاران و خبرنگاران برای ديداراز اين کشوراجازه ورود گرفته اند و ۱۰۰ تن از بازداشت شدگان نيز از زندان ها آزاد گشته اند.

در همين راستا سوزان رايس، سفير ايالات متحده در سازمان ملل متحد، اظهار داشت که شورای امنيت، موضوع افزايش تعداد ناظران در سوريه را مورد بررسی قرار داده است و برای پاسخ گويی به نقض آتش بس، گزينه های ديگری نيز را به کوفی عنان پيشنهاد داده است.

نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت :" رژيم سوريه از انتشار ناظران سازمان ملل در مناطق مختلف اين کشور جلوگيری می کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016