سه شنبه 12 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداد عادل: رئيس مجلس حق لغو مصوبات خلاف دولت را دارد، احمدی‌نژاد اگر شک دارد بپرسد

خبرگزاری مهر ـ رئيس سابق مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه رئيس مجلس حق لغو مصوبات دولت را در صورت تاييد غير قانونی بودن آنها در هيات تطبيق قوانين دارد پيشنهاد کرد اگر رئيس جمهور در اين باره شکی دارد از شورای نگهبان بپرسد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل درهمايش جوانان جبهه متحد اصولگرايان درجمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه اگر در زمان رياست شما بر مجلس رئيس جمهور بخشنامه ای مبنی بر جلوگيری از نقض مصوبات دولت از سوی مجلس کرده بود چه راهکاری را مناسب می دانستيد، گفت: مرجع تفسير قانون اساسی شورای نگهبان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر درباره اختيارات رئيس مجلس، بين رئيس جمهور و رئيس مجلس اختلاف نظری باشد اين شورای نگهبان است که بايد درباره آن اعلام نظر کند و آنچه که شورای نگهبان اعلام کند بايد فصل الخطاب باشد.

حداد عادل ادامه داد: آنجا که رئيس مجلس می تواند مصوبات دولت را متوقف کند وقتی است که بر طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی هيات تطبيق مصوبات با قوانين نظر مشورتی‌اش را به رئيس مجلس دهد و رئيس مجلس طبق قانون اساسی اختياراتی در اين زمينه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر رئيس جمهور در اين باره شکی دارد بهتر است از شورای نگهبان استفاده کند و نظر شورای نگهبان پايان بخش اختلافات خواهد بود.

رئيس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر درباره انتشار مطلبی از سوی يکی از سايت های خبری مبنی بر نقل قول از وی درباره توصيه رهبر انقلاب به وحدت جبهه پايداری و جبهه متحد گفت: من ۲ مطلب گفته ام اول اينکه گفتم من درباره صحبت های رهبری با آيت الله مصباح اظهار نظری نکرده ام و بعد گفتم وقتی از آقای زاکانی موضوع را پرسيدم ايشان هم تکذيب کردند که از قول من درباره صحبت رهبری با آيت الله مصباح حرف زده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه ديدم فقط حرف من درباره تکذيب سخنان آقای زاکانی را نقل کرده اند و تکذيب شخص آقای زاکانی را نقل نکرده اند و خبر را ناقص منتشر کرده اند.

حداد عادل در پاسخ به اين سئوال که آيا آمادگی رياست مجلس نهم را دارد، گفت: بايد منتظر شويم مجلس نهم شکل بگيرد، تمايل نمايندگان تعيين کننده رئيس مجلس است.

وی افزود: بنابراين قبل از تشکيل مجلس نهم اظهار نظر درباره رياست آن يک اظهار نظر زودهنگام است.

رئيس مجلس هفتم در پاسخ به اين سئوال که برنامه شما برای مجلس نهم در صورت عهده دار شدن رياست آن چيست، گفت: مجلس نهم بايد مصلحت کلی انقلاب را در نظر بگيرد و مصلحت های فراتر از رابطه دولت و مجلس بايد مد نظر باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016