پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مناظره چهارشنبه شب از نگاه سارکوزی و اولاند

رقبای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بامداد روز پنجشنبه و در پی حضور در مناظره تلویزیونی پر بیننده شب گذشته، هر یک اعلام پیروزی کردند.

نیکولا سارکوزی و فرانسوا اولاند در رادیو فرانسه حضور یافته و درباره مناظره شب گذشته سخن گفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای سارکوزی گفت: «من فکر می‌کنم که یک رای بسیار مهم در دور دوم وجود خواهد داشت. به نظرم این مناظره مخاطبان مهمی داشت البته که نادان است کسی که بگوید مناظره‌ای که در برابر شاید بیش از ۲۰ میلیون تماشاگر برگزار شده مهم نیست. هرگز پیش از این، انتخاباتی با پیش بینی‌هایی چنین غیرقطعی وجود نداشته است.»

همچنین آقای اولاند نیز چنین اظهار نظر کرد: «مناظره باید جدی و قاطعانه صورت گیرد اما نباید با طعنه و ناسزا همراه شود چراکه مردم فرانسه این فضا را نمی‌پسندند و به همین دلیل من می‌خواهم رئیس جمهوری صلح و آشتی باشم. من استدلال و بحث‌هایم را طرح می‌کنم و به کسی آسیب نمی رسانم.»

برآورد می‌شود که تقریبا یک سوم شهروندان فرانسه مناظره این دو رقیب را تماشا کرده باشند. بسیاری از تحلیل گران و ناظران، ادبیات به کار گرفته شده در این مناظره را سرشار از تهدید و عصبیت تفسیر می‌کنند.

کریستین دلپورت، تحلیلگر رسانه و استاد علوم سیاسی می‌گوید: «چیزی که به عنوان یک مشخصه دیده شد، ۱۰ دقیقه اول مناظره بود که ۱۰ دقیقه مرعوب ساختن بود و به لحن مناظره بدل شد.»

رئیس جمهوری فرانسه پیش از این انجام سه مناظره را به آقای اولاند پیشنهاد داده بود که از سوی رقیب سوسیالیستش مورد قبول واقع نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016