شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فعاليت های عرصه مجازی کشور با تشکيل شورای عالی فضای مجازی متمرکز می شود

تهران- خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ دبير ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رياست‌جمهوری گفت: نبودن متولی مشخص از مشکلات موجود درعرصه فضای مجازی وسايبری بود که با تشکيل شورا عالی فضای مجازی اين مشکل رفع و فعاليت در زمينه فضای مجازی متمرکز می شود .

دکتر 'کمال محامدپور' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ايرنا اظهار داشت: دستگاه های مختلف از جمله وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و شوراهای مختلف از جمله شورای عالی فناوری اطلاعات و ديگر موارد هرکدام بخشی از مسئوليت صنعت فناوری اطلاعات کشور را برعهده دارند و تاکنون متولی مشخص در اين زمينه وجود نداشت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: باوجود تشکيل کارگروه فناوری اطلاعات در دولت دهم، ولی اين کارگروه نيز نتوانست تمام فعاليت های مربوط به فضای مجازی کشور تحت پوشش قرار دهد و نياز به اين بود که مرکزو يا نهادی مسئوليت مستقيم فضای مجازی را به عهده بگيرد وبه مسايل مختلف از جمله برنامه ريزی ، سياست گذاری و انجام اقدامات لازم در فضای سايبری بپردازد.

وی افزود: تدبير مقام معظم رهبری در اين زمينه بسيار ظريف و قابل تامل است زيرا با تشکيل اين شورا فعاليت تمامی نهادهای مسئول متمرکز می شود .

دبير ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رياست‌جمهوری با اشاره به تشکيل مرکز ملی فضای مجازی ذيل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در اين مرکز اعتبارات و برنامه ريزی ها،پيگری و نظارت به صورت متمرکز بر روی فضای مجازی انجام می شود .

به گفته وی شورای عالی فضای مجازی سياست گذاری کلان را برعهده دارد و زمانی می تواند تاثيرگذار باشد که مرکز ملی فضای مجازی به درستی عمل کند.

شورای عالی فضای مجازی در ۱۷ اسفند ماه سال ۹۰ با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکيل شد و با اين حکم اعضای بيست نفره حقيقی و حقوقی اين شورا معرفی شدند.

نخستين جلسه اين شورا با حضور سران سه قوه و به رياست رييس جمهوری در بيست و هفتمين روز اسفند ماه ۹۰ در نهاد رياست جمهوری برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016