یکشنبه 24 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال انتخابات مجدد در چشم انداز سیاسی یونان

يورونيوز ـ گفتگوهای رهبران سه حزب اصلی یونان در جلسه اضطراری با کارولوس پاپولیاس رییس جمهورکشور بی نتیجه خاتمه یافت. چنین به نظر می رسد تنها را برون رفت از بن بست سیاسی در یونان برگزاری انتخابات مجدد است.

آنتونیس ساماراس اقتصاددان و رهبر حزب محافظه کار دمکراسی نو و اوانجلوس ونیزلوس نخست وزیر سابق و رهبر جنبش سوسیالیست یونان موسوم به “پاسوک”
که از حامیان سیاست های بانک جهانی و اتحادیه اروپا هستند، در انتخابات پارلمانی هفته گذشته بسیاری از کرسی های خود را از دست دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوانجلوس ونیزلوس درپایان جلسه اضطراری گفت:“از همه یونانیان و سیاستمداران می خواهم به منطق و غرور ملی خود مراجعه کنند. حتی هم اکنون علیرغم بن بست سیاسی در جلسه با رییس جمهور، هنوز هم تا اندازه ای خوش بینی ام را نسبت به تشکیل دولت حفظ می کنم.”

الکسیس سیپراس رهبر 36 ساله ائتلاف چپ رادیکال یونان موسوم به “سیریزا” با سیاست های سختگیرانه اقتصادی و برنامه های نهادهای مالی اروپایی و جهانی مخالف است. کارشناسان می گویند در صورت برگزاری انتخابات مجدد، برنده احتمالی خواهد بود.

او نیز در پایان جلسه مشترک گفت:“مشکل کشور ما عدم هماهنگی بین سیاست حاکم و اراده سیاسی است. مادامیکه سیاستمداران بر سیاست های سختگیرانه اقتصادی اصرار کنند، سیاستی که مردم آشکارا به آن نه گفته اند، هرگز نمی توانند ثبات اجتماعی را تضمین کنند.”

انتخابات پارلمانی یکشنبه گذشته در یونان هیچ پیروزی نداشت و بعد از یک هفته تلاشها برای تشکیل دولت ائتلافی با بن بست سیاسی مواجه است. در همین حال اتحادیه اروپا گفته اگر یونان به تعهدات خود در مقابل بازپرداخت وام ها عمل نکند، چاره ای جز خروج از اتحادیه ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016