دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت شديد پليس با راه‌اندازی قهوه‌خانه‌ ويژه زنان

فرمانده نيروی انتظامی از مخالفت پليس با راه اندازی قهوه‌خانه‌های ويژه زنان خبر داد و افزود: قهوه خانه محلی است سنتی که کارگران برای چاشت و استراحت به آن مراجعه می‌کند اما مدل‌های جديد قهوه خانه به محلی برای بی‌بند و باری، کشيدن قليان و سيگار تبديل شده است. نمی دانم راه اندازی قهوه خانه زنان پاسخ به کدام مطالبه مردم است. طرح مسايل انحرافی صحيح نيست و ما با شکل جديد قهوه خانه داری مخالف هستيم. برخی ناهنجاری‌ها در قالب قهوه خانه‌ها ترويج می‌شود.
فرمانده نيروی انتظامی از مخالفت شديد پليس با راه‌اندازی قهوه خانه‌های ويژه زنان خبر داد و گفت: نمی‌دانم راه‌اندازی قهوه خانه زنان پاسخ به کدام مطالبه مردم است زيرا مدل‌های جديد قهوه خانه به محلی برای بی‌بند و باری، کشيدن قليان و سيگار تبديل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم روز دوشنبه در حاشيه ششمين همايش سراسری معاونان تربيت و آموزش ناجا در پاسخ به سوالی در مورد همراهی دستگاههای ديگر با پليس برای اجرای طرح امنيت اخلاقی اظهار داشت: در خصوص طرح امنيت اخلاقی و امنيت اجتماعی ما مسئول ارزيابی فعاليت ساير دستگاه‌ها نيستيم اما احساس می‌کنيم بهترين همراهی را رسانه‌‌ها در پوشش خبری داشته‌اند. به طور کلی از عملکرد دستگاه‌ها در اين زمينه راضی نيستيم.

وی ادامه داد: نمايشگاه‌هايی در تهران يا شهرستان‌ها برگزار می‌شود که برخی از غرفه داران و بازديدکنندگان وضعيت پوشش مناسبی ندارند و بايد خود برگزار کنندگان ساز و کارهای لازم را پيش‌بينی کنند. ضرورتی ندارد که پليس وارد اين اماکن شود و با متخلفان برخورد کند.

به گفته احمدی مقدم، برخورد با بدپوششی و بدحجابی سومين مطالبه مردم از پليس بعد از مبارزه با مواد مخدر و مسايل ترافيکی است.

فرمانده نيروی انتظامی در پاسخ به سوال ديگری در خصوص درخواست وزير ارشاد برای برخورد پليس با محصولات ضد فرهنگی و تکثيرکنندگان غيرمجاز گفت: پليس برخوردهای لازم را دارد اما يک بعد اين موضوع حمايت از توليدکنندگان و بعد ديگر برخورد با تهاجم فرهنگی است. برخی از اين محصولات مجاز توليد اما غيرمجاز تکثير می‌شوند و بخش زيادی نيز محصولات غيراخلاقی هستند. در هفته گذشته طرح ويژه‌ای در اين زمينه در تهران به اجرا درآمد و با توليدکنندگان و توزيع کنندگان برخورد شديد انجام شد. البته بهتر است خود وزارت ارشاد نيز از اهرم‌هايش بيشتر استفاده کند.

وی با انتقاد به برخی از دستگاه‌ها که سرريز کم کاری خود را روی دوش پليس قرار می‌دهند تاکيد کرد:‌ تمامی کارهای روی زمين مانده توسط دستگا‌ه‌ها به پليس واگذار می‌شود که اين کار فرهنگ خوبی نيست. هر جا اعتراض و کم کاری وجود دارد آنها پليس را می‌آورند. البته پليس اقدامات لازم را انجام می‌دهد اما اين را خوب نمی‌دانيم.

فرمانده نيروی انتظامی از مخالفت پليس با راه اندازی قهوه‌خانه‌های ويژه زنان خبر داد و افزود: ما مسئول اين کار نيستيم اما دليل اين موضوع را متوجه نشدم. قهوه خانه محلی است سنتی که کارگران برای چاشت و استراحت به آن مراجعه می‌کند اما مدل‌های جديد قهوه خانه به محلی برای بی‌بند و باری، کشيدن قليان و سيگار تبديل شده است. در بسياری از قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌هايی که می‌بينم بسياری در حال کشيدن قليان هستند اما نمی دانم راه اندازی قهوه خانه زنان پاسخ به کدام مطالبه مردم است. طرح مسايل انحرافی صحيح نيست و ما با شکل جديد قهوه خانه داری مخالف هستيم. هر کجا برای بازديد می‌روم درخواست‌های مجوز به من داده می‌شود اما يک دانه از آن را هم تاييد نکرده ام. برخی ناهنجاری‌ها در قالب قهوه خانه‌ها ترويج می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که نسبت نرخ جرايم و حجم جرايم و تهديدات در کشور کاهش يافته است اگرچه کشورهای همسايه جنوبی از دانش و فناوری به دليل ثروت از حمايت کشورهای غربی برخوردار هستند اما شاخص‌ها از بهبود وضعيت ايران حکايت دارد. برخی‌ها مدعی شدند که ايران دومين کشور از نظر تلفات رانندگی در دنيا است که اين موضوع را تاييد نمی‌کنم و بايد بگويم که آمارها از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌شود و ما در همه زمينه‌ها از ميانه جدول پايين‌تر نيستيم.

احمدی مقدم در خصوص پرداخت ديه تيراندازی‌های اشتباه ماموران پليس گفت: به صورت کلی خطاهای تيراندازی ماموران کاهش يافته است و امروز معدل تيراندازی به ۶۸ رسيده است. هم اکنون ميزان خسارت‌ها کاهش يافته است و مرگ متهمان در پی تيراندازی اشتباهی ماموران نيز رو به کاهش است و بيمه مسئوليت ديه‌ها را به صورت کامل پرداخت می‌کند و اگر ماموری قرار باشد به علت تيراندازی اشتباه بازداشت شود برای وی وثيقه سپاری می‌کنيم تا به زندان نيافتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016