پنجشنبه 4 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج جديد اخراج کارگران در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی

اکثر واحد‌ها به شدت با کمبود مواد اوليه مواجه‌اند که اين شرايط باعث رونق گرفتن واسطه‌گری شده است.

ايلنا: يک فعال کارگری در قزوين نسبت به افزايش تعطيلی واحدهای توليدی و به تبع موج جديد اخراج کارگران در آستانه فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها هشدار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عيد علی کريمی با بيان اينکه در شرايط فعلی اقتصادی واحد‌های بحران زده راهی جز اخراج کارگران ندارند افزود: در پی عدم پرداخت يارانه بخش توليد با اجرای فاز اول هدفمندی توسط دولت، هم اکنون بخش‌هايی از صنعت و توليد با مشکلات عديده‌ای از جمله بيمه، ماليات، تسهيلات بانکی، تأمين نقدينگی و تحريم‌ها مواجه‌اند که آن‌ها را درتنگنا قرار داده است.

دبير اجرايی خانه کارگر قزوين بی‌مسئوليتی مديران صنعتی و واردات بی‌رويه کالاهای خارجی را از ديگر عوامل تشديد بحران در بخش توليد دانست و افزود: نوسانات ارزی نيز يکی ديگر از عواملی است که اکثر صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران صنعتی را نسبت به آينده بخش توليد بدبين و دلسرد کرده است.

کريمی با بيان اينکه مهمترين مشکلات واحدهای توليدی در بخش بانکی و تامين نقدينگی جهت تهيه مواد اوليه توليد است، اظهار کرد: اکثر واحد‌ها به شدت با کمبود مواد اوليه مواجه‌اند که اين شرايط باعث رونق گرفتن واسطه‌گری شده است.

اين فعال کارگری طراحی بسته حمايتی خاص برای توسعه صنعتی را ضروری دانست و عنوان کرد: کارگران صنعتی در سالی که «توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی» نامگذاری شده در انتظار حرکتی از جانب مسئولان جهت حمايت از بخش توليد و خروج از بحران هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016