سه شنبه 2 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير ستاد هدفمندی يارانه‌ها: اجرای فاز دوم هدفمند‌ی در خرداد‌ماه گمانه‌زنی بود، زمان اجرا اعلام می‌شود


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ دبير ستاد هدفمندی يارانه‌ها با اعلام اين‌که دولت برای اجرای گام دوم هدفمند‌ی زمان تعيين نکرده بود، مباحث مطرح‌شده در مورد اجرای گام دوم هدفمندی مصادف با شروع خرداد‌ماه را گمانه‌زنی خواند.

محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: گام دوم هدفمند‌کردن يارانه‌ها قرار نبود اول خرداد‌ماه اجرا شود، يک عده گمانه‌زنی کرده بودند که اول خرداد‌ماه اين مرحله اجرا می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين پرسش که فاز دوم هدفمند‌کردن يارانه‌ها چه زمانی اجرا می‌شود؟ تاکيد کرد: برای شروع اين فاز هنوز تاريخ اعلام نکرديم؛ حالا اعلام می‌کنيم.

رييس ستاد هدفمند‌کردن ارائه‌ها در پاسخ به اين‌که پيش‌بينی شما برای زمان اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی يارانه‌ها چيست؟ گفت: ما پيش‌بينی خاصی را ارائه نمی‌دهيم.

گفتنی است؛ دبير ستاد هدفمندی يارانه‌ها درباره بودجه‌ی تصويب‌شده برای هدفمندی يارانه‌ها برای سال جاری حاضر به پاسخگويی نشد.

بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام موسی قربانی ـ عضو کميسيون تلفيق ـ پيش از اين در گفت‌وگو با ايسنا تاکيد کرده بود که فاز دوم قانون هدفمندی يارانه‌ها پس از تصويب و ابلاغ لايحه بودجه يعنی از ابتدای خرداد، اجرا می‌شود.

وی با بيان اين مطلب که دولت بايد اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها را از آذر سال ۹۰ آغاز می‌کرد، گفته بود که تاکنون نيز اجرای اين فاز دير شده است از اين رو بايد فاز دوم قانون هدفمندکردن يارانه‌ها پس از تصويب و ابلاغ لايحه بودجه از خردادماه اجرايی شود.

قربانی با تاکيد بر اينکه چاره‌ای جز اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها وجود ندارد،‌ در توضيح اين مطلب اظهار کرده بود که در اين رابطه يا بايد با بلند کردن پرچم سفيد به مردم بگوييم که اجرای قانون هدفمندی کاری اشتباه بوده است که اين موضوع هزينه سنگينی را برای کشور به دنبال خواهد داشت يا اينکه آن را اجرا کرده و از عوام‌فريبی بپرهيزيم.

گفتنی است چندی پيش نيز در رسانه‌ها اعلام شده بود که بانک مرکزی در نامه‌ای به برخی کارخانه‌ها،‌ فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی شهرستانها،‌ اعلام کرده بود که برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی يارانه‌‎ها از ابتدای خردادماه امسال آماده باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016