جمعه 5 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه موقت تهران: جامعه اسلامی نیازمند كنار گذاشتن كدورت ها است

تهران - امام جمعه تهران تاكید كرد جامعه اسلامی نیازمند كنار گذاشتن كدورت ها برای ایجاد وحدت است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله ‌ 'سید‌احمد خاتمی' در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با استناد به آیاتی از قرآن كریم و وعده یاری مومنان، گفت: خداوند فرموده است كه مومنان را به شرط آن كه اهل تقوا، مدافع دین و ولایت حق، صبر و استقامت و در مسیر الهی و احسان (باشند) همراهی می كند.

وی گفت: هر چند احسان به معنای نیكوكاری در عرصه خدمات اجتماعی پنداشته می شود؛ اما نگاه قرآن كریم به احسان، گسترده است. به نحوی كه ارتباط شایسته و عاشقانه با خداوند و اجرای حرف در عمل نیز احسان محسوب می شود.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیه 62 سوره عنكبوت گفت: ذیل این آیه، یك قانون كلی در خصوص كمك خداوند به محسنین وجود دارد و محسن به معنای تلاش خالصانه در راه خدا و تلاش فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است.

به گفته وی، واژه جهاد نیز به معنای هر گونه تلاش در راه خدا است.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) گفت: از امام سوال شد شما می دانستید انقلاب به پیروزی می رسد وایشان فرمودند هر گامی كه برای خداوند برداشتیم گام دیگر پیش رویمان قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه این هفته تهران سپس با اشاره به آیه 90 سوره یوسف گفت: این آیه خلاصه زندگی 120 ساله حضرت یوسف است و بیان كننده آن كه هر كس كه تقوا داشته باشد و برای خدا هزینه دهد، اجرش ضایع نمی شود.

وی، برخورد شایسته را از دیگر مصادیق احسان در قرآن كریم عنوان كرد و افزود: نیكوكاری در قرآن تنها مادی نیست؛ بلكه برخورد شایسته با بندگان نیز احسان محسوب می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: گذشت در خانواده منجر به گرمی و محبت و در جامعه باعث وحدت است.

امام جمعه این هفته تهران با بیان آن كه ماه رجب و شعبان حلقه ارتباط با خدا است، گفت: پیروزی انقلاب و تداوم 33 ساله آن مدیون لطف خداوند است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016