یکشنبه 7 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نرخ بيکاری بيش از ۲۳ درصد است"

• با در نظر گرفتن بيکاری پنهان می توان آمار را در کشور بيش از ۲۳ درصد اعلام کرد


ايلنا: حسن اعتضادی با تاکيد بر لزوم افزايش سياست های حمايتی دولت از اقليت های مذهبی در مناطق مرزی کشور خاطرنشان ساخت: هم اکنون مردمی که در مناطق مرزی کشور زندگی می کنند به دليل عدم وجود فرصت های شغلی مجبور به قاچاق کالا هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ايلنا اعلام کرد: دولت به صورت غير مستقيم و ناخواسته موجب ترويج قاچاق کالا در مناطق مرزی شده است.

وی اجرای سياست های غلط اقتصادی را موجب افزايش بيش از پيش نرخ بيکاری اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با در نظر گرفتن بيکاری پنهان می توان آمار را در کشور بيش از ۲۳ درصد اعلام کرد.

اين کارشناس اقتصادی با تاکيد بر لزوم افزايش حجم سرمايه گذاری های خارجی در ايران يادآور شد: اعمال تحريم ها عليه ايران سبب کاهش سرمايه گذاری خارجی شده که می توان يکی ديگر از دلايل بحران بيکاری را از تبعات اين رخداد جهانی دانست.

وی ياد آور شد: به منظور جذب سپرده‌های مردم در بانک ها بايد نرخ سود سپرده گذاری در بانک های کشور نرخ جذاب و قابل قبولی باشد. از اين رو تا زمانی که نرخ طلا و ارز در بازار ايران بالاست مردم تمايلی به سپرده گذاری در بانک ها ندارند. و سرمايه ها از بخش توليد خارج و در بازار ارز پس انداز می شود.

اعتضادی با اشاره به افزايش حجم پول های سرگردان در کشور ياد آور شد: حجم پول های سرگردان در جامعه هم اکنون به ۲۰۰ هزار ميليارد تومان رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016