جمعه 12 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر امور خارجه ایران با نخست وزیر هند دیدار كرد

دهلی نو - 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در دهلی نو با 'مانموهان سینگ' نخست وزیر هند دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار دعوتنامه 'محمود احمدی نژاد'رییس جمهوری اسلامی ایران از نخست وزیر هند برای شركت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تسلیم 'مانموهان سینگ' شد.

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

'مانموهان سینگ' نخست وزیر هند در این دیدار نشست سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد را در تهران مهم خواند و بر نقش و حضور هر چه فعال تر كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مسایل منطقه ای و بین المللی تاكید كرد.

نخست وزیر هند و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی و اوضاع سوریه تبادل نظر كردند.

طرفین در این دیدار با توجه به دیدگاههای مشترك در این خصوص بر كمك به ماموریت طرح صلح كوفی عنان برای حل بحران سوریه تاكید كردند.

نخست وزیر هند همچنین گفت: هند تلاش دارد از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد اقداماتی را درپیش گیرند كه به حل مساله كمك كند.

سینگ و صالحی با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی دوكشور بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری دو كشور تاكید كردند.

'علی اكبر صالحی ' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هم اكنون حجم روابط تجاری دو كشور 16 میلیارد دلار است، اما ظرفیت های دو كشور بیشتر از حجم كنونی روابط تجاری است.

وی ابراز امیدواری كرد راهكارهای افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو كشور مورد بررسی قرار گرفته تا حجم مناسبات دو كشور بیش از پیش افزایش یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی گفت: هندی ها علاقه مند به شركت در طرح های بزرگ در زمینه های مختلف در ایران هستند و این كشور قول داده است تسهیلات بیشتری برای افزایش مراودات تجاری دو كشور فراهم كند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما به آینده روابط دوكشور بسیار خوشبین هستیم.

'علی اكبر صالحی' در سفر دو روزه خود به هند با وزیر امور خارجه هند، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند و 'مان موهان سینگ' نخست وزیر این كشور دیدارهای جداگانه ای انجام داد.

وزیر امور خارجه ایران عصر روز جمعه دهلی نو را ترك خواهد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016