یکشنبه 14 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمذاكرات وزراي خارجه ايران‌وهندبرسي شد؛اهميت برگزاري اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي در تهران

وزير امورخارجه كشورمان كه به هند سفر كرده است در بدو ورود با اس.ام كريشنا، وزير امورخارجه هند در دهلي نو ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين ديدار راه‌هاي توسعه بيشتر مناسبات و افزايش همكاري‌هاي تهران – دهلي نو در عرصه‌هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پيرامون آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي رايزني به عمل آمد.

علي‌اكبر صالحي در اين ديدار با ابراز خشنودي از انجام اولين سفرش به هند اظهار كرد: كمتر دو كشوري را مي‌توان يافت در زبان، ميراث تاريخي، فرهنگ و تمدن داراي چنين اشتراكاتي باشند.

وي افزود: اين اشتراكات و علقه‌هاي تاريخي زمينه و بستر مناسبي را براي توسعه و تقويت روابط همه‌جانبه و پايدار دو كشور در تمامي زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي فراهم كرده است.

وي با اشاره به تبادل هيات‌هاي دو كشور در سطوح و حوزه‌هاي مختلف همكاري، اهميت برگزاري هفدهمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي دوكشور در تهران در آينده نزديك را خاطرنشان كرد و گفت: بايد تلاش كنيم با ايجاد بسترهاي مناسب، مكانيزم‌هاي كارا و رفع هرگونه موانع روابط تجاري دو كشور را متناسب با ظرفيت‌هاي متقابل و مكمل دو كشور به سطح واقعي آن افزايش دهيم.

صالحي با اشاره به جايگاه مهم ايران در مسير كريدور شرق و غرب، شمال و جنوب و امكانات و توانمندي‌هاي كشورمان در راه‌هاي ارتباطي و تسهيلات دسترسي زميني، ريلي و دريايي، از همكاري‌هاي ايران و هند در حوزه حمل و نقل و ترانزيت به صورت دوجانبه، چندجانبه و منطقه‌اي استقبال كرد.

وي با اشاره به توانمندي‌هاي اقتصادي، صنعتي و انرژي كشورمان، ايران را شريكي قابل اعتماد براي هند توصيف كرد.

صالحي با تشريح ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به آخرين تحولات منطقه از جمله افغانستان از رايزني و همكاري ايران و هند در زمينه كمك به تثبيت ثبات، آرامش، صلح، توسعه و رفاه در منطقه به ويژه افغانستان استقبال كرد.

وزير امورخارجه هند نيز در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به دكتر صالحي و هيات همراه و با اشاره به گفته جواهر لعل نهرو مبني بر اين‌كه «هيچ دو كشوري مانند ايران و هند داراي روابط، تاريخ و تمدن مشترك نيستند» افزود: اين زمينه و مبناي تاريخي در حال حاضر نيز همچنان در مناسبات دو كشور جاري و ساري است.

وي همچنين از روند توسعه مناسبات دو كشور كه ريشه در علايق تاريخي في مابين دارد ابراز رضايت و خشنودي كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كريشنا با اشاره به اين‌كه هند مشتاقانه در انتظار برگزاري دوره بعدي كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور در تهران است در علاقه‌مندي كشورش براي توسعه همكاري در حوزه‌هاي حمل و نقل، ترانزيت، انرژي و تجارت با توجه به طرح‌هاي اقتصادي و توسعه‌اي هند تاكيد كرد.

وي با اشاره به تحولات منطقه، علاقه‌مندي دهلي نو براي افزايش رايزني و همكاري‌هاي في مابين در حوزه‌هاي چندجانبه و منطقه‌اي به ويژه افغانستان را خاطرنشان ساخت.

در اين ديداژ همچنين پيرامون آخرين تحولات در عراق، سوريه، خاورميانه، هسته‌يي و جنبش عدم تعهد رايزني و تبادل نظر شد و وزير امورخارجه هند ضمن تبريك به مناسبت رياست آتي ايران در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ابراز اميدواري نمود، اجلاس سران در تهران در شهريور ماه با موفقيت برگزار شود.

صالحي ظهر امروز به منظور تسليم پيام دعوت دكتر احمدي‌نژاد رييس جمهور اسلامي ايران به نخست وزير هند جهت شركت در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران وارد دهلي نو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016