شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: اميدواريم در نشست بعد توافق نهايی با آژانس امضا شود

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) - رييس هيات مذاکره‌کننده ايران با آژانس با تاکيد بر ابعاد پيچيده‌ی حقوقی و سياسی مداليته‌ای که قرار است ميان ايران و آژانس به توافق رسد، ابراز اميدواری کرد در نشست بعدی توافق نهايی که در آن ضوابط حقوقی و فنی و ملاحظات ايران مورد نظر قرار گرفته باشد به امضاء برسد.

علی‌اصغر سلطانيه، نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به مذاکرات روز جمعه ايران و آژانس درباره رفع ابهامات باقی مانده گفت: مذاکرات روز جمعه به طور فشرده و طی هشت ساعت در مقر آژانس ‌بين‌المللی انرژی اتمی برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين‌ پرسش که معاون مديرکل آژانس در امور پادمان‌ها اين مذاکرات را "نااميد‌کننده" خوانده است، اظهار کرد: مذاکرات ايران و آژانس درباره رسيدن به يک مداليته مشخص و رويکرد ساختاری برای پرداختن به اتهامات و رفع ابهامات آژانس است. هم‌چنين مداليته مورد بحث دارای ابعاد حقوقی و فنی پيچيده‌‌‌ای است بنابراين بايد با دقت و صبر انجام شود.

رييس هیأت ايرانی مذاکره‌کننده با آژانس درباره برخی اظهارنظرها از سوی کارشناسان غربی مبنی بر اين که امضا نشدن توافق ميان ايران و آژانس توهين به يوکيا آمانو است که برای امضای اين توافق به تهران سفر کرده بود، تصريح کرد: به طور کلی آژانس انتظار داشت در مذاکرات روز جمعه متن نهايی توافق امضاء شود و چون اين مساله اتفاق نيفتاد از آن ابراز "دلسردی" کرده است، اما واقعيت اين است که موضوعات ميان ايران و آژانس دارای ابعاد حقوقی و سياسی پيچيده‌ای است و بايد با دقت و حوصله بررسی شود.

سلطانيه هم‌چنين ادامه داد: در مذاکرات روز جمعه دو طرف پيشنهاد‌هايی ارائه کردند که مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در مذاکرات بعدی که تاريخ و محل آن به زودی اعلام می‌شود، اين مباحث دنبال شود.

نماينده دائم ايران در آژانس نيز ابراز اميدواری کرد که توافق نهايی بر روی يک متن مناسب که شامل ضوابط حقوقی و فنی و در نظر گرفتن ملاحظات ايران باشد در نشست بعدی به امضاء برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016