سه شنبه 23 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين گام‌های ايران برای ساخت زيردريايی‌های "اتمی"


خبرگزاری فارس: معاون فنی نيروی دريايی ارتش از انجام اولين مراحل برای طراحی و ساخت سامانه های رانش زيردريايی های اتمی در ايران خبر داد.

امير دريادار عباس زمينی معاون فنی نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه امنيتی دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توان اين نيرو در طراحی و ساخت زيردريايی های سبک و نيمه سنگين و نيز تعمير و نگهداری زيردريايی های سنگين، اظهار داشت: زيردريايی‌ها از لحاظ سيستم رانش به دو نوع ديزلی و اتمی تقسيم می شوند که برای ساخت زيردريايی ديزلی با وزن حدود ۴ هزار تن، ۸ميليون نفر-ساعت و ۴۵۰ هزار قطعه بکار گرفته می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون فنی نيروی دريايی ارتش همچنين با اشاره به برنامه ريزی اين نيرو برای دستيابی به زيردريايی های فوق سنگين اتمی اظهار داشت: زمانی که ما صاحب فناوری‌های صلح آميز هسته‌ای هستيم پس می‌توانيم ساخت سامانه رانش زيردريايی اتمی را هم در دستور کار قرار بدهيم.

امير زمينی با بيان اينکه الان در مراحل اوليه ساخت زيردريايی های اتمی قرار داريم، ادامه داد: با توجه به پيشرفت‌هايی که در زمينه مرتبط با آن پيدا خواهيم کرد، اميدوارم در آينده شاهد بکارگيری نسل زيردريايی‌های اتمی در نيروی دريايی ارتش باشيم.

امير زمينی تاکيد کرد: قطعا هر کشوری اين حق را دارد که از فناوری صلح آميز اتمی از جمله در سامانه رانش شناورهايش استفاده کند.

وی با اشاره به سخن فرمانده معظم کل قوا مبنی براينکه "ما اهل حضور در تمام آب‌های آزاد دنيا هستيم، اهل تجاوز نيستيم ولی اگر کسی هم به ما تجاوز کرد از خود دفاع خواهيم کرد"، گفت: برای تداوم اين حضور در نقاط مختلف جهان، ما نيازمند يک سامانه رانش و شناوری با پايداری بسيار بالا و شعاع عملياتی گسترده هستيم و برای همين منظور اين سامانه رانش(اتمی) می‌تواند خيلی به ما کمک کند تا در تحقق دست بلند و شعاع عملياتی بسيار دوربر موفق باشيم اگرچه همين امروز هم با همين زيردريايی‌های موجود، قادر به انجام اين کار هستيم.

معاون فنی نيروی دريای ارتش خاطرنشان کرد: برای ساخت زيردريايی های سنگين اتمی با وزن حدودا ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن، ۱۲ميليون نفر-ساعت و يک ميليون قطعه به کار رفته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016