سه شنبه 23 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديپلمات های ايران و ۱+۵: احتمال تعويق مذاکرات مسکو


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گفته ی مقامات طرفين، قطع ارتباط بين تهران و قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای بسياری جدی است و ممکن است که باعث به تعويق افتادن مذاکرات مسکو شود.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب به نقل از کريستين ساينس مانيتور، يک ديپلمات ايرانی در جريان مذاکرات گفت: اگر مذاکرت برنامه ريزی شده در ۱۸ و ۱۹ ژوئن برگزاری شود، طرفين بسيار سخت گيری خواهند کرد.

وی افزود: معتقدم که اگر حتی مذاکرت در زمان تعيين شده برگزار شود، گفتگوها به فرصتی برای شکايت ايران و قدرت های جهانی از يکديگر تبديل می شود و در پايان طرفين با برگزاری دور جديدی از مذاکرات موافقت خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ديپلمات ايرانی گفت: سئوال اين است که اين وضعيت تا کی می تواند ادامه پيدا کند.

به نوشته ی کريستين ساينس ماينتور، طرفين يکديگر را متهم به جدی نبودن در مذاکرات، به تاخير انداختن آن و عدم تمايل به توافقی که می تواند ترس غرب و اسرائيل از ايران را از بين ببرد و تحريم ها را حذف کند و از حمله جلوگيری کند، می کنند. همه چيز به گفتگوی تلفنی امروز سعيد جليلی و کاترين اشتون بستگی دارد.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، اين گفتگوی تلفنی در بحوبحه ی اظهارات تند رد وبدل شده بين طرفين(که نشان می دهد چالش های روشنی بين ايران و و غرب باقی مانده است) بر قرار می شود.

ديپلمات های ايران و ۱+۵ ادعا می کنند که آنها بيش از حد به منظور موفقيت مذاکرات با نظرات يکديگر موافقت کرده اند. انها همچنين ادعا می کند که آنها چيزی چز پاسخ های مبهم نشنيده اند.

به گفته ی يک ديپلمات اروپايی، در طول هفته گذشته، دو تماس تلفنی مستقيم بين باقری و اشميت برقرار شده است

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، وی گفت: از اواخر ماه می، ۵ نامه بين ايران و غرب رد و بدل شده است. ما حداقل يک هفته است که پيشنهاد تماس تلفنی جليلی و اشتون را داده ايم که انها سرانجام موافقت کرده اند.

اين ديپلمات اروپايی افزود: تمام تلاش های ما با هدف اطيمنان حاصل کردن از برقراری ارتباط با ايرانی ها بوده است . ما از هر راهی که می توانيم برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می کنيم.

وی افزود: پس مسخره است که گناه عدم موفقيت نتابج مذاکرات مسکو به خاطر فرض عدم تمايل ۱+۵ به تعامل، به گردن ما انداخته شود.

به نوشته ی کريستين ساينس مانيتور، ار طرفی ديگر اين ايرانی ها هستند که می گويند در تلاش برای تعامل و برقراری ارتباط هستند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، يک ديپلمات ايرانی گفت: ايرانی ها می خواهند نشان دهند که انها هستند که علاقه مند به همکاری هستند.

وی افزود: معتقدم که برجسته کردن گفتگوی تلفنی و تبادل نامه نشان می دهد که ايران می خواهد به دنيا نشان دهد که علاقه مند به گفنگو است ، اما اين ۱+۵ هست که از گفتگواجتناب می کند.

اين ديپلمات ايرانی گفت: باقری در نامه اش به "اشميت" نوشت، اگر شما برای مذاکرات مسکو خود را اماده نمی کنيد بايد انتظار شکست آن را داشته باشيد.

وی اضافه کرد: ايران از اين طريق، به دنيا می گويد، ما پيغام را فرستاديم اما انها آن را ناديده گرفتند.

کريستين ساينس مانيتور نوشت: وندی شرمن مذاکره کننده ارشد امريکا قرار است که امروز به فرانسه سفر کند. وی قصد گفتگو با مسئولان ۱+۵ در خصوص مذاکرت مسکو را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016