شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: ديدار صالحی و هيگ به درخواست طرف انگليسی صورت گرفت

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه ايران گفت که ملاقات صالحی و هيگ در کابل بنا به درخواست طرف انگليسی انجام شده و ايران هم به دليل نگرانی از وضعيت حقوق کنسولی اتباعش اين ملاقات را پذيرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رامين مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص ملاقات علی‌اکبر صالحی وزير امور خارجه کشورمان با ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در حاشيه نشست همسايگان دور و نزديک افغانستان در کابل، اظهار داشت: اين ملاقات توسط يک کشور ثالث و به درخواست انگليس صورت گرفت.‌

وی افزود: آنها اعلام کرده بودند که مايل به ملاقات هستند و می‌خواهند در مورد وضعيت رابطه دو کشور و احتمالا بحث تعيين حافظ منافع ملاقاتی را صورت بدهند و به دليل اعلام علاقه آنها و طرح اين درخواست از سوی يک کشور ثالث، ما نيز به دليل نگرانی از وضعيت حقوق کنسولی اتباعمان و مشکلاتی که برای آنها ايجاد شده، اين ملاقات را پذيرفتيم و ملاقات انجام شد.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی اضافه کرد: در اين ملاقات درباره بحث حفاظت منافع دو کشور صحبت شد و بحث‌هايی نيز درباره تحولات منطقه صورت گرفت. فکر می‌کنيم کشورهای غربی در اين تحولات نقش دارند و دخالت آنها جنبه تخريبی دارد. ما نيز نقطه نظراتمان را در اين زمينه بيان کرديم.

مهمان‌پرست تصريح کرد: اينکه مقامات انگليسی به صورت غيرمتعارف و به شکل نادرست اعلام کردند که اين ملاقات به درخواست طرف ايرانی بوده و سعی کردند کار تبليغاتی انجام دهند، کار درستی نمی‌دانيم و اين گونه اقدامات از اخلاق ديپلماتيک فاصله دارد.

در پی ملاقات وزرای خارجه دو کشور در حاشيه نشست کابل، انگليسی‌ها مدعی شده بودند که اين ملاقات بنا به درخواست طرف ايرانی انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016