چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: کوفی عنان هفته آينده به ايران می‌آيد

بحث مکان برگزاری مذاکرات در بغداد و همچنين چين مطرح بوده است و اين موضوع روندی دارد که بايد به توافق طرفين برسد.


ايلنا: وزير امورخارجه گفت: امروز رئيس جمهور در جلسه هیأت دولت نظری در خصوص مکان برگزاری مذاکرات ميان ايران و کشورهای ۱+۵ مطرح کرد که آقای جليلی در مشورت با رئيس جمهور نظر نهايی را خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، علی اکبر صالحی امروز در حاشيه جلسه هئيت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث مکان برگزاری مذاکرات در بغداد و همچنين چين مطرح بوده است و اين موضوع روندی دارد که بايد به توافق طرفين برسد.

وی گفت: برگزاری مذاکرات در استانبول پيشنهاد اوليه ما بود که اروپايی‌ها ابتدا رد و سپس موافقت کردند اما‌‌ همان زمان نيز ما کشورهای ديگری را مد نظر داشتيم.

صالحی با اشاره به اينکه اين مذاکرات ۲۵ فروردين انجام خواهد شد، افزود: مهم‌تر از زمان و مکان مذاکرات، محور مباحث است که فکر می‌کنم مذاکرات آينده در مقايسه با گذشته بهتر باشد و گام‌های رو به جلو برداشته شود.

وزير امورخارجه ادامه داد: مقرر شده است سفر مسئولان بلندپايه دو کشور چين و هند در چند ماه آينده به ايران انجام شود.

صالحی در حاشيه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه آيا سفر نخست وزير هند به ايران را تأييد می‌کنيد؟ افزود: در اين زمينه در حال رايزنی با مسئولان هند هستيم.

صالحی اظهار داشت: کميسيون مشترک اقتصادی با هند داريم که مسئوليت آن به عهده وزارت امورخارجه است و در حال برنامه ريزی برای برگزاری اين کميسيون هستيم.

وی همچنين در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان سفر کوفی عنان به ايران گفت: وی قرار بود هفته پيش به ايران بيايد اما اين سفر به هفته آينده موکول شده است.

صالحی با اشاره به طرح کوفی عنان در خصوص سوريه گفت: به هر حال خوشحاليم که طرح شش ماده‌ای کوفی عنان با ملاحظاتی مورد پذيرش قرار گرفته است.

وی گفت: البته بايد مراقبت کرد که بيرون رفتن نيروهای دولتی سوريه از محل‌های مورد استقرارشان موجب سوء استفاده ديگران نشود تا اينکه بخواهد گروهی ديگر جايگزين آن‌ها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016