سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: از اقدام عربستان نخواهيم گذشت، احمدی نژاد در برزيل استثنا نبود

خبرگزاری مهر ـ سخنگوی دستگاه سياست خارجی جمهوری اسلامی ايران با تاکيد بر اينکه اقدام عربستان در اعدام اتباع ايرانی موضوعی نيست که بتوان از آن گذشت، گفت: اين مسئله در دستور کار جدی ايران قرار دارد و عربستان بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که پيش از ظهر امروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه اقدام دولت سعودی در اعدام اتباع ايرانی و تعلل در انتقال اجساد آنان و نيز فراهم کردن دسترسی کنسولی به ساير ايرانيان زندانی در اين کشور که شائبه شکنجه آنان را ايجاد کرده است، گفت: حکم اعدام اتباع ايرانی در عربستان موضوعی است که به صورت جدی در دستور کار ايران قرار دارد و هياتی در بخش های حقوقی و کنسولی و نيز با حضور وکلای ايرانيان اعدام شده و زندانی در عربستان به زودی عازم اين کشور می شوند تا مسئله را پيگيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به خاطر عدم رعايت کنوانسيون ها از جمله دسترسی کنسولی به ايرانيان زندانی و تحويل ندادن اجساد افراد اعدام شده عزم جدی برای انجام اين سفر و پاسخگويی مقامات سعودی وجود دارد.

وی گفت: در هر بخشی که اطلاعات مفيدی کسب شود به اطلاع می رسانيم.

مهمانپرست در پاسخ به سئوال ديگری در اين رابطه و در خصوص علت دعوت ايران از شاه عربستان برای حضور در اجلاس عدم تعهد با توجه به مواضع و اقدامات متعدد ضد ايرانی که آخرين مورد آن اعدام تعدادی از اتباع کشورمان بوده است، اظهار داشت: اتفاقاتی که در رابطه با اقدامات عربستان عربستان شاهد بوديم موضوعی نيست که از آن بتوانيم بگذريم. نه عربستان ونه کشور ديگری حق ندارد نسبت به اتباع ما اينگونه برخورد کند.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکيد بر پيگيری اعدام اتباع ايرانی در ابعاد حقوقی و بين المللی خاطر نشان کرد: مسئله اعدام اتباع ايرانی توسط عربستان بسيار مهم است.

وی تاکيد کرد: دولت عربستان بايد پاسخگوی اقدامات خود باشد و اقدامات خلاف تعهدات بين المللی برای کشورها مسئوليت به دنبال دارد.

رئيس مرکز ديپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه در عين حال موضوع اعدام اتباع ايرانی توسط عربستان را جدا از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ايران عنوان کرد و گفت: بر اساس پروتکل های بين المللی کشور ميزبان اجلاس بين المللی بايد از همه کشورهای عضو دعوت رسمی به عمل آورد.

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ناهماهنگی دستگاه قضايی و اجرايی عربستان در موضوع اعدام اتباع ايرانی که در بحث دروغ سعود الفيصل وزير خارجه عربستان به وزير خارجه ايران که با وجود اجرای حکم اعدام اتباع ايرانی مدعی توقف آن شده بود گفت: بحث های حاشيه ای از جمله ناهماهنگی قوه مقننه و قضائيه عربستان مسائلی نيست که توجيه کننده اقدام اشتباه و غير انسانی آنان نسبت به اتباع ما باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016