دوشنبه 5 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رادان: بيمارستان ها چند روز فرصت دارند تا تکليف کراوات و آرايش پرسنل را مشخص کنند

• مو از هر طرف روسری بيرون باشد، مصداق بدحجابی است

پليس - خبرآنلاين ـ يک ماه پس از منع فروش کراوات، جانشين فرمانده نيروی انتظامی از اولتيماتوم به بيمارستان ها برای جمع آوری کراوات پرسنل خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاين؛ سردار احمدرضا رادان، در حاشيه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده برخی از کارمندان سازمان‌ها و بيمارستان‌های خصوصی از کراوات و آرايش‌های غليظ گفت: رسما اعلام می‌کنم که پليس حتما با بخشی از سازمان يا بيمارستان خصوصی که از آرايش و کراوات به صورت سازمان يافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.

او استفاده از کراوات را ترويج نمادغرب دانست و گفت: اگرچه پيش از اين نيز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ايم اما بار ديگر و همين‌جا به روسای بيمارستان‌ها اعلام می‌کنم که آن بخشی که به صورت سازمان يافته افراد از آرايش غليظ يا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

رادان گفت: گاها برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان يا بيمارستان می‌شوند، اگر اين افراد از زدن کراوات اجتناب کنند يا از دريافت حقوق يا استخدام بهره‌مند نمی‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته رادان در يک برنامه تلويزيونی دراين باره چنين گفت: "بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گيرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرايش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرايش کنيد يا فلان لباس را بپوشيد مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود."

جانشين فرمانده نيروی انتظامی اما اکنون به روسای بيمارستان ها چنين هشدار داده است: "روسای بيمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روزی فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوری اين پديده اقدام کنند. در برخی از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، برای بيمارستان‌ها نظام ارزشيابی وجود دارد، چطور می‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابی به همه چيز توجه کنند به غير از اين موضوعات اساسی؟"

او همچنين درباره تمايل برخی افراد به استفاده از کراوات هم گفت: "گاها نيز ديده شده که خود فرد مايل به استفاده از کراوات است، که اين سازمانی نيست و انشاءالله خود فرد کلاه خود را قاضی کند که استفاده از اين نمادغربی خوب يا بد است."

اعلام مجدد مصاديق بدپوششی

سردار رادان همچنين دوباره مصاديق بدحجابی و برخورد پليس با آنها را تشريح کرد و گفت: در خصوص بانوان مصاديقی که از نظر نيروی انتظامی بدپوششی محسوب می‌شود،‌ پوشيدن مانتوهای تنگ و چسبان، مانتوهای کوتاه که از نظر ما در صورت تنگ نبودن تا روی زانو مناسب است، لباس و مانتوهای آستين کوتاه و همچنين شال و روسری که موی سر از دو طرف آن پيدا باشد، است.

او همچنين گفت: متاسفانه برخی افراد از موضوع شال و روسری اين گونه تعبير می‌کنند که اگر از يک طرف موی آنها بيرون باشد اشکالی ندارد که اين به منزله رفع مصاديق ما نيست. ماموران به افراد بدپوشش تذکر می‌دهند و اگر اصلاحی در محل صورت نگيرد اين افراد به پليس امنيت معرفی و برای آنها سابقه انتظامی در نظر گرفته می‌شود.

سيستم صوتی خودروهای آلوده کننده صوتی جمع می شود

جانشين فرمانده نيروی انتظامی درباره برخورد با مزاحمين خيابانی نيز گفت: در خصوص خودرو دو موضوع مطرح است، نخست بحث آلودگی صوتی که برخی خودروها با نصب تجهيزاتی مانند ساب برای مردم ايجاد مزاحمت می‌کنند که اين خودروها ضمن برخورد قضائی تجهيزات صوتی آنها نيز جمع‌آوری می‌شود، بحث ديگر که يکی از دغدغه‌های بانوان می‌باشد موضوع مزاحمين نواميس در شهر است. پليس نبايد اجازه دهد اين موضوع برای بانوان ايجاد شود. به همکاران خود در نيروی انتظامی تهران بزرگ ابلاغ می‌کنم که با مزاحمين خيابانی به شدت برخورد کرده تا اين نگرانی در مردم مرتفع شود.

پاسخ به انتقادات در مورد نحوه برخود ماموران

جانشين فرمانده ناجا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر نحوه برخورد ماموران گشت امنيت اخلاقی با بدپوششان، گفت: اگر همکاران ما در هنگام اجرای طرح می‌گويند که دستور داريم، بله ماموران ما خودسر کاری را انجام نمی‌دهند.

او گفت: ماموران ما بايد افرادی را که دستگير می‌شوند بر اساس مجوزی که در اختيار دارند به واسطه تعيين سابقه انتظامی به پايگاه منتقل کنند.

رادان در مورد ايجاد سابقه انتظامی برای بدپوششان گفت: منظور مدرکی مبنی بر نوع پوشش فرد دستگير شده است. بنابراين هر فردی احساس می‌کند نوع پوشش جزء مصاديق بدحجابی نبوده است و بی‌جا دستگير شده، اعلام کند و من قول می‌دهم اين مسئله را پيگيری و اگر واقعا جزء مصاديق نبود، ضمن عذرخواهی و دلجويی از اين فرد با پرسنل برخورد می‌کنيم.

به گفته او افراد می‌توانند انتقادات خود را از طريق مرکز نظارت همگانی ناجا به شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

پليس کوتاه نمی آيد

جانشين فرمانده نيروی انتظامی، همچنين از ادامه طرح امنيت اخلاقی و برخورد با بدپوششی و بدحجابی خبر داد و گفت: نيروی انتظامی عليرغم همه ناملايماتی که در اجرای اين طرح با آن مواجه شد به هيچ عنوان کوتاه نمی‌آيد و به طور جدی با بدپوششی، مزاحمين نواميس، اراذل و اوباش، مواد فروشان خرد و نصب ديش‌های ماهواره برخورد می‌کند. در شهرهای شمالی کشور نيز يک بخش به اين طرح اضافه شده است که در اين شهرها طرح سالم سازی دريا اجرا خواهد شد. اجازه نمی‌دهيم شمال کشور حياط خلوت بعضی افراد برای ناهنجاری‌ها شود.

رادان گفت: از رسانه‌ها درخواست داريم وظايف طرح حجاب و عفاف را مورد توجه قرار دهند، اگر تمام ۲۶ دستگاه متولی در اين طرح‌ پای کار می‌آمدند موضوع خيلی زودتر جمع می‌شد اما با اين وجود ما همچنان به وظايف خود ادامه می‌دهيم و معطل آنها نخواهيم ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016