چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: با اقدامات سازمان يافته مروج بدحجابی برخورد می‌کنيم

• نيروی انتظامی امسال هم با روزه خواران برخورد خواهد

فرمانده نيروی انتظامی گفت: برخی مواقع ديده می‌شود يک شرکت در زمينه رعايت حجاب مناسب برای کارکنانش غفلت کرده، اما می‌بينيم که برخی از اين اقدامات سازمان يافته است و ما با اين اقدامات سازمان يافته مقابله خواهيم کرد.

سردار احمدی مقدم در حاشيه همايش معاونين عمليات سراسر کشور ناجا درجمع خبرنگاران گفت: اولويت طرح‌های تابستانی تامين امنيت اجتماعی است و طبيعتا در تابستان مردم بيشتر از خانه خارج می‌شوند واين مساله باعث می‌شود که هم منازل مردم و هم خود مردم نياز به تامين امنيت داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برخورد با مزاحمان و هنجارشکنان باعث می‌شود که مردم احساس امنيت بيشتری بکنند.

وی افزود: در ارتباط با کاهش استفاده مردم از گيرنده‌های ماهواره‌ای بايد بگويم که اين کاهش در شهرستان‌ها بيشتر بوده است والبته يک نشريه آمريکايی با بخشی از مردم مصاحبه کرده بود که چه ميزان از ماهواره استفاده می‌کنند و نتيجه آن نظرسنجی اين بود که تنها ۲۰ درصد از مردم در کشور از ماهواره استفاده می‌کنند به هر حال نظر سنجی اين شبکه هم يک آمار است البته نمی‌خواهم آن را تاييد کنم اما مساله استفاده از ماهواره به نصف کاهش پيدا کرده است و برخی از اقدامات صدا و سيما در تقويت آنتن‌ها در اين کاهش موثر بوده است.

فرمانده ناجا در ارتباط با کاهش باند‌های فساد گفت: وضعيت روبه بهبود است و ما در ارتباط با قاچاق محصولات فرهنگی وهمچنين اقلام ضد فرهنگی توفيقات زيادی را داشته‌ايم اما هنوز نتوانسته‌ايم آن را به صفر برسانيم ولی کشفيات ما افزايش داشته است.

وی گفت: ما در طرح‌های تابستانی به دنبال کاهش جرائم هستيم و سلامت محيط اجتماعی را خواهانيم.

وی در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران درارتباط با شناسايی و انهدام باندهای تروريستی افزود: شناسايی گروه‌های تروريستی در حوزه وظايف وزارت اطلاعات است و البته اقدامات گروهک‌های تروريستی تا ۴۰درصد نسبت به سال ۸۹ کاهش داشته واين نشان دهنده هماهنگی همه ما است.

فرمانده نيروی انتظامی بااشاره به طرح ويژه ماه رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان طرح ويژه‌ای را اجرا می‌کنيم و به طور طبيعی مردم در دقايق منتهی به افطار عجله دارند و در اين لحظات شاهد افزايش بار ترافيک هستيم.

وی افزود: در کار اصناف و فروشندگان مواد غذايی به ويژه آنهايی که به مسافران سرويس می‌دهند نظارت داريم و به‌‌ همان شکلی که در سال‌های گذشته اقدام می‌شد نيروی انتظامی با روزه خواران برخورد خواهد کرد چرا که تظاهر به روزه خواری ناپسند و غير اخلاقی است.

وی با اشاره به اظهارات سردار رادان در ارتباط با پوشش پرسنل برخی مراکز به اماکن گفت: ما نمی‌خواهيم متعرض پوشش مراجعه کنندگان شويم اما به آن‌ها که به عنوان يونيفورم از پوشش‌های کراوات و پوشش نادرست استفاده می‌کنند البته تذکر داده خواهد شد.

احمدی مقدم افزود: طبيعتا در ارتباط با مراکز درمانی وزارت بهداشت بخش نامه صادر خواهد کرد و متاسفانه برخی از مراکز درمانی نوع پوشش و يونيفرم ترويج می‌شود که اين مساله به رقابت بين ساير مراکز کشيده شده است و تبديل به برند شده است که اگر جايی از چنين پوششی استفاده شود احتمالا خدمات درمانی آن بهتر است اما اين طور نيست.

وی افزود: موضوعی که سردار رادان گفته است عموميت پيدا کرده است والبته بايد تاکيد کنم که لباس متحدالشکل اشکالی ندارد اما اينکه تيپ خاصی از خانم‌ها را استخدام می‌کنند و حتی آگهی نيز می‌دهند تا با اين روش غير فرهنگی جذب مشتری کنند وحتی به خانم‌ها می‌گويند که چگونه آرايش کنند يک اقدام غير فرهنگی است.

وی اضافه کرد: ممکن است يک شرکتی غفلت کرده باشد اما می‌بينيم که اين اقدامات اغلب سازمان يافته است و ما با اين اقدامات سازمان يافته مقابله خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016