سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح مجلس برای سه نرخی کردن ارز

خبرگزاری مهر ـ رئيس کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه برای ساماندهی وضعيت اقتصادی کشور درحال تهيه بسته اقتصادی هستيم، از پيش بينی ۳ نرخی شدن ارز در بازار در اين بسته خبر داد.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: درحال حاضر کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال تهيه يک بسته اقتصادی برای ساماندهی وضعيت اقتصادی کشور با همکاری کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، موارد مختلفی مانند"جلوگيری از تزريق نقدينگی به بازار"،"جمع آوری نقدينگی از بازار"، "ارائه راهکارهای کاهش قيمت کالاهای اساسی خانوار" و "ساماندهی وضعيت معيشتی مردم" را از جمله موضوعات تشکيل دهنده اين بسته اقتصادی اعلام کرد.

رئيس کميسيون اقتصادی مجلس نهم با بيان اينکه يکی از موضوعات مهمی که در اين بسته اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، "تعيين نرخ ارز" است، گفت: پيشنهاد اعضای کميسيون در اين بسته اقتصادی سه نرخی شدن ارز است.

وی اضافه کرد: براين اساس، کالاها را به ۳ دسته "کالاهای اساسی"،"کالاهای واسطه ای" و "کالاهای لوکس" تقسيم بندی کرده ايم به طوريکه برای واردات کالاهای اساسی نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان را درنظر گرفته ايم و برای سايرکالاها نرخ‌های ديگری را که هنوز به تصويب نرسيده است.

فتحی پور اضافه کرد: کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ، کالاهای واسطه ای مثل تجهيزات و ماشين آلات کارخانه ها و کالاهای لوکس هم مثل برخی خودروها هستند.

وی، قيمت برخی از کالاهای لوکس را مورد اشاره قرار داد و افزود: به عنوان مثال، اگر نرخ ارز برای واردات لوکس ۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود، هيچ اهميتی ندارد، چون اولويت ما فراهم آوردن رفاه و تامين معيشت مردم است نه واردات کالاهای لوکس.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016