چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست آزادی‌های جديد در کره شمالی: از خوردن پيتزا و همبرگر و پوشيدن شلوار، تا استفاده از موبايل و گوشواره و کفش پاشنه‌دار

رهبر جديد کره‌شمالی تلاش دارد تا با کاهش برخی قوانين سختگيرانه در کشورش، محبوبيت بيشتری در ميان مردم بدست آورد؛ اقداماتی که به مردم اجازه می‌دهد فست فود مصرف کنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.

به نوشته روزنامه ديلی ميل، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخيرا تعداد بيشتری از زنان در کره‌شمالی می‌توانند لباس‌هايی نظير شلوار، کفش پاشنه دار و گوشواره استفاده کنند و نيز افراد بيشتری نيز از گوشی‌های تلفن همراه برخوردار می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين کيم جونگ اون، رهبر جديد کره‌شمالی خوردن برخی غذاهايی که پيش از اين ممنوع بودند نظير پيتزا، همبرگر و سيب‌زمينی سرخ کرده را آزاد کرده است و سفرهای رايگان به باغ وحش و پارک‌های تفريحی را برای کودکان تدارک ديده است.

تصور می‌شود اين اقدامات در راستای تلاش‌های رهبر جديد کره‌شمالی به منظور ايجاد “کشور بهشت کودکان” و پيروی کردن از اقدامات مشابه کيم ايل سونگ، پدربزرگ خود است.

يک کارشناس کره‌شمالی در نهاد تحقيقات اقتصادی سامسونگ اظهار داشت: همه اين تلاش‌ها برای بالا بردن وجهه کيم جونگ اون و ارائه تصويری پدرانه و مهربان از وی همچون پدربزرگش است.

به گزارش ايسنا، کيم جونگ اون در ۲۸ دسامبر سال گذشته ميلادی رسما عنوان “رهبر کبير” را دريافت کرد. کيم جونگ ايل، پدر کيم جونگ اون از سال ۱۹۹۴ در قدرت بود و به عنوان يک رهبر قدرتمند اما سرد تلقی می‌شد اما کيم جونگ اون قصد دارد وجهه‌ای از خود ارائه دهد که يادآور آنچه که کره‌شمالی‌ها از آن به عنوان “روزهای خوب دهه ۱۹۷۰″ ياد می‌کنند، باشد.

در دوران قدرت پدربزرگ کيم جونگ اون، اتحاد جماهير شوروی از لحاظ اقتصادی پشتيبان کره‌شمالی بود و مواد غذايی اين کشور را تامين می‌کرد.

کيم جونگ اون در کنفرانسی خطاب به جمعيتی متشکل از ۲۰ هزار کودک در مراسم شصت‌ و ششمين سالگرد اتحاد کودکان کره در اوايل ماه جاری ميلادی در پيونگ‌يانگ گفت: کشور قدرتمند و موفق کره در آينده که شما اربابان آن هستيد، قدرتمندترين کشور خواهد بود که در آن در هر خانه شادی برقرار است و همه زندگی متعادل خواهند داشت.

کودکان حاضر در اين مراسم که از سوی مقام‌ها گزينش شده بودند، هدايايی نظير بليط بازديد از باغ وحش و پارک‌های تفريحی و رفتن به کنسرت دريافت کردند.

ماه گذشته ميلادی تلويزيون دولتی کره‌شمالی تصوير کيم جونگ اون را نشان می‌داد در حالی که کلاه حصيری بر سر دارد و با لبخندی از يک پارک تفريحی بازديد می‌کرد. همچنين کيم جونگ اون طی اين ديدار به رستوران فست فود اين پارک که غذاهايی نظير همبرگر و سيب‌زمينی سرخ کرده می‌فروشد، رفت.

در گذشته چنين تفريحاتی در کره‌شمالی بيش از حد غرب زدگی تلقی شده و ممنوع بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016