شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علاءالدين بروجردی: برخورد پليس آلمان با عضو کنسولگری ايران، ناقض مقررات بين المللی است

تهران- 'علاء الدين بروجردی' رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، برخورد پليس آلمان با يکی از اعضای کنسولگری ايران در فرانکفورت را به شدت محکوم کرد و گفت: اين برخورد، ناقض مقررات و کنوانسيون های بين المللی در رابطه با حفظ امنيت و مصونيت ديپلمات ها است.

وی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسی ايرنا افزود: اقدام پليس آلمان، اقدامی هدايت شده و هماهنگ با سيستم امنيتی اين کشور است و دولت آلمان بايد پاسخگوی نقض اين کنوانسيون ها باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: جای تاسف است کشورهای غربی که خود را مدعی می دانند، به روش های غير انسانی رو آورده اند و دست به اين گونه اقدامات می زنند.

بروجردی همچنين با تاکيد بر اين که ديپلمات های ايرانی بايد در ديگر کشورها مصونيت داشته باشند، گفت: دولت آلمان بايد حرمت ديپلمات های ايرانی را حفظ می کرد.

بر اساس يک سناريوی از پيش تعيين شده در روز دوشنبه گذشته، يکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ايران در فرانکفورت، هنگام عزيمت از محل کار خود به منزل، به بهانه ای واهی مورد حمله يک زن آفريقايی تبار قرار گرفت و متاسفانه پليس آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشايست و خارج از عرف ديپلماتيک با عضو سرکنسولگری ايران داشت.

'حسن قشقاوی' معاون کنسولی، مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه در واکنش به اين حادثه، برخورد پليس آلمان با عضو سرکنسولگری ايران را 'ناشايست' دانست و گفت: در پی بروز اين حادثه، سفير آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد دولت جمهوری اسلامی ايران نسبت به برخورد ناشايست پليس آلمان با وی اعلام و خواسته شد که دولت آلمان سريعا ضمن بررسی موضوع، توضيحات لازم را ارائه کند.

معاون وزير امور خارجه اضافه کرد: سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ايران در برلين و فرانکفورت نيز با ارسال يادداشت اعتراض و تماس و مذاکره با مقامات آلمانی در حال پيگيری موضوع هستند.

قشقاوی تاکيد کرد: در تداوم و تکميل حلقه های توطئه عليه جمهوری اسلامی ايران، فشار و عمليات روانی عليه ديپلمات های کشورمان يکی از حلقه های اين توطئه است و منافقين با همکاری سازمان های اطلاعاتی و امنيتی غربی و صهيونيستی به منظور بدنام کردن ديپلمات های کشورمان و نهايتا خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ايران، به اشکال مختلف و سوژه سازی های متنوع، دسيسه هايی را طراحی کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016