یکشنبه 18 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: متهمان بازار سکه وارز محاکمه می‌شوند

• اين افراد متهم به خريد روزانه سکه به ميزان زياد در بازار هستند
• برای مطهری پرونده تشکيل شده و اعلام جرم کرده‌ايم
• در رابطه با دادگاه بيمه هيات شور برای صدور حکم وارد مشورت شده است


ايلنا: دادستان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با التهاب سکه و ارز تهران دادگستری و دادسرا فعال می‌باشند و در اين زمينه يک پرونده با چندين متهم تشکيل شده است و اين پرونده را برای رسيدگی به دادگاه ارسال کرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، دادستان تهران در حاشيه برگزاری جلسه رسيدگی به پرونده فساد بزرگ مالی با حضور درجمع خبرنگاران گفت: به دليل افزايش تعداد متهمين پرونده فساد مالی، دادگاه با يک ماه تاخير کار خود را آغاز کرد و هفته آينده آخرين جلسه رسيدگی به اين پرونده می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در رابطه با دادگاه بيمه نيز گفت: در دادگاه موسوم به بيمه ختم رسيدگی اعلام شده است و هيات شور وارد مشورت در اين زمينه شده است و در مهلت مقرر قانونی حکم آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براينکه «م. ز» نيز در رابطه با پرونده بيمه دستگير شده است يا خير گفت: فشاری را از سوی «م. ز» احساس نکرديم و متهم در بازداشت است و به لحاظ اينکه اتهامات وی هنوز ثابت نشده است از اعلام آن خودداری می‌کنيم.

دادستان تهران همچنين در رابطه با التهاب بازار سکه نيز گفت: پرونده‌ای در اين زمينه تشکيل و کيفرخواست نيز صادر شده و نتيجه محاکمات را به رسانه‌ها اعلام خواهيم کرد.

وی در ادامه گفت: در بخش مبارزه با بازار سکه ضابطين اقتصادی و دادسرا به جديت به دنبال اين پرونده هستند و اعلام می‌کنم که يک پرونده در اين رابطه تشکيل شده و چند متهم نيز تحويل دادگاه انقلاب شده‌اند که محاکمات به زودی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: اين افراد متهم به خريد روزانه سکه به ميزان زياد در بازار هستند که می‌خواستند بازار پايتخت را بالا نگه دارند و اين گروه به گروه‌های خاصی وابسته نبودند.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ديگر مبنی براينکه آيت الله آملی لاريجانی در جمع رؤسای دادگستری بيان کرده است که اجرای احکام بايد به زودی انجام شود در رابطه با اينکه پرونده فائزه رفسنجانی الان در چه مرحله‌ای است، گفت: سوالات تکراری پاسخ ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره سرنوشت برگزاری دادگاه دو مداح تهرانی نيز گفت: دادگاه برای اين افراد تشکيل شد اما قاضی پرونده به بخشی از کيفرخواست نقص گرفته و به اين ترتيب پرونده به دادسرا بازگشت تا تحقيقات تکميل شود.
وی همچنين در رابطه با تعرض به يک روحانی در چند روز پيش نيز اعلام کرد: کيفرخواست در بخش عمومی صادر شده است، اما در بخش ضرب و جراحت به صورت مجزا بررسی خواهد شد و اين بخش نيز مستلزم تکميل نظر پزشکی قانونی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: کيفرخواست صادر و به دادگاه فرستاده شده است و در وقت مناسب تصميم گيری می‌شود.

وی همچنين در رابطه با سخنان مطهری در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاباره گفت: در اين رابطه پرونده تشکيل شده و اعلام جرم کرده‌ايم. وی درباره دستگيری اشرار پارک طالقانی نيز گفت: در آن حادثه اشرار با يکديگر درگير شده بودند که در اين ميان ضرر و زيان شامل شهروندان نيز شد اما از همان زمان موضوع در دادسرای ونک تحت رسيدگی قرار گرفت.

وی همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری مبنی براينکه استانداری تهران اعلام کرده پرونده شايعه‌سازان آلودگی آب تهران به دادسرا فرستاده شده گفت: شايعه خود عموميتی برای اعلام جرم نيست و در اين مورد چيزی نشنيده‌ام.

دولت آبادی درباره شکايت دولت از علی مطهری و قاليباف نيز گفت:در رابطه با اين پرونده حضور ذهن ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016