یکشنبه 18 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکره و درگيری مستقيم اتاق های فکر ايران و آمريکا در لبنان

خبرگزاری آريا- روزنامه السفير لبنان از مذاکره اتاق های فکر ايران و
آمريکا خبرداد.
به گزارش سرويس بين الملل آريا به نقل از السفير؛اين روزنامه در مقاله ای به قلم ساطع نورالدين نوشت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيروت از گفت‌وگوهای مستقيم فکری و آکادميک ايرانيان و آمريکايی‌ها که به ‌نام "راه دوم" معروف است و هيچ‌گاه ميان طرفين قطع نشده، ميزبانی کرد. اين گفت‌وگوها ايده‌ها و گزينه‌های موجود در برابر کشمکش ميان طرفين را در اختيار مراکز تصميم‌ گيری دو کشور قرار می‌دهد. گفت‌وگوهای فکری و آکادميک ميان طرفين چنان شدت گرفت که تا حد تبادل اتهام و تهديد به جنگ رسيد.
در اينجا يکی از پژوهشگران و مسئولين ايرانی عبارتی را بر زبان آورد که لبنانی‌ها آن ‌را از غيب حفظ هستند. او گفت: آيا می ‌دانيد که اگر ايران در معرض تهاجم آمريکا يا اسرائيل قرار گيرد، نيم ميليون اسرائيلی ظرف چند ساعت بی‌ خانمان خواهند شد؟ طرف آمريکايی که به حداکثر بودن تحريم‌های فعلی عليه ايران اعتراف دارد، مايل است ميوه اين تحريم‌ها را بچيند و آمادگی ايران برای تسليم شدن را بيازمايد که طرف ايرانی پاسخ داد تحريم‌ها مايه برکت است و ما در سايه همين تحريم‌ ها بود که برنامه هسته‌ای و اقتصادی و سياسی ايران را پيش برديم و به چنان موفقيت‌هايی دست يافتيم که ايران را در سطح کشورهای بزرگ قرار داد؛ نه در مقايسه با همسايگان عرب که مورد تمسخر و استهزاء قدرت‌های بزرگ قرار دارند؛ ‌بلکه در مقايسه با خود کشورهای اروپايی. شکست گفت‌وگوهای آکادميک منطقی بود؛ چرا که طرفين ايرانی و آمريکايی گفت‌وگو، مصلحت را در اين نمی‌ بينند که دود سفيد مخصوصاً از بيروت بلند شود. يکی از پژوهشگران آمريکايی عبارت من ‌درآوردی معضل "سوشی" را مطرح کرد که منظور مشکل بين سنی و شيعه در آينده است ولی وی نگفت که اين امر گزينه نخست آمريکا است.
هنوز در مورد طرفين اين مذاکرات و زمان دقيق اين نشست مهم خبری منتشر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016