دوشنبه 26 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيداد افزايش قيمت ها در بازار مرغ و گوشت

خبرگزای آريا- نايب رئيس کميسيون کشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس با اشاره به اينکه مسئولان دربرابرگرانی مرغ وگوشت قرمزدر بازار با توجه به فرا رسيدن ماه رمضان،سکوت کرده است گفت: مهم ترين علت نابسامانی در بازار گوشت قرمز ومرغ، ضعف مديريتی در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری آريا به نقل خانه ملت، محمد اسماعيل نيا ، افزود: در روزهای اخير و با توجه به نابسامانی های بوجود آمده در بازار مرغ وگوشت همين طور ديگر محصولات دامی و کشاورزی، مواردی نظير واسطه گری ها، خريد نهاده های دامی با ارز دولتی و توزيع آن با قيمت آزاد و مواردی از اين دست، عنوان شده بهانه تراشی بوده که به اعتقاد من مهمترين عامل نبود هماهنگی و نظارت مستمر بين وزارتخانه های مسئول در اين زمينه است.
نماينده مردم کاشمر، خليل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اينکه قيمت گوشت قرمز ومرغ دربازارطی روزهای اخير افزايش يافته، اما دولت در اين زمينه سکوت کرده که بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.
وی در ادامه به موضوعات جلسات هفته آينده کميسيون کشاورزی اشاره و تأکيد کرد: در هفته آينده و پس از تعطيلات تابستانی مجلس، موضوع گرانی های اخير در بازار گوشت قرمر ومرغ هم در کميسيون کشاورزی و هم در صحن علنی با حضور نمايندگان دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اسماعيل نيا با تاکيد بر اين که وزارتخانه های صنعت و معدن وجهاد کشاورزی بايد زنجيره های تامين را ايجاد کنند تصريح کرد: بايد مسئولين برای حمايت از توليد درمواقعی که کالايی مازاد بر مصرف توليد می شود زمينه صادرات آن را فراهم کند و مرتب عرضه و تقاضا دربازار را زير ذره بين قرار دهد.
نماينده مردم کاشمر، خليل آباد و بردسکن درمجلس درادامه با تاکيد بر تقويت و حمايت ازبخش خصوصی در اين زمينه گفت: متاسفانه برخی تشکل ها کارايی و قدرت لازم را ندارند که بايد به اين مسئله رسيدگی شده و اختيارات آن ها محدود شود.
وی اظهارداشت: زنجيره های توليدو توزيع موفق بايد شناسايی شده وزنجيره های تازه ای ايجاد و تقويت شودتا از اين طريق بازار تنظيم و ساماندهی شود.
نايب رييس کميسيون کشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس يادآورشد:تا زمانی که مدل و الگوی مدونی برای زنجيره توليد تا مصرف محصولاتی مانند گوشت قرمزومرغ تعريف نشود،نمی توان هيچ کنترلی بر بازار انجام داد و هر روز لجام گسيختگی قيمت ها بيشتر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016