سه شنبه 27 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين فرمانده کل سپاه: ناوهای هواپيمابر آمريکا در نگاه پاسداران، آهن پاره‌ای بيش نيست


جانشين فرمانده کل سپاه گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپيمابر آمريکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و اين تجهيزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بيش نيست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامی در آيين اختتاميه همايش فرماندهان و مسئولين نيروی دريايی سپاه که در مشهد برگزار شد، با اشاره به هويت، نقش و جايگاه سپاه، اين نهاد انقلابی را يک حقيقت و ماهيت اصيل دانست و اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپيمابر و غرش موشک‌های آمريکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و اين تجهيزات در نگاه آنان آهن‌پاره‌ای بيش نيست.

سلامی تشکيل سپاه و بسيج را معجزه ذهنی امام خمينی (ره) دانست و تصريح کرد: سپاه و بسيج پژواک نور حق و الهامی الهی در انديشه امام (ره) بود که با تشکيل آن نسخه راه‌های غلبه کفار بر مسلمين پيچيده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه امام (ره) حقيقت قدرت را می‌شناخت گفت: هنر امام(ره) اين بود که تعادل ساخته دنيای استکبار را به هم ريخت و تاکنون نيز اين تعادل برقرار نشده .

جانشين فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شايد در هزاره اخير تنها کسی که از هيبت امپراتوری‌ها نترسيد و به آنها حمله کرد و قدرت جديدی به نام جهان اسلام را احيا کرد امام خمينی (ره) بود.

سلامی اظهار داشت: امام خمينی به اسلام و ولايت عمق بخشيد تا ساختار نظام دفاعی اسلام شکلی نو يافته و در برابر کفار ايمن باشد و اين مسير توسط رهبر معظم انقلاب با دقت برنامه ريزی، نظم و انسجام يافت و با همان روح الهی متجلی شد.

وی افزود : شجاعت ، خردورزی و حکمت بی نظير مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) توانست اين مسير را هموار ساخته و امروز جهان اسلام شکل بگيرد.

جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نظام موازنه قوای جهانی امروز دچار تغيير شده گفت: تا قبل از اين مسلمانان در گورستان

جهالت مدرن دفن شده بودند اما انقلاب اسلامی آنها را احيا کرد و امروز مسلمانان به يک قدرت جهانی تبديل شدند .

سلامی تصريح کرد: جايگاه انقلاب اسلامی در دنيای امروز به اندازه‌ای ارتقاء يافته و مستحکم شده است که آمريکا ، اروپا و رژيم صهيونيستی در خيابان‌های تهران به دنبال فرهيختگان ،اساتيد دانشگاه و دانشجويان نخبه می‌گردند تا آنها را ترور کرده که مبادا اين افراد منافعشان را به خطر بيندازند.

وی با تاکيد براينکه ما در حال ساختن يک تمدن جديد هستيم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هر روز سنگرهای جديدی را فتح می کند و در مقابل استکبار جهانی روز به روز با يک تشييع جنازه سياسی مواجه می‌شود.

جانشين فرمانده کل سپاه اذعان داشت: فرقی نمی کند که ۱۴۰۰ سال پيش برای دفاع از اسلام و دين خدا شمشير بزنيم يا اينکه امروز برای دفاع از اسلام موشک بزنيم، اين نبرد ادامه خواهد يافت به اين دليل که به ماهيت متضاد سرشت حق و باطل مربوط می‌شود و دشمنان دست از سر ما برنمی‌دارند مگر اينکه دست از دينمان برداريم .

سلامی در ادامه اظهار داشت: اينکه ما عصر امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را درک می‌کنيم و از اين چشمه‌سار معنويت بهره‌مند می‌شويم و از وی دستور می‌گيريم افتخاری بسيار بزرگ است.

وی با بيان اينکه جنگ ما به نقطه سرنوشت‌ساز و حساسی رسيده است گفت: نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد مقياسی جهانی يافته و اين بی‌‌سابقه است که کشوری به تنهايی با تمامی ابرقدرت‌های عالم جنگيده دوام بياورد و به لنگرگاه امنيت عالم تبديل شود.

جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه متحد متعهدی نداريم اظهار داشت:جمهوری اسلامی ايران به تنهايی در مقابل دنيای استکبار ايستاد و مقاومت کرد تا برای جهان اسلام الگو شود.

وی افزود: همه قدرت‌های عالم با وجود اختلافات فاحشی که در بسياری موارد با يکديگر دارند در موضوع مقابله با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با يکديگر اتفاق نظر دارند.

سلامی اذعان داشت: ترکيب تيم‌های مذاکره کننده ۱+۵ در برابر ايران آرايش قدرت جهانی را به نمايش می‌گذارد و تيم مسلمان متکی بر خدا انفعال کشورهای اروپايی را برانگيخته تا جايی که آنان حرفی برای گفتن و عملی برای انجام ندارند.

جانشين فرمانده کل سپاه با اشاره به اقتدار نيروی دريايی سپاه خطاب به فرماندهان اين نيرو گفت: شما تنها کسانی هستيد که با نشان دادن قدرت و عزم و اراده راسخ در چند ده متری ناوهای آمريکايی حرکت کرده، پرچم اسلام را برافراشته و آنها را نهيب می‌زنيد، آنها به اين اقتدار و هيبت احترام می‌گذارند.

وی با اشاره به تحريم‌های ايجاد شده در عرصه اقتصادی ايران اظهار داشت: مقياس جنگ اقتصادی ما جهانی است و هيچ کشوری را در طول تاريخ نمی‌توان يافت که در محاصره اقتصادی همه دنيا قرار گيرد و تما م شاهراه‌های ارتباطی مالی دنيا به رويش بسته باشد .

سلامی در ادامه گفت: علی رغم تمامی اين تهديدات، ايران اسلامی هر روز برگی جديد از نوآوری‌ها ،خلاقيت‌ها و فتح قله‌های جديد را رقم می‌زند و مستکبرين ديگر قدرت مهار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را ندارند.

جانشين فرمانده کل سپاه تقابل ايران در عرصه فرهنگی ، نظامی و امنيتی را نيز دارای مقياسی عميق و جهانی توصيف و تصريح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران به رغم تمامی اين فشارها با رهبری مقتدر ، حکيم والهی ، ملتی بصير و ولايتمدار و نيروهای مسلح هوشيار ايستادگی کرده و از آرمان‌های خود دفاع می‌کند.

وی با اشاره به خصوصيات و ويژگی‌های نهاد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را منحصربه فرد ، جهادی و دارای روح فداکاری دانست و تصريح کرد: سپاه نقطه مرکزی ايثار جامعه ما با تفکر و عملی عاشورايی است که به دنبال دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ايثارگرانه حرکت می‌کند.

سلامی افزود: سپاه نهادی ولايی ، شمشير بُرّای ولايت و دژ مستحکم نظام است که با حرکتی انقلابی در صدد پيچيدن طومار تصور و تجسم دشمن نيز برمی‌آيد.

جانشين فرمانده کل سپاه بن بست شکنی را شاخص و مولفه ويژه سپاه عنوان کرد و ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حرکتی چندبعدی در صحنه تقابل با دشمنان پای نهاده و خود را مخاطب همه مشکلات می‌داند.

وی همچنين دشمن شناسی را از خصوصيات ذهنی سپاه عنوان و تاکيد کرد: اين نهاد انقلابی بايد به صورت مداوم دشمنان داخلی و خارجی خود را شناخته و با ابتکار و خلاقيت نگذارند دشمن تصوير ثابتی از آنها را تجسم کند.

سلامی در پايان با تاکيد براينکه امروز موقعيت حساس و سرنوشت‌سازی در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفته است گفت: دشمنان ما در همه جا به استيصال افتاده‌اند و استکباری که آمده بود تا نظم جديد جهانی را بسازد امروز شرايط خود را روز به روز بدتر ديده و در مقابل، جايگاه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مستحکم تر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016