چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع سوريه و معاونش در يک بمب‌گذاری انتحاری کشته شدند

داوود عبدالله راجحه، وزير دفاع سوريه و آصف شوکت، معاون وزير دفاع و شوهر خواهر بشار اسد، رئيس جمهور سوريه در يک بمب‌گذاری انتحاری در دمشق کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو زمانه ـ بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه در اين حمله انتحاری که امروز چهارشنبه ۲۸ تيرماه صورت گرفت محمد ابراهيم الشعار، وزير کشور به همراه گروهی از افسران ارتش زخمی شدند.

تلويزيون دولتی سوريه در گزارشی فوری از داوود راجحه به‌عنوان "شهيد" ياد کرد و گفت اين حمله انتحاری در برابر ساختمان امنيت ملی در دمشق رخ داده است.

به گفته منابع امنيتی سوريه عامل انفجار کمربندی از مواد منفجره به خود بسته بود و انفجار هم‌زمان با برگزاری نشست وزيران و مسئولان بلندپايه امنيتی به‌وقوع پيوست.

اين نخستين بار است که پس از ما‌ه‌ها اعتراض در اين کشور مقامات بلندپايه حکومت سوريه در رويدادی اين‌چنين جان خود را از دست می‌دهند.

اين حمله مرگبار تنها ساعاتی پيش از رأی‌گيری شورای امنيت سازمان ملل در مورد بحران سوريه و تحريم اين کشور صورت گرفت. روسيه بار ديگر گفته است اين قطعنامه را وتو خواهد کرد.

خالد العبود، يک نماينده مجلس سوريه به تلويزيون اين کشور گفت: "دولت و تمام مؤسسات آن مورد هدف قرار دارند. اين جنگی آشکار عليه همه سوری‌هاست."

وی با محکوم ساختن آمريکا و "عواملش"، افزود: "اين گروه‌های خارجی هستند که قصد نابودی حکومت سوريه را دارند."

حمله امروز در حالی رخ داد که ساختمان امنيتی حکومت بشار اسد در دمشق همواره تحت تدابير شديد امنيتی قرار دارد.

همچنين شديدترين نبردهای خونين از آغاز اعتراضات مردمی در محله‌های مختلف دمشق از شامگاه يکشنبه آغاز شده است اما روز گذشته حکومت بشار اسد مدعی شد که خبرهای مربوط به گسترش درگيری‌ها در دمشق صحت ندارد.

به‌گفته ديده‌بان حقوق بشر سوريه، در طول ۴۸ ساعت گذشته بيش از ۶۰ نيروی نظامی از ارتش سوريه در اين درگيری‌ها با نيروهای ارتش آزاد سوريه کشته شده‌اند.

امروز درگيری‌ها در محله‌های ميدان و کفر سوسه در جنوب و غرب دمشق ادامه دارد.

بنا به اين گزارش هلی‌کوپترهايی که روز گذشته به عمليات نظامی در دمشق پرداختند امروز صبح نيز محله‌های قبون و برزه در شرق دمشق را تيرباران کردند.

همچنين دودهای سياه‌رنگی از گوشه و کنار دمشق ديده می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016