جمعه 30 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اشرفي‌اصفهاني:اصلاح‌طلبان درانتخابات رياست‌جمهوري كانديدا معرفي مي‌كنند

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: چه بخواهيم و چه نخواهيم سلايق مختلف در كشور وجود دارند كه هم‌اكنون تحت عنوان اصلاح‌طلب و اصولگرا بروز كرده در غير اين صورت و در نبود سلايق مختلف نظام به بن‌بست خواهد رسيد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد اشرفي اصفهاني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن اينكه پرداختن به مصاديق انتخابات رياست‌جمهوري آينده را زودهنگام خواند، خاطر نشان كرد: بايد در انتظار بود و اوضاع سياسي را از ابعاد مختلف بررسي كرد و سپس در مورد افرادي كه خواهان كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري آينده هستند بحث و بررسي داشت.

وي افزود: البته احزاب و گروه‌هاي سياسي از هم‌اكنون مي‌توانند در خصوص برنامه‌ها و كليات انتخابات رياست‌جمهوري آينده بررسي‌ها و پيگيري‌هاي لازم خود را داشته باشند اگرچه بايد ببينيم كه آيا اصلا حزب واقعي در ايران وجود دارد يا خير؟ ‌بايد به احزاب آزادي داده شود تا طي اين موضوع علائق گوناگون مطرح شود و سلايق مختلف بتوانند اظهارنظر كنند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تصريح كرد: ‌در واقع اگر به احزاب آزادي بيان و اظهارنظر داده شود مطلوب است و آنها مي‌توانند به خوبي وارد مقوله انتخابات رياست‌جمهوري آينده شوند اما متاسفانه فضايي كه بايد به احزاب داده نشده و اگر احزاب بخواهند وارد اين مقوله شوند هزينه سنگيني دارد. اين در حالي است كه در گذشته احزاب به خوبي منسجم مي‌شدند و با نشست‌هايي كه برگزار مي‌كردند زمينه يك انتخابات آزاد و سالم فراهم مي‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشرفي‌اصفهاني تاكيد كرد: سلايق مختلف در كشور وجود دارند كه هم‌اكنون تحت عنوان اصلاح‌طلب و اصولگرا بروز كرده در غير اين صورت و در نبود سلايق مختلف نظام به بن‌بست خواهد رسيد. احزاب با تفكرات مختلف مي‌توانند كانديداي مورد نظر خود را معرفي كنند و مردم نيز با آزادي عمل بيشتري تصميم خواهند گرفت.

وي در ادامه درباره نوع فعاليت اصلاح‌طلبان و اصولگرايان در انتخابات رياست‌‌جمهوري آينده گفت:‌ اولا بايد دانست كه اين دو جناح در كليات با هم هم‌عقيده هستند و مشكلي ندارند منتهي اصولگرايان ادعا دارند و اصلاح‌طلبان بدون اينكه ادعايي داشته باشند در عمل نشان داده‌اند كه در خط امام و رهبري و پيرو قانون اساسي هستند. هر دوي اين جناح‌ها بايد وارد انتخابات شوند و اگر يكي از آنها نباشد دموكراسي واقعي شكل نگرفته است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب هم‌چنين اظهار كرد: اصلاح‌طلبان هنوز در مرحله بحث و گفت‌وگو درباره انتخابات رياست‌جمهوري آينده هستند و در مورد مصداق خاصي به تصميم مشخصي نرسيده‌اند. اصلاح‌طلبان وارد انتخابات رياست‌‌جمهوري خواهند شد و كانديداي مورد نظر خود را معرفي خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016