یکشنبه 1 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله کعبی، عضو خبرگان: تلاش اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات نشانگر دروغ بودن ادعای تقلب است


خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتراف به صحت انتخابات، اقدام در چارچوب قانون اساسی، التزام عملی به ولايت فقيه، همنوايی با مردم و عذرخواهی از آنها و نقد جدی فتنه‌گران از پيش‌شرط‌ های ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ۹۲ است.

آيت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به شروط ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات رياست‌جمهوری با توجه به عملکرد قبلی آنها اظهار داشت: نکته‌ حائز اهميت اين است که دوست و دشمن و افراد با سلايق گوناگون می‌دانند که انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی واقعی است و هرکس را که مردم انتخاب کنند، می‌تواند تصميم‌های سرنوشت‌سازی برای کشور بگيرد.

آيت‌الله کعبی با بيان اينکه جمهوريت نظام بر مبنای ارزش‌های اسلامی و بر پايه آموزه‌های دينی است افزود: در واقع اين جمهوريت همان مردم‌سالاری دينی است که در انتخابات ۸۸ نيز با حضور ۴۰ ميليونی مردم تجلی يافت.

* اصلاح‌طلبان با افسانه تقلب حماسه ۴۰ ميليونی را به فتنه پيچيده‌ای تبديل کردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ با وجود آنکه مردم در انتخابات ۸۸ گزينه مطلوب خود را انتخاب کردند اما متأسفانه اردوگاه موسوم به اصلاح‌طلبی با افسانه موهوم تقلب در انتخابات اين حماسه ۴۰ ميليونی را به يک فتنه پيچيده تبديل کرد که با استقبال صهيونيسم، آمريکا و ضد انقلاب مواجه شد.

وی تلاش اصلاح‌طلبان و کوبيدن آنها بر طبل انتخابات را نشانگر جدی بودن و تأثيرگذار بودن انتخابات در جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بر مبنای اعمال قانون، انتخابات ظرفيتی برای جناح‌ها و گروه‌های مختلف است تا خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

* اصلاح‌طلبان به دروغ بودن افسانه خودساخته تقلب اعتراف کنند

آيت‌الله کعبی با بيان اينکه انتخابات فرصتی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنندگفت: تلاش اردوگاه اصلاح‌طلبی برای ورود به انتخابات آينده نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان هم دروغ بودن افسانه خودساخته تقلب را باور کرده‌اند. از اين رو رسماً بايد به اشتباه خود اعتراف کنند و بگويند که انتخابات سال ۸۸ در نهايت سلامت برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصريح کرد: اصلاح‌طلبان همچنين بايد اعتراف کنند که در مقطعی حساس گول بازی اپوزيسيون، دشمن، ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان و منافقين را خوردند.

* اصلاح‌طلبان زاويه‌ خود با قانون اساسی را ترميم کنند

وی به نکته ديگری درباره نحوه بازگشت اصلاح‌طلبان به انتخابات اشاره کرد و افزود: اصلاح‌طلبان بايد مواضع خود را درباره قانون اساسی و اصول انقلاب و التزام عملی به ولايت فقيه اصلاح کنند و دست به ترميم زاويه‌های انحرافی خود بزنند.

آيت‌الله کعبی با تأکيد بر اينکه اصلاح‌طلبانی که با اپوزيسيون همراهی می‌کردند اکنون بايد مرزبندی خود را به صورت شفاف اعلام کنند گفت: آنها که در گذشته نسبت به موضع‌گيری عليه نهضت آزادی هم اظهار پشيمانی کرده بودند بايد مواضع خود را تصحيح کنند و با فتنه‌گران مرزبندی داشته باشند.



عضو مجلس خبرگان رهبری بر همين اساس به پيش‌نيازهای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: اعتراف به صحت انتخابات، اقدام در چارچوب قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی، التزام عملی به ولايت فقيه، همنوايی با مردم انقلابی و نقد جدی فتنه‌گران از پيش‌شرط‌های ورود آنها به انتخابات است.

* کسانی که جزءسران فتنه بودند توقع نداشته باشند مردم برای آنها آغوش باز کنند

به گفته وی کسانی که در فتنه نقش اثرگذار داشته‌اند يا خودشان جز سران فتنه بوده‌اند نبايد امروز توقع داشته باشند مردم و نظام برای آنها آغوش باز کنند و آنها نيز بدون هيچ هزينه‌ای به انتخابات وارد شوند و باز هم فتنه‌گری کنند.

آيت‌الله کعبی درباره عملکرد هشت‌ساله دولت اصلاحات نيز گفت: مردم با اعمال قانون در انتخابات رياست‌جمهوری ديگر به فتنه‌گران اجازه ايجاد فتنه جديد را نخواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016