شنبه 31 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد شيرزاد: برخی به دنبال سکه تقلبی اصلاحات هستند

• تازه وارد پسند بودن نيروهای اصولگرا کار دست آن‌ها می‌دهد
• بايد ديد مسئولين به چه صورتی می‌خواهند با مسئله حضور اصلاح طلبان برخورد کنند
• اصلاح‌طلبی در حال حاضر نان و آبی ندارد


ايلنا: نماينده اصلاح طلب مجلس ششم گفت: امکان اين مساله وجود دارد که برخی جريان‌های درونی قدرت بخواهند سکه تقلبی برای بدنام کردن اصلاحات بزنند که البته علی رغم محدوديت‌های رسانه‌ای اصلاح طلبان بعيد می‌دانم اين طرح موفق شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد شيرزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا ،با اشاره به احتمال اعلام حضور برخی از گروه‌های اصلاح طلب ناشناخته در آستانه انتخابات و با بيان اينکه در شرايط فعلی نمی‌شود برای کسی کارت اصلاح طلبی صادر کرد، گفت: البته يک حسن قضيه هم اين است که اصلاح‌طلبی در حال حاضر نان و آبی ندارد و هرچند از طرف جامعه مقبوليت دارد، اما افراد سودجو بيشتر به دنبال منافع کوتاه مدت هستند تا سرمايه گذاری‌های بلند مدت.

نماينده مجلس ششم اظهار کرد: جريان اصلاح طلب جريانی است که باز‌شناسی آن دشواری چندانی ندارد و چهره‌های آن نيز برای مردم شناخته شده‌اند، البته اين به معنای آن نيست که نمی‌خواهيم از چهره‌های جديد استقبال کنيم ، اما در مجموع فکر می‌کنم بهتر است موضوع را به درک و شعور مردم واگذار کنيم.

نماينده اصفهان در مجلس ششم در عين‌حال خاطرنشان کرد: امکان ديگری هم که وجود دارد اين است که برخی جريان‌های درونی قدرت بخواهند سکه تقلبی برای بدنام کردن اصلاحات بزنند که البته باوجود محدوديت‌های رسانه‌ای، اصلاح طلبان همواره نظرات خود را به گوش مردم می‌رساند و بعيد می‌دانم اين طرح موفق شود.

شيرزاد درباره مباحث مطرح شده پيرامون شرکت در انتخابات رياست جمهوری با بيان اينکه هنوز برای ورود اين قبيل مباحث زود است، تصريح کرد: بايد ديد مسئولين به چه صورتی می‌خواهند با مسئله حضور اصلاح طلبان برخورد کنند، زيرا اين با دست پس زدن‌ها و با پا پيش کشيدن‌ها جامعه را خسته می‌کند. آن‌ها بايد تکليف خود را با حضور نيروهای منتقدشان در عرصه انتخابات روشن کنند و تقسيم بندی اصلاح طلبان را به خود آنان موکول کنند.

اين فعال سياسی اصلاح طلب درباره اقدامات مجلس نهم از بدو تشکيل تا امروز و اينکه اين مجلس چقدر توانسته مطالبات مردمی را محقق کند، گفت: تا يکی دوماه اول نمی‌توان در مورد مجلس نظر قطعی داد، اما شواهد امر نشان می‌دهد برخی از اين نمايندگان بايد دوره‌ای از آزمون و خطا را بگذرانند تا نهايتاَ به تجربه کافی برای کار سياسی برسند.

شيرزاد خاطرنشان کرد: جريان اصولگرا تمايل عجيبی دارد به اينکه نيروهای با تجربه خود را کنار بزند و نيروهای تازه کار را وارد صحنه کند و بعد از مدتی که اين‌ها هم از تجربه کافی برخوردار شدند، آن‌ها را با نيروهای تازه وارد ديگری عوض کند که اين تازه وارد پسند بودن نيروهای اصولگرا کار دست آن‌ها می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016