دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاليباف: جداسازی شهرری از تهران غيرقانونی و غيرکارشناسی است

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با اشاره به اينکه جداسازی شهرری از تهران کار غيرکارشناسی است و هيچ کس چنين رفتاری را در پايتخت نمی‌کند، گفت: اين جداسازی غيرقانونی است.

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح رسمی ۴ کيلومتر تونل و ايستگاه‌های ارم سبز و شهرک اکباتان از خط ۴ متروی تهران اظهار داشت: ابتدا بايد عذرخواهی از شهروندان در شهرک اکباتان به علت اقدامات عمرانی شهرداری و مزاحمت‌ها و اذيت‌هايی که برای اين خانواده‌ها به وجود آمده است بکنم.

وی تصريح کرد: مردم شهرک اکباتان در چند ماهه گذشته و در طول ساخت پروژه و سيلاب مترو در فروردين بسيار اذيت شدند که با راه افتادن اين ايستگاه بخشی از آزار و اذيت آنها جبران می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاليباف اضافه کرد: نکته حائز اهميت اين است که بنده و همکارانم بيش از هر زمانی در شهرداری تهران نيازمند به يک روحيه جهادی و عملگرانه در کارهای شهرداری داريم.

شهردار تهران افزود: بنده با تمام سختی‌ها مسئوليت شهرداری را قبول کرده‌ام و تلاش می‌کنم در اين راه مشکلات و موانع را برطرف کنم.

قاليباف افزود: در حال حاضر اقداماتی که در متروی تهران و کارهای عمرانی در شهر تهران توسط فرزندان اين مرز و بوم در شهرداری انجام می‌شود با يک روحيه دفاع مقدس در عرصه خدمت است.

شهردار تهران بيان داشت: در حال حاضر هزينه‌ها برای ساخت و ساز نسبت به چند ماه گذشته چند برابر شده است و الان شهرداری برای خريد يک ميلگرد بايد دو برابر نسبت به ماههای گذشته پول بپردازد.

شهردار تهران گفت: در حال حاضر اين افتخار از سوی مديريت شهری وجود دارد که بالغ بر ۸۰ کيلومتر مترو در شهر تهران و با بيش از ۲۰ هزار نيروی انسانی و ۴ دستگاه TVM در خط ۳ ، ۴، ۶ و ۷ مشغول به کار هستند به طوری که کشورهای پيشرفته دنيا فعاليت با اين همه گستردگی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد.

قاليباف بيان داشت: ما مصمم هستيم تا با تلاش و کوشش متروی تهران را به ۲۱۸ الی ۲۲۰ کيلومتر برسانيم و در واقع از شرايط اضطراری جدا شويم.

شهردار تهران تأکيد کرد: با راه‌اندازی دو ايستگاه ارم سبز و ايستگاه اکباتان شهروندان تهرانی می‌توانند از شرقی‌ترين نقطه تهران تا کرج با فاصله زمانی حداقل يک ساعت و با ارزان‌ترين قيمت ممکن جابجا شوند.

قاليباف در ادامه به اتفاقی که در اتوبان امام علی افتاد و منجر به کشته شدن دو مهندس شد افزود: اين دو مهندس برای رعايت بيشتر کار ايمنی و چک کردن اتوبان مشغول به کار بودند که جان خود را از دست دادند.

قاليباف ادامه داد: بنده در ساعات مختلف نيمه شب به طول سرزده از اتوبان‌های مختلف و همچنين پروژه‌هايی که شهرداری در دست دارد ديدن می‌کنم که شاهد تلاش روز و شب همکارانم در اين پروژه‌ها هستم.

قاليباف اضافه کرد: در حال حاضر بيش از ۹۲ درصد از هزينه‌ها در شهر به دوش مردم است ضمن اينکه هيچ پولی از منطقه تهران به منطقه ديگر انتقال پيدا نمی‌کند.

شهردار تهران اضافه کرد: تلاش می‌کنيم تا پايان سال مشکل تردد و ترافيک در اتوبان شهيد ستاری و همچنين شهرک اکباتان را مرتفع کنيم.

قاليباف در ادامه با اشاره به مصوبه اخير دولت در خصوص جداسازی شهرری از تهران گفت: اينکه دولت مصوبه‌ای را تصويب کند از اختيارات آنها است اما جداسازی شهرری از تهران يک کار غيرکارشناسی است.

وی تأکيد کرد: جداسازی شهرری از تهران هم از لحاظ اجتماعی، سياسی و امنيتی کاری غيرکارشناسی است ضمن اينکه بايد يکپارچگی تهران حفظ شود.

قاليباف خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم اينگونه کارها ضروريت داشته باشد ضمن اينکه کارشناسان جداسازی شهرری از تهران را قبول ندارند.

شهردار تهران اضافه کرد: حدود ۵ الی ۶ سال پيش دولت تأکيد کرد که بنا دارد متروهای اقماری شهرهای ورامين، پاکدشت، اسلامشهر و چند شهر ديگر را خود بسازد اما با گذشت سالها مجددا اين کار را به شهرداری واگذار کرد.

وی گفت: ما افتخار می‌کنيم که اين کار را قبول کرديم و بنا داريم متروی حرم حضرت امام را به سمت پرند و در ادامه به سمت فرودگاه حضرت امام ببريم.

قاليباف خاطر نشان کرد: اين جداسازی‌ها هيچ مشکلی را در شهر تهران حل نخواهد کرد چرا که ممکن است در آينده نيز تصميم‌گيری‌هايی بشود که ورامين و يا شميرانات نيز از تهران جدا شوند و در واقع هيچکس چنين رفتاری را با پايتخت نمی‌کند و اين جداسازی غيرقانونی است.

شهردار تهران در ادامه به حسابرسی‌ها و شفاف‌سازی مالی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: همانطور که در سال ۸۴ در نماز جمعه اعلام کردم قبل از سال ۸۴ هيچ حسابرسی در شهرداری نمی‌شد ولی در حال حاضر و به تأييد مراجع ذيربط از جمله شورای شهر حسابرسی در شهرداری تهران کاملا شفاف است ضمن اينکه اين حسابرسی در سايت شهرداری نيز وجود دارد.

قاليباف افزود: در سال ۸۷ و ۸۸ حسابرسی شهرداری قابل قبول بوده است و به نظر می‌آيد اين حسابرسی در سال ۸۹ وضعيت مطلوب‌تری داشته باشد.

شهردار تهران بيان داشت: در حال حاضر درآمدهای پايدار شهرداری افزايش پيدا کرده است و درآمدها در حوزه نقدی و غيرنقدی ۱۰ هزار ميليارد تومان است و بالغ بر ۳ هزار ميليارد تومان نيز درآمد پايدار است و در واقع می‌توان اين نکته را اشاره کرد که در واقع ۳۰ درصد درآمدهای ما پايدار است.

ايستگاه ارم سبز و شهرک اکباتان امروز با حضور شهردار تهران، مديرعامل شرکت مترو و همچنين برخی از نمايندگان مجلس به طور رسمی افتتاح شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016