سه شنبه 3 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پانويس های مقاله "و اما قضيه فوکوس آنلاين..." نوشته الاهه بقراط

[برای مطالعه مقاله "و اما قضيه فوکوس آنلاين..." نوشته الاهه بقراط، اينجا را کليک کنيد]

*مصاحبه در فوکوس آنلاين روز ۷ ژوئن و ترجمه آن روز ۱۰ ژوئن منتشر شد. دفتر رضا پهلوی روز ۱۴ ژوئن آن را مخدوش اعلام و تکذيب کرد. نخستين واکنش به آن ۲۳ ژوئن صورت گرفت. اساسا پرداختن پلميک نه به يک خبر بلکه به گفته‌هايی که از سوی يک گوينده تکذيب می‌شود، چه در تأييد آن باشد و چه در ردّ آن، دست کم تا زمانی که موضوع مشخص و مستند نشود، اساس عقلی ندارد. کسی می‌گويد من اين را نگفتم و يا اين گونه نگفتم، ولی عده‌ای درباره همان چيزی که گفته نشده يا آن گونه گفته نشده بحث و جنجال می‌کنند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


**خانم آندريا کلاوديا هوفمن از نويسندگان مجله هفتگی فوکوس است. فوکوس در سال ۱۹۹۳ در رقابت با مجله اشپيگل توسط انتشارات بوردا (همان که در کنار انتشارات متعدد، مجله معروف مد و خياطی بوردا را نيز منتشر می‌کند) تأسيس شد. هوفمن که کمی فارسی بلد است، به ايران نيز رفت و آمد می‌کند و در همين رابطه کتابی در سال ۲۰۰۹ زير عنوان «ايران، يک تمدن فاخر زير حجاب» منتشر کرد.
***برای نوشتن اين مطلب من با افراد مطلع در زمينه پيگيری اين ماجرا از سوی رضا پهلوی تماس گرفتم. آنها با قرار دادن اطلاعاتی در مورد انتشار مصاحبه به صورت آنلاين و مقدمه‌ای درباره سال ۶۷ ميلادی که خبرنگار حاضر نشد بنويسد، گفتند متأسفانه فوکوس آنلاين با وقت گذرانی بر سر اينکه نوار را پاک کرده‌اند و بعد گفتند گم شده و بعد از چند روز دوباره اعلام کردند پيدا شده و آن را تحويل خواهند داد، موضوع را پيچيده کردند و سرانجام نيز قرار شد از راه حقوقی موضوع پيگيری شود. در نخستين پاسخی که وکيل فوکوس آنلاين در اختيار وکلای رضا پهلوی قرار داد، گفته شد که بايد سند و مدرک ارائه دهند! سند و مدرک اما، اگر هنوز وجود داشته باشد، در دست ِ خود فوکوس آنلاين است! سند و مدرک ديگر اما تمامی مصاحبه‌ها و گفته‌های رضا پهلوی است که تا کنون منتشر شده و در مواردی با آنچه متن مصاحبه فوکوس آنلاين القاء می کند، اختلاف دارد. يک نکته مهم اما نام «سيروس» است. فوکوس آنلاين بايد توضيح دهد اين نام را از کجا آورده و چرا «رضا پهلوی» را «سيروس رضا پهلوی» معرفی کرده است!

لینک‌ها:
*لینک ترجمه تطبیقی مصاحبه فوکوس آنلاین
http://alefbe.com/Translations/Focus_7June2012.htm
*لینک متن آلمانی مصاحبه در فوکوس آنلاین
http://www.focus.de/politik/ausland/krise-in-der-arabischen-welt/cyrus-reza-pahlevi-im-focus-interview-ob-ich-die-krone-tragen-werde-haengt-vom-willen-des-volkes-ab_aid_764055.html
*لینک ترجمه منتشر شده در اینترنت (سایت «ایران در جهان»)
*لینک گفتگوی رضا پهلوی با تلویزیون ایرانیان برلین
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Tj7imKJo2qA
*لینک مقاله «یکی نغز بازی کند روزگار» درباره فاش شدن اینکه قاتل دانشجوی آلمانی در دوم ژوئن سال ۱۹۶۷ جاسوس آلمان کمونیست و نفوذی در پلیس آلمان فدرال بود:
http://khabar.gooya.com/politics/archives/2009/06/088654print.php
*لینک «پنجاه سال خبررسانی در آلمان درباره ایران با استناد به مجله اشپیگل»:
http://alefbe.com/Articles/Spiegel/article_Spiegel_Part1.htm


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016