چهارشنبه 4 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد رهبر جمهوری اسلامی ايران از "عقب‌نشينی‌ها"ی دوران اصلاحات در برنامه هسته‌ای

• مسوولان بايد با جديت در سياست کنترل جمعيت تجديد نظر کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، آرمان‌گرايی همراه با واقع بينی را رمز حرکت پيشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخير برشمردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در ديدار مسوولان و کارگزاران نظام، آرمان گرايی همراه با واقع بينی را رمز حرکت پيشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخير برشمردند و با تأکيد بر توانايی‌ها و ظرفيت‌های تعيين کننده ملت و نظام اسلامی، به تشريح ضرورت‌ها و بايدها و نبايدهای مقابله با چالش های پيچيده دشمن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌ای فهم دقيق ترکيب بسيار حساس و ظريف آرمانخواهی توام با واقع‌بينی را ضروری دانستند و افزودند: ترکيب آرمانگرايی با واقعيات، در واقع حرکت مجاهدانه در چارچوب تدبير است که لازمه آن، آگاهی عموم مردم، دست‌اندرکاران و همدلی و همراهی در همه عرصه‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به چالش‌های نظام اسلامی از ابتدای پيروزی انقلاب از جمله ترورها، شورش‌های قومی، جنگ تحميلی ۸ ساله، تحريم‌های پی‌درپی، قضايای تير سال ۷۸ و ماجراهای سال ۸۸، خاطرنشان کردند: ظرفيت و توانايی‌های عظيم ملت ايران موجب شد که نظام اسلامی از همه اين چالش‌ها با موفقيت عبور کند و در هر دوره نسبت به دوره قبل توانمندتر و قوی‌تر شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای شرط عبور موفقيت‌آميز از پيچ‌های تند و گردنه‌های سخت در مسير حرکت رو به جلو نظام اسلامی را حفظ ترکيب آرمانگرايی با واقع‌بينی و نگاه صحيح به توانايی‌ها و ظرفيت‌های کشور و ملت دانستند.

رهبرانقلاب با رد سخنان برخی افراد که می‌گويند آرمان‌گرايی با واقع‌بينی نمی‌سازد خاطرنشان کردند: بسياری از آرمان‌های انقلاب جزو مطالبات مردم است و به همين علت از واقعيات مسلم و عينی جامعه محسوب می‌شود.

ايشان، عزت ملی، زندگی ايمان مدار، مشارکت در مديريت کشور، پيشرفت همه‌جانبه، استقلال اقتصادی – سياسی و برخورداری از آبروی بين‌المللی را از مطالبات واقعی مردم برشمردند و افزودند: اين خواسته‌های ملت دقيقاً در جهت آرمان‌های انقلاب است و نشان می‌دهد که آرمان‌گرايی با واقع بينی‌منافاتی ندارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای آرمان‌گرايی بدون توجه به واقعيات و بدون به کارگيری سازوکارهای منطقی و معقول را خيال‌پردازی دانستند و افزودند: برای اين که آرمان‌ها در حد شعار باقی نماند بايد مسوولان و مردم آن‌ها را بصورت منطقی و متين پيگيری کنند.

رهبر انقلاب ناديده گرفتن واقعيات جامعه را باعث اشتباه در قضاوت و خطا در انتخاب مسير برشمردند و افزودند: بايد براساس واقعيات، حرکات خود را تنظيم کنيم که در اين مسير، مراقبت از لغزش‌ها و لغزشگاه‌ها بسيار مهم است.

رهبر انقلاب در تشريح برخی لغزشگاه‌ها به مساله‌ای تحت عنوان «واقعيت پنداری» پرداختند.

ايشان افزودند: دشمنان انقلاب و اسلام سعی می‌کنند با واقعيت‌سازی و واقعيت نمايی، مسوولان و مردم را دچار خطا در محاسبات کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در همين زمينه به تلاش دشمن برای کوچک نشان دادن توان ملت ايران و بزرگ‌نمايی توان جبهه استکبار اشاره کردند و گفتند: اگر اسير اين واقعيت نمايی شويم و در محاسبه توان خود و يا دشمن خطا کنيم راه را اشتباه خواهيم رفت.

ايشان دلبستگی به دنيا و ضعف‌های نفسانی را از ديگر لغزشگاه‌هايی دانستند که در هنگام محاسبه واقعيات و انتخاب مسير، ايجاد خطا می‌کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، تصور دستيابی به آرمان‌ها بدون دادن هزينه را لغزشگاهی ديگر برشمردند و افزودند: تکيه بر بخشی از واقعيات و نديدن همه مسائل واقعی در کنار يکديگر، لغزشگاه ديگری است که بايد مراقب آن بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، ملاحظه همه واقعيات کشور در کنار يکديگر را، باعث اميدواری فراوان برشمردند و افزودند: اين واقعيات نشان می دهد که اگر چه راه ملت ايران به سوی آرمان‌ها، ‌ دارای چالش است اما بن بستی در اين راه وجود ندارد.

ايشان به تلاش دشمنان انقلاب برای بن بست نشان دادن راه ملت ايران اشاره کردند و افزودند: آن‌ها به صراحت می‌گويند بايد با تشديد فشارها و تحريم‌ها، مسوولان ايران را وادار کرد که در محاسبات خود تجديد نظر کنند اما ملاحظه واقعيات باعث می‌شود که ما نه تنها در محاسبات خود تجديدنظر نکنيم بلکه با اطمينان بيشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب در تشريح تعدادی از واقعيات موجود افزودند: مقابله چند دولت مستکبر با جمهوری اسلامی و فشارهای روزافزون و پيچيده آن‌ها واقعيتی است که نبايد ناديده گرفته شود.

ايشان فرمودند: اين ‌ چند دولت مستکبر که دارای توانايی‌های سياسی و اقتصادی و رسانه‌يی هستند با دستگاه رسانه‌يی و تبليغاتی انصافاً قوی خود، سعی می‌کنند که خود را جامعه بين‌المللی جا بزنند اما اين واقعيت ندارد.

رهبر انقلاب افزودند: البته اين چند دولت زورگو، سياه لشگر هم دارند اما اگر دست حمايت آمريکا از اين سياه لشکرها برداشته شود آن‌ها صفر هستند و در محاسبات جهانی اصولاً به حساب نمی‌آيند.

ايشان افزودند: واقعيت ديگر اين است که دشمنی اين چند دولت مستکبر با نظام اسلامی به اصل نظام برمی گردد اما آن‌ها تلاش می‌کنند که علت مقابله با ملت ايران را، مساله هسته‌يی و دفاع از حقوق بشر جلوه دهند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته با پرونده بسيار سياه آمريکا، صهيونيزم، انگليس و ديگر مستکبران در زمينه حقوق بشر، هيچکس اين دروغ‌های آن‌ها را باور نمی‌کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: واقعيت اين است که انقلاب اسلامی ملت ايران، اين کشور مهم را از چنگ مستکبران درآورده است و موجب انگيزه و بيداری رو به گسترش در جهان اسلام شده است و به همين علت آن‌ها سعی می‌کنند با ضربه زدن به جمهوری اسلامی، به ديگران درس عبرت بدهند تا بدنبال چنين الگويی نروند.

رهبر انقلاب اسلامی جديد نبودن چالش‌های کنونی پيش روی نظام اسلامی را يکی ديگر از واقعيات موجود دانستند و افزودند: در برهه‌ای، کشتی‌های ايران در خليج فارس هدف حمله قرار می‌گرفت و يا پايانه‌های نفتی و مراکز صنعتی در زير چتر بمباران دشمن بود اما امروز بدخواهان نظام اسلامی جرأت نزديک شدن به ايران را ندارند.

پيشرفت مستمر نظام اسلامی در عرصه های گوناگون به ويژه دانش‌های پيچيده و انحصاری در شرايط تحريم و تهديد، ديگر واقعيتی بود که حضرت آيت الله خامنه‌ای به آن اشاره کردند.

ايشان افزايش توانمندی و اعتماد به نفس نظام اسلامی در مقابله با تهديدها را يکی ديگر از واقعيات برشمردند و تأکيد کردند: واقعيت ديگر اين است که جبهه مقابل نظام اسلامی به رهبری آمريکا و صهيونيزم در مقايسه با گذشته به مراتب ضعيف تر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: افزايش تهديد پذيری رژيم صهيونيستی بعد از حوادث و انقلابهای منطقه، شکست‌های رژيم صهيونيستی در جنگ های ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه، سرنوشت آمريکا در عراق، مشکلات فزاينده و تمام نشدنی آمريکا در افغانستان، و شکست آمريکا در سياستهای خاورميانه يی خود، نمونه های عينی از ضعف روز افزون جبهه مقابل است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، وجود بحران در کشورهای غربی مخالف نظام اسلامی را از ديگر واقعيات دانستند و افزودند: خطر جدی بحران اقتصادی در اتحاديه اروپا و منطقه يورو، بی ثباتی در چندين کشور اروپايی و سقوط چند دولت اروپايی، کسری بودجه بالا در آمريکا و شکل گيری جنبش نود و نه درصدی، حوادث مهمی هستند که نبايد از آنها غافل شد.

ايشان تأکيد کردند: مشکلات اقتصادی کشورهای غربی با مشکلات اقتصادی کشور ما تفاوت اساسی دارد زيرا مشکلات ما همانند مشکلات گروه کوهنوردی است که در حال حرکت به سمت قله، دچار مشکلاتی می‌شود اما حرکتش همچنان ادامه دارد در حالی که مشکلات اقتصادی غرب همانند اتوبوسی است که در زير بهمن مانده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تحولات شمال آفريقا و منطقه را از ديگر واقعيات برشمردند و خاطرنشان کردند: توانايی‌های افزايش يافته نظام اسلامی از جمله واقعيات بسيار مهم است.

ايشان با اشاره به منابع بسيار غنی نفت، گاز و معدنی کشور افزودند: نيروی انسانی و جمعيت ۷۵ ميليونی به ويژه جمعيت جوان، پرنشاط و تحصيل کرده يکی از واقعيات و نقاط قوت اساسی کشور است که از عوامل مهم پيشرفت نيز به شمار می‌رود.

رهبر انقلاب اسلامی در همين زمينه به موضوع سياست کنترل جمعيت اشاره کردند و ضمن تأکيد بر لزوم بازنگری در اين سياست خاطرنشان کردند: در اوائل دهه هفتاد اجرای اين سياست بنابر مصالحی، صحيح بود اما ادامه آن در سال‌های بعد خطا بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: بررسی‌های علمی و کارشناسی نشان می‌دهد که اگر سياست کنترل جمعيت ادامه پيدا کند، به تدريج دچار پيری و در نهايت کاهش جمعيت خواهيم شد، بنابراين مسوولان بايد با جديت در سياست کنترل جمعيت تجديد نظر کنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانيون در جهت فرهنگ‌سازی اين موضوع اقدام کنند.

گستاخ‌تر شدن دشمن در صورت انعطاف و عقب‌نشينی ايران با هر توجيه و بهانه‌ای ،از ديگر واقعياتی بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره و نمونه‌هايی برای آن ذکر کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: در آن دوره‌ای که ادبيات مسوولان ما آميخته به تملق‌گويی از غرب و آمريکا شد، فردی که مجسمه شرارت بود، به خود اجازه داد که جمهوری اسلامی ايران را محور شرارت معرفی کند.

ايشان همچنين با اشاره به دوره‌ای که برخی عقب‌نشينی‌ها در موضوع هسته‌يی انجام شد خاطرنشان کردند: در آن دوره به واسطه همراهی با غربی‌ها و عقب‌نشينی‌هايی که انجام گرفت، آن‌ها آن‌قدر جلو آمدند که من مجبور شدم شخصاً وارد ميدان شوم.

رهبر انقلاب افزودند: غربی‌ها در آن دوره آن‌قدر گستاخ شدند که حتی هنگامی که مسوولان ما به سه سانتريفيوژ قانع شده بودند، آن‌ها مخالفت کردند اما امروز ۱۱ هزار سانتريفيوژ در کشور فعال است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: اگر آن عقب‌نشينی‌ها ادامه پيدا می‌کرد قطعا امروز از پيشرفت‌های هسته‌يی و نشاط و ابتکار علمی در کشور خبری نبود.

ايشان کُند و ناکارآمد شدن حربه تحريم در صورت مقاومت مدبرانه در مقابل آن را يکی ديگر از واقعيات دانستند و افزودند: فشارهای اقتصادی کنونی بر ضد نظام اسلامی، همچون گذرگاه و برهه‌ای است که کشور از آن عبور خواهد کرد زيرا ادامه طولانی مدت آن به نفع کشورهای غربی نيست.

رهبر انقلاب اسلامی، آمريکا و رژيم صهيونيستی را تنها نفع برندگان از فشار بر جمهوری اسلامی خواندند و تأکيد کردند: بقيه کشورهايی که وارد ماجرا شده اند، با زور فشار و يا رودربايستی بوده است و اين شرايط ادامه پيدا نخواهد کرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای استثنا شدن ۲۰ کشور از تحريم نفتی ايران و تلاش برخی کشورهای غربی برای دور زدن تحريم‌ها را از نشانه‌های امکان‌پذير نبودن ادامه شرايط کنونی بر شمردند و خاطرنشان کردند: همه اين واقعيات نشان می‌دهد که بايد با توکل بر خدا، افزايش خطرپذيری، استفاده از تدبير و درايت، راه مقاومت را ادامه داد.

ايشان استفاده هوشمندانه و مدبرانه از ظرفيت‌ها و توانايی‌ها در مقابل چالش‌ها را معنای واقعی شرايط بدر و خيبر دانستند و افزودند: بايد به مسائل کشور با اين ديد و با ترکيبی از آرمان‌ها و واقعيت‌های تشويق کننده نگريسته شود.

رهبر انقلاب اسلامی اقتصاد را موضوع بسيار مهم برای کشور و حرکت رو به جلوی آن دانستند و تأکيد کردند: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرايط کنونی، لطمه زدن به «رشد و رفاه ملی» و ايجاد مشکل برای مردم به منظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: از چند سال قبل مشخص بود که طراحی دشمن بر اقتصاد کشور متمرکز شده است و بر همين اساس شعارهای سال‌های اخير همچون اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف ـ ‌کار مضاعف، جهاد اقتصادی و توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی به عنوان حلقه‌هايی برای ايجاد يک منظومه اقتصادی مطرح شد تا حرکت عمومی کشور در عرصه اقتصادی ساماندهی شود.

ايشان راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند و در تبيين الزامات اقتصاد مقاومتی افزودند: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سياست‌های کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مديريت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، و حرکت براساس برنامه و پرهيز از تغيير ناگهانی قوانين و سياست‌ها از ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مديريت مصرف تأکيد کردند: امروز تعادل در مصرف يک حرکت جهادی است و همه دستگاه‌های دولتی و غيردولتی و همچنين آحاد مردم بايد موضوع پرهيز از اسراف و استفاده از توليدات داخلی را جدی بگيرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين ديدار که در چهارمين روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد مغتنم شمردن روزها و شب‌های اين ماه پربرکت را به مسوولان و مردم توصيه کردند.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان، مساله وحدت و همبستگی را بسيار مهم خواندند و خطاب به مسوولان گفتند: ملت خوشبختانه متحد است و شما بايد با پرهيز از اختلافات بی‌فايده و رسانه‌يی کردن اين اختلاف از اتحاد ملت صيانت کنيد.

ايشان تأکيد کردند: متهم کردن متقابل سه قوه بسيار مضر است و مسوولان هم بدانند که اين کارها در بين مردم برای آنان هيچ‌گونه آبرو و وجهه‌ای ايجاد نمی‌کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: واقعيت اين است که مشکلات وجود دارد اما نبايد آن‌ها را گردن اين و آن انداخت بلکه بايد با وحدت و تدبير آن‌ها را حل کرد و اين کار، حتماً شدنی و امکان‌پذير است.

در ابتدای اين ديدار، رييس‌جمهور بر تعهد دولت به ارزش‌ها، اصول و حقوق اساسی ملت نظير توحيد، عدالت، آزادی، کرامت مردم، پاک‌دستی، خدمت‌گزاری و پيشرفت کشور تأکيد و گزارشی از عملکرد هفت‌ساله دولت را در عرصه‌های مختلف بيان کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن ماهواره ايرانی در مدار و پيوستن کشورمان به باشگاه فضايی، توليد و تأمين سوخت رآکتورهای داخلی، فعاليت ۱۱ هزار دستگاه سانتريفيوژ در مجتمع‌های غنی‌سازی و ساخت ۲۰ راديو دارو، از سرعت چند برابری رشد علمی کشورمان در مقايسه با رشد علمی جهان خبر داد و افزود: تقويت روحيه اميد و خودباوری به‌ويژه در ميان جوانان در صدر جهت‌گيری‌های دولت است.

رييس‌جمهور با بيان برخی آمارها و ارقام در طول هفت سال اخير و مقايسه با گذشته، به هشت برابر شدن توليدات علمی بخش پزشکی، افزايش چهار برابری سهم کشور در توليدات علمی منطقه و رشد بيش از چهار برابری مقالات علمی نمايه شده در مجلات معتبر بين‌المللی در حوزه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: سهم ايران در توليد علم جهان از يک‌دهم درصد در سال ۵۷ به سه‌دهم درصد در سال ۸۴ و ۱.۲ درصد در سال ۹۰ رسيده است که ۱۲ برابر افزايش را در طول هفت سال گذشته نشان می‌دهد.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به پيشرفت‌های کشور در حوزه صنعت اشاره کرد و با يادآوری افزايش ظرفيت توليد در بخش‌های مختلف گفت: ايران در بخش توليد خودرو در رتبه سيزدهم، در توليد فولاد در رتبه هفدهم و در توليد مس در رتبه دهم جهان قرار دارد.

وی با بيان اين‌که سرمايه‌گذاری در بخش نفت و گاز از ۲۱ هزار ميليارد تومان در سال ۸۴ به ۱۱۰ هزار ميليارد تومان در سال ۹۰ رسيده است، افزود: با بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی، مشکل برداشت از مخازن مشترک نيز رفع می‌شود.

رييس‌جمهور افزود: علاوه بر سرمايه‌گذاری ۳۳۵ هزار ميليارد تومانی در حوزه راه و شهرسازی، در هفت سال اخير، شش ميليون و ۷۱۹ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی از افزايش توليدات کشاورزی به ۱۱۰ ميليون تن در سال ۹۰ خبر داد و با بيان اين که صادرات محصولات کشاورزی نيز از ۲.۲۷ ميليون تن در سال ۸۴ به ۵.۵۱ ميليون تن در سال گذشته رسيد، به پيشرفت‌ها در بخش آبياری تحت فشار، ظرفيت صنايع تبديلی کشاورزی و تحقيقات اشاره کرد.

احمدی‌نژاد همچنين با تأکيد بر افزايش توجه دولت به بخش فرهنگ، به افزايش ۹.۳ برابری بودجه عمومی فرهنگ و ۲۷.۶ برابری بودجه حوزه دين اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۷ اثر تاريخی تا پايان سال ۹۰ به ثبت جهانی رسيد و رتبه ايران از ۳۲ به ۱۴ ارتقا يافت.

وی در بخش ديگری از سخنانش، کاهش ضريب جينی از چهارصد و بيست و سه هزارم در سال ۸۴ به سی و هشت صدم در سال ۹۰ و متوسط رشد اقتصادی شش درصد در هر سال را مورد اشاره قرار داد و در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نيز گفت: تا سال ۸۴ سه هزار ميليارد تومان واگذاری انجام شده بود که اين ميزان تا پايان سال ۹۰ به ۱۱۵ هزار ميليارد تومان رسيد.

رييس‌جمهور همچنين از صرفه‌جويی ۳۲ ميليارد دلاری مصرف انرژی بر اثر اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها خبر داد و طرح‌های دولت را در زمينه اصلاح درآمدهای مالياتی، اجرای طرح ماليات بر ارزش افزوده، سرمايه‌گذاری خارجی، اصلاح نظام توزيع، کاهش وابستگی بودجه به نفت برشمرد.

وی به طرح ويژه دولت برای تکميل ۹۰۵ طرح بزرگ کشور تا پايان فعاليت دولت دهم اشاره و خاطرنشان کرد که طرح‌های نيروگاهی، شبکه ريلی، ۹ پالايشگاه و ساخت ورزشگاه‌ها، جزو اين طرح‌هاست که تکميل آن‌ها نيازمند ۱۶۸ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری است.

احمدی‌نژاد هدف از بيان اين پيشرفت‌ها و مقايسه آن‌ها با ادوار گذشته را ناديده گرفتن خدمات پيشين و يا ادعای نبود ضعف و اشکال ندانست و افزود: تشريح پيشرفت‌ها با انگيزه تأکيد مجدد بر توانايی‌های ملت و يادآوری اين نکته است که می‌توان با حفظ اصول و آرمان‌ها، تکيه بر قدرت مردم و توکل به خداوند، با سرعت مضاعف حرکت کرد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به طراحی دشمن در تجميع توان و تجربه خود به‌منظور وارد کردن فشارهای سنگين برای مختل کردن بازار نفت و مبادلات خارجی ايران و ايجاد جنگ روانی گسترده در اين بخش‌ها اشاره و از تشکيل جلساتی در سه سطح نمايندگان بين قوا، ستاد دستگاه‌های عملياتی و ستاد تدابير ويژه اقتصادی برای خنثی کردن توطئه‌ها خبر داد.

رييس‌جمهور همچنين با يادآوری برنامه استکبار برای منحرف کردن مسير حرکت انقلاب‌های مردمی گفت: جبهه استکبار در مسير بن‌بست حرکت می‌کند و ملت‌ها با جوشش و حرکت، اين مسير را تغيير خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016