شنبه 14 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: به جای تقدير و تشويق دولت، هجمه‌های وسيع عليه دولت صورت می‌گيرد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ تهران - رييس دفتر رييس جمهوری با بيان برجسته و روشن بودن خدمات دولت و اذعان عمومی به اينکه اين خدمات در کشور بی سابقه بوده و چندين برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، گفت: خدمات دولت متعلق به مردم، نظام،‌ قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.

'اسفنديار رحيم مشايی' افزود: به جای تقدير و تشويق دولت، هجمه‌های وسيع عليه دولت صورت می‌گيرد چرا که کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رييس‌جمهوری و يا دولت را بخاطر خدماتشان تشويق کنند، اين تشويق ها شامل حال آنها نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، وی ظهر امروز (‌شنبه) در مراسم تقدير از بازنشستگان دفتر رييس‌جمهوری با بيان اينکه وظيفه‌شناسی اقتضا می‌کند، قدردان خدمات انسان‌های شايسته و خدومی باشيم که پيش و يا هم زمان با ما مشغول به ارائه خدمات بودند و در اين راستا بايد رنج و سختی های افراد در مسير ارائه خدماتشان لحاظ شود، گفت: هر چند که خدمات هر يک از ما در طول دوران خدمت جزئی و ناچيز است اما بايد به جزئی ترين کارها و خدمات نيز اهميت داده و آنها را مورد تکريم قرار دهيم.

مشاور ارشد رييس‌جمهوری با اشاره به اينکه نظام اداری در کشور با مشکلات فراوانی مواجه است و خدمت در اين نظام مطمئناً با دشواری‌هايی نيز همراه خواهد بود، اظهار داشت: اصولاً زندگی اين جهانی همراه با رنج و سختی است و انجام کارهای مختلف و ارائه خدمات همواره با رنج آميخته است.

رحيم مشايی ادامه داد: رنج ها و سختی هايی که در مسير کار کردن وجود دارند، نبايد مانع عمل کسانی که تصميم به انجام کار و خدمت دارند، باشد و نبايد در مقابل مشکلات و سختی‌ها از انجام مسوليت کوتاه آمد و يا از انجام آن بازماند.

رييس‌ دفتر رييس جمهوری با بيان اينکه بازنشستگی در حقيقت پايان دوره‌ای از کار و تلاش و ورود به دوره‌ای جديد است، تصريح کرد: ارزش‌گذاری به رنج و کار خدمتگزاران موجب می‌شود تا نگاه افراد جديدی که به محيط کار وارد می‌شوند، به مجموعه کاری خود نگاه مثبتی باشد و در اين راستا هرکس زحمت بيشتری کشيده و به ظرائف و دقائق وظايف خود توجه داشته و در سخت ترين شرايط مسئوليت خود را به نحو احسن انجام می دهد، شايسته کرامت و ارزش‌گذاری بيشتر است.

مشاور ارشد رييس‌جمهوری با بيان اين که البته ارزش‌گذاری واقعی خدمات هرگز آن چيزی نيست که توسط انسان‌ها صورت می‌گيرد، بلکه بايد خداوند ارزش اصلی اعمال انسان را مورد محاسبه قرار دهد، گفت: عده‌ای هستند که به دليل جاه‌طلبی، فرصت‌طلبی و دنياطلبی شانه‌های خود را زير بار مسئوليت‌های سنگين می‌برند که انجام آنها هيچ ارزش و اجری نزد پروردگار نخواهد داشت.

مهندس رحيم مشايی با بيان اينکه بسيار مناسب است که انسان‌ها، بخاطر نقص‌هايی که در کارهای خود نسبت به هم داشته‌اند از يکديگر عذرخواهی کرده و حلاليت بطلبند، خاطرنشان کرد: بسياری از ما ممکن است در مواقعی اشتباه کرده و در تصميمی نادرست مشارکت داشته و يا از آن حمايت کرده و يا در برابر تصميمات درست و به حق از خود مقاومت نشان داده باشيم که بايد در ازای آنها حلاليت بطلبيم.

رييس‌ دفتر رييس جمهوری در بخش ديگری از سخنان خود تأکيد کرد: امروز با وجود اينکه خدمات دولت همانند دُر، تلألوء داشته و بسيار برجسته و روشن بوده و همگان اذعان دارند که اين خدمات در کشور بی‌سابقه بوده و چندين برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، هجمه‌های وسيع و توهين‌های بسياری عليه دولت صورت می‌گيرد، چرا که بسياری از کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رييس‌جمهور و يا دولت را بخاطر خدماتشان تشويق کنند، اين تشويق ها شامل حال آنها نمی‌شود، در حالی که خدماتی که انجام می‌شود متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.

مشاور ارشد رييس‌جمهوری با بيان اينکه جامعه ای که خود را متعلق به خدا بداند، اما عملکردی نداشته باشد، خدايی نيست، گفت: امروز افتخار ما اين است که دولت شعارهای امام و انقلاب را زنده و به تعبير مقام معظم رهبری قطار خارج شده از ريل را به ريل اصلی خود بازگرداند و بر ارزش‌ها ايستادگی کرد، بيشترين خدمات را ارائه نمود و در داخل و خارج از کشور عزت کسب کرد.

مهندس رحيم مشايی با بيان اينکه اجرای عدالت در جامعه همواره مشکلاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: شنيدن سخن حق و عمل کردن به آن کاری سخت و دشوار است و اين در حالی است که هيچ کس نمی‌داند، چه ميزان فرصت در اختيار دارد و لذا نبايد انجام کارها را به آينده واگذار کرد.

رييس‌ دفتر رييس جمهوری ضمن تقدير از خدمات بازنشستگان دفتر رييس‌جمهور اظهار اميدواری کرد تا از خدمات و فعاليت‌های آنها در بخش‌های مختلف بهره‌گيری شود.

مهندس مشايی در بخشی ديگر از سخنان خود بالاترين اجر انسان در مقام تقرب الهی را شناخت خدا دانست و آن را در گرو شناخت انسان از خودش عنوان کرد و گفت: با شناخت الهی همه شناخت ها امکان پذير بوده و اگر خداوند خودش را به ما نشان ندهد، نمی توانيم پيامبر و امامان را بشناسيم؛ اين امر مستلزم رابطه ای دو طرفه است.

وی با بيان اينکه بعد از شناخت خدا و پيامبر هر انسانی بايد امام زمان خود را بشناسد و اگر انسانی بدون شناخت امام زمان خود از دنيا برود، به مرگ جاهليت مرده است، اظهار داشت: شناخت و معرفت نسبت به خدا، پيامبر و امام عصر(عج) همان چيزی است که انسان را از مرگ جاهلی نجات می دهد و ماه رمضان فرصت مناسبی برای رسيدن به درجات والای معنويت در زندگی، از جمله شناخت امامان در اختيارانسان قرار می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016