دوشنبه 16 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معصومه ابتکار: آماری از آسيب‌های اجتماعی يا وجود ندارد يا محرمانه‌اند

• فقدان آمار قابل اعتماد مشکل ما در حوزه اجتماعی است که اين فقدان حاصل تابوهای اجتماعی است
• اين سوال مطرح است که اين مصوبات و سياست‌ها در زمينه کاهش آسيب‌های اجتماعی با توجه به درگيری دستگاه‌های متعدد چقدر عملی شده است


ايلنا: عضو شورای شهر تهران در رابطه با آسيب‌های زنان بی‌سرپرست و روسپی‌گری تصريح کرد: فقدان آمار قابل اعتماد مشکل ما در حوزه اجتماعی است که اين فقدان، حاصل تابوهای اجتماعی است و اين در حالی است که آمار قابل اعتمادی در اين عرصه نداريم و اين فقدان آمار، تصميم گيری در اين زمينه را دشوار می‌کند.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا ضمن اشاره به سياست‌ها و مصوبات شورای شهر در ارتباط با آسيب‌های اجتماعی گفت: اين سوال مطرح است که اين مصوبات و سياست‌ها با توجه به درگيری دستگاه‌های متعدد در اين حوزه چقدر عملی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کميته محيط زيست شورای شهر تهران ادامه داد: در اينجا يک سوال جدی مطرح است که شهردار چقدر در شهرداری موثر و تاثيرگزار عمل کرده است و در ‌‌نهايت چقدر اين تغييرات زير بنايی است.

عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به ريشه آسيب‌های اجتماعی تاکيد کرد: زمانی که بسياری از آسيب‌های اجتماعی را بررسی می‌کنيم ريشه اين معضلات را در مسائل اقتصادی و در بحث بيکاری، تورم و يا مسائل روانی جامعه می‌يابيم که خيلی از اين مسائل در حوزه اختيارات شهرداری نيست.

وی ادامه داد: البته شهرداری با ايجاد برنامه‌های نشاط آفرين، پارک‌ها، فضای سبز و به ويژه سرا‌های محله که مراکز مناسبی برای مشاوره و آموزش محسوب می‌شود تاثير گزار عمل کرده است و در اين مراکز فعاليت‌های خوبی در سطح شهر صورت می‌گيرد.

ابتکار مصوبه شورای شهر در جهت ايجاد سراهای محله و خانه‌های سلامت را کار بزرگی دانست و تصريح کرد: اين مصوبه موجب ايجاد مراکز مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی شده است و نتايج بزرگی از اين اقدامات گرفته‌ايم.

رييس کميته محيط زيست شورا شهر تهران حجم و گستره آسيب‌های اجتماعی را بزرگ توصيف کرد و ادامه داد: علت اصلی اين گسترش دقيقا‌‌ همان مباحثی است که در حوزه اختيارات شورای شهر و شهرداری تهران نيست، بلکه عامل اين گسترش شامل مسايل کلان اقتصادی و اجتماعی است.

وی در رابطه با آسيب‌های زنان بی‌سرپرست و روسپی‌گری تصريح کرد: فقدان آمار قابل اعتماد مشکل ما در حوزه اجتماعی است که اين فقدان حاصل تابوهای اجتماعی است، اين در حالی است که آمار قابل اعتمادی در اين عرصه نداريم و اين فقدان آمار، تصميم گيری در اين زمينه را دشوار می‌کند.

ابتکار افزود: آمار‌ها در زمينه آسيب‌های اجتماعی يا وجود ندارد و يا محرمانه است که خود اين مساله يک دشواری در حوزه آسيب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016