پنجشنبه 19 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار محمد مرسی با هيئت ايرانی در قاهره

سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به ديدار رئيس جمهور مصر با هيئت ايرانی در کاخ رياست جمهوری مصر گفت: آقای مرسی آمادگی خود را جهت حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد که قرار است شهريور ماه در تهران برگزار شود اعلام و اظهار داشت نتيجه را در آينده ای نزديک به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای بين المللی جنبش عدم تعهد، محمد رضا فرقانی که برای دعوت از رئيس جمهور مصر به همراه حميد بقايی به اين کشور سفر کرده است گفت: طی ملاقاتی که آقای بقايی با رئيس جمهور مصر داشتند دعوتنامه رسمی دکتر احمدی نژاد جهت شرکت رئيس جمهوری مصر در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقديم ايشان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اعلام اين که اين ديدار در فضايی گرم و صميمی در کاخ رياست جمهوری مصر برگزار شد افزود: آقای بقايی معاون اجرايی رئيس جمهور ضمن ابلاغ سلام گرم رئيس جمهور و ملت ايران به آقای مرسی، در خصوص روابط دو کشور و راههای توسعه آن به گفتگو پرداختند. بقايی با اشاره به مشترکات دينی، فرهنگی و تمدن غنی دو ملت ايران و مصر به عنوان کشورهای بزرگ اسلامی، با توجه به تحولات خاورميانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترک فی ما بين تاکيد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

معاون اجرايی رئيس جمهور، پيروزی محمد مرسی در انتخابات مصر را به وی تبريک و مراتب تاسف عميق ملت و دولت ايران را از حادثه حمله به نظاميان مصر در رفح، در منطقه صحرای سينا اعلام نمود.

در اين ديدار محمد مرسی با تشکر از سفر آقای بقايی و هيئت همراه به اين کشور، مراتب تشکر و امتنان خود را از آقای دکتر احمدی نژاد برای دعوت کتبی و رسمی از وی جهت شرکت در اجلاس پيش روی جنبش عدم تعهد اعلام و اظهار داشت پيش از اين نيز رئيس جمهوری ايران به صورت تلفنی از وی دعوت به عمل آورده است.

رئيس جمهور مصر سفر هيئت ايرانی به مصر در اين برهه زمانی را بسيار بااهميت خواند و اظهار اميدواری کرد اين سفر نقطه آغازی بر گسترش روابط بين دو کشور باشد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان که ماه دوستی مسلمانان می باشد، برای گسترش هر چه بيشتر روابط دو کشور و موقعيت مردم ايران دعا می کنيم.

مرسی همچنين با اشاره به تحولات اخير کشورهای عربی در منطقه ابراز اميدواری کرد ملت های عرب نيز مانند انقلاب ملت مسلمان ايران که بيش از ۳۰ سال پيش به پيروزی رسيد بتوانند پيروز شوند و سرنوشت خود را به دست گرفته و بحران های موجود را پشت سر بگذراند.

وی در پايان ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آينده ای نزديک نتيجه را به صورت رسمی به دولت ايران اعلام خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016