جمعه 3 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانیه: مذاكرات آژانس مثبت بود

'علی اصغر سلطانیه ' سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، مذاكرات جمعه نمایندگان ایران و آژانس را مثبت و كارشناسی توصیف كرد.

وی در پایان این مذاكرات كه در وین پایتخت اتریش برگزار شد، گفت: در این دوره از مذاكرات برخی از اختلافات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر برنامه هسته ای ایران حل و فصل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در وین، سلطانیه كه عصر جمعه پس از هشت ساعت مذاكره فشرده به همراه 'هرمان ناكارتس' معاون مدیركل ورییس تیم مذاكره كننده آژانس درمحل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تصریح كرد: برای حل وفصل برخی اختلافات دیگر باید مذاكرات ایران و آژانس ادامه یابد.

مذاكرات ایران و آژانس ساعت 10 صبح جمعه به وقت محلی در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین آغاز شد و تا ساعت شش بعدازظهر ادامه داشت.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان كرد كه در جلسه فشرده امروز در خصوص حل و فصل برخی مسایل و تدوین مدالیته گفت و گو شد.

پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تجربه موفقی در حل و فصل موضوعات داشته اند.

طبق مدالیته یا برنامه عمل سال 2007 یا همان سند INFCIRC/711، شش مساله باقیمانده ˈآزمایشات پلوتونیومˈ، ˈسانتریفیوژهای پی یك و پی دوˈ، ˈمنشاء آلودگیˈ، ˈسند اورانیوم فلزیˈ ، ˈپلونیوم 110ˈ و ˈمعدن گچینˈ در تاریخ 2008 حل و فصل گردید و مدیركل قبلی آن را به شورای حكام گزارش كرد.

سلطانیه در ادامه تاكید كرد كه ایران و آژانس با هدف حل و فصل اختلافات وارد مذاكره شدند و درپی تدوین مدالیته جدید هستند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی این دور از مذاكرات را مثبت و كارشناسی توصیف و بر ادامه آن تاكید كرد.

مذاكرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه در وین برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلطانیه، قبل از آغاز مذاكرات طرفین نیز گفته بود كه از این مذاكرات انتظار پیشرفت دارد وهر دو طرف تلاش دارند اختلاف‌ها را حل كنند.

'هرمان ناكارتس' معاون مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی كه ریاست هیئت مذاكره كننده با ایران را به عهده دارد، نیز هدف از این مذاكرات را دستیابی به توافقاتی برای حل تردیدهای آژانس درباره جنبه‌های نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران عنوان كرد.

كشورهای غربی به رهبری آمریكا، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می كنند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این ادعا به حق خود برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأكید دارد.

ایران اعلام كرده است كه در صورت توافق بر 'چارچوبی مشخص' كه در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلی كه مورد نظرشان است، بازدید به عمل آورند.

دور پیشین مذاكرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 19 خرداد ماه در وین برگزار شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016