یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانياهو: ايران قاطعيت جامعه جهانی را در مقابل خود احساس نمی‌کند

راديو بين المللی فرانسه ـ فريد وهابی - بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، از فقدان يک "خط قرمز مشخص" در برابر برنامۀ اتمی ايران ابراز تأسف کرد. به گفتۀ او تا زمانی که ايران خط قرمز و قاطعيت جامعۀ جهانی را مشاهده نکند، از ادامۀ برنامۀ اتمی خود دست برنخواهد داشت. وی گفت تحريم‌ها بر اقتصاد ايران سنگينی می‌کند اما مانع از پيشرفت برنامۀ اتمی آن نخواهد شد.

بنيامين نتانياهو گفت: "فکر می‌کنم بايد حقيقت را گفت: جامعۀ جهانی خط قرمز واضح و مشخصی در برابر ايران قرار نداده و در نتيجه ايران هم برای توقف برنامۀ اتمی خود قاطعيت جامعۀ جهانی را احساس نمی‌کند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست‌وزير اسرائيل ادامه داد: "و تا زمانی که ايران خط قرمز و قاطعيت جامعۀ جهانی را مشاهده نکند، از ادامۀ برنامۀ اتمی خود دست برنخواهد داشت... اما ايران نبايد به سلاح اتمی دست يابد".

از روز پنجشنبۀ گذشته که آخرين گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در بارۀ ايران منتشر شد، اين نخستين واکنش رسمی نخست‌وزير اسرائيل در اين مورد است.

در گزارش آخر آژانس آمده است که ايران ظرفيت غنی‌سازی اورانيوم را در مرکز فردو، دوبرابر کرده است.

با اشاره به همين گزارش، نتانياهو گفت: "حرفی که من از مدت‌ها قبل می‌زنم از سوی اين گزارش تأييد شده است: تحريم‌های بين‌المللی مسلماً بر اقتصاد ايران بسيار سنگينی می‌کند اما مانع از پيشرفت برنامۀ اتمی آن نخواهد شد".
به عقيدۀ بنيامين نتانياهو "ايرانی‌ها از مذاکره با قدرت‌های جهانی برای پيشبرد برنامۀ اتمی خود بهره می‌برند".

اين در حالی است که به گفتۀ مقامات اروپايی، مذاکرات تازه‌ای در روزهای آينده پيش‌بينی شده است.

در مقابل در اسرائيل، رسانه‌ها و مقامات دولتی فضای تبليغی بسيار پرهياهويی را پيرامون احتمال حمله به ايران ايجاد کرده‌اند، به طوری که مردم اين کشور، مدام در نگرانی به سر می‌برند و آغاز جنگ را انتظار می‌کشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016