دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده تهران: پهباد ايرانی (هواپيمای بدون سرنشين) به زودی آماده بهره برداری است


ايلنا ـ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت معکوس پهباد آمريکايی که توسط نيروهای ايران سالم به زمين فرود آمد ساخت معکوس آن به اتمام رسيده و پس از برطرف شدن اشکالاتی اندک بوجود آمده به زودی پهباد ايرانی آماده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا عليرضا زاکانی در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با بيان اينکه کليد رستگاری شناخت وجودی انسان است گفت: توفيقی که ما در ۳۳ سال کسب کرده ايم به دليل آن است که تفکرها و شناخت های خود را توانسته ايم در مسير انقلاب قرار دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زاکانی با اشاره به آيه ۷۷ سوره نساء گفت: اگر زمانی انسان وظيفه اش قيام بود قيام کرد و يا وظيفه اش سکوت بود و سکوت نکرد قطعا بداند که به خطا رفته است گرچه در اين مسير امکان سختی ها نيز دور از ذهن نيست.

نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلام شهر تصريح کرد: حرکت ما بايد ملاک داشته باشد و برای اين که به اين ملاک برسيم می بايست با ميزان حرکت را محک بزنيم.

وی افزود: ايران با حضور علم و فناوری توانسته نظام سلطه را با خود درگير سازد و تمام معادلات غرب را برای مقابله با ايران بر هم بزند.

زاکانی با اشاره به نظريه ماهان که در مجله نظامی، آمريکايی انعکاس يافته بود گفت: ماهان در نظريه خود آورده است اگر کسی بر آب های دنيا تسلط داشته باشد می تواند بر خشکی ها نيز تسط پيدا کند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بيان کرد: ۷ آبراه بزرگ از جمله پاناما، باب المندب، کانال سوئز، مالاکا و تنگه هرمز از آب راه‌هايی هستند که ماهان در نظريه خود به آنها اشاره کرده و بيان کرده اگر بتوانيم بر تنگه هرمز تسلط يابيم بايد بگوييم که توانسته ايم بر نصف دنيا تسلط يابيم.

وی گفت: خليج فارسی همچون قلبی می ماند که خون را پمپاژ کرده و به نقاط ديگر بدن می رساند و خاورميانه با داشتن ذخاير عظيم نفتی يکی از مناطقی است که آمريکا در صدد به چنگ درآوردن اين منطقه استراتژيک است.

زاکانی گفت: آمريکا ۶۱ ميليارد مصرف نفت را به خود اختصاص داده اروپا و روسيه ۱۳۹ بشکه و ۵ کشور حاشيه ای خليج فارس ۷۵۳ بشکه که اين آمارها نشان دهنده اين است که آمريکا نياز مبرمی به نفت خاورميانه دارد و اگر نفت از اين کشور گرفته شود قطعا شکست خورده نابود خواهد شد.

زاکانی در ادامه سخنرانی خود در جمع دانشجويان با بيان اينکه امام (ره) در حوزه انديشه و روش پيروزی انقلاب را دنبال می کرده است گفت: گروه‌های مخالف در زمان رژيم سفاک پهلوی اصلاحات را قبول نداشتند اما گروه های ديگری موافق با اين اصلاحات بودند که امام با تأسی گرفتن از انبياء بيداری توده ها را دنبال کرد و توانست به پيروزی عظيم که همان انقلاب اسلامی است برسد.

عضو فراکسيون اصولگرايان در مجلس شورای اسلامی بيان کرد: تفکر و انديشه امام و روش ايشان در پيروزی انقلاب امروزه توسط دانشجويان کشورهای دنيا در جهان گسترش يافته است و شاهد اين هستيم که در بسياری از کشورها بيداری اسلامی طنين انداز شده.

وی گفت: ايران اسلامی ۳۳ سال است در حوزه تهاجم با غرب به سر می برد و غرب و شرق در حوزه تقابل با ايران هستند و در طول اين مدت نظام سلطه در صدد دفاع از خود در برابر انقلاب امام قرار دارد.

زاکانی تاکيد کرد: امام (ره) نظام سلطه را همچون چرخ دنده هايی می داند که همواره در حال چرخش هستند ولی انقلاب ايران باعث شده تا اين چرخ دنده ها به خوبی با هم همراه نشوند و کار نکنند.

زاکانی تصريح کرد: ايران اسلامی با نفوذی که در جای جای جهان دارد امروزه به همه کشورهای قدرتمند جهانی فهمانده است که بدون تاثيرگيری از ايران در عرصه های مختلف جهانی نخواهند توانست به هدفشان برسند.

نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلام شهر در ادامه سخنرانی در جمع دانشجويان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در حمع دانشجويان گفت: اگر ايران اسلامی تا ۵۰ سال آينده به رتبه اول علم و فناوری در جهان نرسد قطعا انقلاب نمی تواند در ادامه مسير قدم های خود را بردارد و ما بايد در علم و فناوری خود را با کشورهای قدرتمند صنعتی و علمی نزديک کنيم.

زاکانی به ساخت پهباد آمريکايی که سال گذشته به دست ايرانيان سالم به زمين نشست اشاره کرد و گفت: مهندسی معکوس ساخت اين پهباد به اتمام رسيده و اکنون در حال رفع اشکالات آن هستند و پس از برطرف شدن اشکالات اين پهباد ايرانی آماده بهره برداری است.

زاکانی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۵ در اجلاس نم زيمباوه گفت: در سخنرانی که مقام معظم رهبری در زيمباموه انجام دادند اعضای شرکت کننده در آن اجلاس اذعان داشتند که ايران تنها کشور عضو عدم تعهدها است که تعهد به هيچ کشوری ندارد و بقيه همه متعهد هستند و در اجلاس اخير که در تهران برگزار شد نيز سخنرانان تمام تلاش خود را کردند تا سخنرانی شان همپايه و هماهنگ با سخنرانی مقام معظم رهبری باشد که همگی اين ها نشان دهنده صلابت و اقتدار ايران اسلامی است.

وی در ادامه به بيداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بيداری اسلامی جغرافيای منطقه را برای اهداف آمريکا بر هم زده است و آمريکا اکنون سردر گم است که بايد در مقابل اين بيداری اسلامی چه رفتاری را از خود نشان دهد.

زاکانی با بيان اينکه آمريکا يک سال و نيم است که تلاش می کند سوريه را به نابودی بکشاند گفت: تنها کشوری که توانسته در مقابل آمريکا بايستد ايران است و موضعگيری های ايران باعث شده روسيه و چين نيز از سوريه در مقابل آمريکا دفاع کنند.

زاکانی در پايان سخنرانی خود تاکيد کرد: افق آينده افق بسيار روشنی است و به جرات می توانم بگويم که در حوزه جغرافيای سياسی، اقتصادی، اعتقادی و فناوری قطب برتر جهان در اختيار ايران خواهد بود.

لازم به ذکر است در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز محمديان، ضرغامی و احمد توکلی سخنرانی کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016